Extreem liefdevolle dierenmensen, ben jij ook 1?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Extreem liefdevolle dierenmensen, ben jij ook 1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 16:34

Nu ik in een topic las dat baasje naast haar kat op de grond ging zitten, omdat poeslief niet op de bank mocht, deed mij dit denken aan mijzelf. Ik heb ooit het stofzuigen uitgesteld omdat mijn kat zo lekker in het zonnetje lag te slapen <3 En vervolgens werd ik voor gek verklaard door velen :+ Waarin ze misschien ook wel gelijk hebben...
Vergeet niet het stilzitten omdat de kat op schoot ligt te slapen!
Snotneusjes afvegen als ze verkouden zijn, bij ze blijven en een extra snoepje geven omdat ze ziekjes zijn.
De deur opendoen terwijl ze een kattenluik hebben..

Verder heb ik een kennis die de hond aan tafel mee laat eten als zijzelf aan het eten zijn, hond krijgt dan zijn eigen voer. :x

Wat voor bijzonder lieve dingen doe jij (of een bekende) voor/met je dier? :D

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:38

Het naar de wc gaan uitstellen zodat de kat door kan slapen op schoot. Ik kan het dan echt niet over m'n hart verkrijgen om haar weg te jagen, ze kan dan zo zielig miauwen. Mijn kat heeft me helaas om haar pootjes gewikkeld. Meestal heb ik geen zin in haar op schoot, zit liever met opgetrokken benen, maar als ze me dan tien minuten zielig gaat zitten aanstaren dan zwicht ik voor de zoveelste keer. Iemand nog een schootkat? Gratis af te halen }>

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:56

Naar de wc gaan uistellen vanwege een kat of hond op schoot doe ik ook.
Saxofoon spelen met tig deuren dicht en pup boven omdat hij gaat janken.

Ik tik onze kater wel aan als hij snurkt. En onze oudere hond ook.
Snurkgeluiden halen het slechtste in mij naar boven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:57

Ik denk dat ik precies in het plaatje pas :=

Heb wel eens een hele nacht slecht geslapen, want de katten lagen zo lekker op bed en ik wilde ze niet in de weg liggen met mijn benen, hier ook regelmatig kramp in de kuiten omdat de katten op schoot liggen, van de week nog met zwangere dikke pens de nieuwe krabpaal in elkaar gezet (zo snel mogelijk) want ze wilden er graag op spelen :D
Ik zorg dat ik op tijd thuis ben, want de poesjes moeten op tijd eten :o Zij hebben mijn kussentje in beslag genomen, dus die heeft een lekker dekentje gekregen en is van de kat, mag de visite ook niet op zitten :')
Ik moet altijd even vertellen wat ik ga doen, dat ze mij niet ineens missen, ze krijgen een snoepje als ik weg ga want ik vind het zo sneu dat ik weg ben :')
Ik lig regelmatig op de grond om een speelmuisje te zoeken die ze zijn kwijt geraakt en anders koop ik nieuwe.

Verder ben ik zo iemand die buiten op een bankje zit en binnen 5 minuten een vreemde kat op schoot heeft en dan ook blijft zitten, katje wil aandacht dus wie ben ik om dan weg te lopen :')

Heb ook wel eens buiten gestaan bij de supermarkt, omdat iemand een puppy had en die moest even snel boodschappen doen en i.p.v. de hond vastknopen, mocht ik even oppassen :D Ondanks dat ik zelf haast had, maar voor dat allerliefste pupje wilde ik wel even blijven wachten.

Heb vast nog veel meer van die rare acties :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:58

Een nacht wakker gebleven omdat poes zwaar ziek was en ik haar wou blijven controleren. 13 februari is onze hond 1 jaar en gaan we frietjes halen met speciaal voor haar een bakje kinderfriet omdat ze dat zo graag eet.

Hond slaapt in bed en als ze ‘s nachts tussen ons kruipt en met haar pootjes duwt omdat ze meer plaats wilt schuiven zowel vriendlief als ik op.

MarlindeRooz

Re: Extreem liefdevolle dierenmensen, ben jij ook 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:01

Mijn hamsters wonen op 200x58x50. Per hamster. :))

Afbeelding

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:08

Wat is een extreem liefdevol dierenmens?

Ik lees hier bijvoorbeeld (geen persoonlijke aanval, maar het is gewoon een mooi voorbeeld) dat iemand zijn hond friet geeft, want dat vind ze zo lekker. Ja, kan, maar het is geen honden voer. Is dat dan extreem liefdevol? Of is het de plank misslaan omdat een dier iets krijgt wat eigenlijk niet zo goed is?

Ik zie bv veel mensen met moddervette beesten. "want ze vinden de snoepjes, botjes etc zo lekker". Klopt, ik hou ook van kroketten en slagroomtaart, maar het is niet gezond en mogelijk oorzaak van ziekte. Dus mijn paard met verhoogd risico op overgewicht en IR krijgt geen snoep. Ben ik dan een minder liefdevol dierenmens, of juist wel heel liefdevol omdat ik mijn paard niet het risico op ziekte (hoefbevangenheid en allergie) wil laten lopen?

Is liefdevol altijd rekening houden met je dier waardoor je hond een verwende etter wordt, of is liefdevol je dier sturing en leiding geven zodat er een stabiele leefomgeving bestaat? Een hond die bij elke maaltijd verwachtingsvol overeind schiet in de hoop dat hij wat krijgt (en dus in zekere mate stress heeft op dat moment/zijn rust niet kan vinden), is dat diervriendelijker dan de hond die dromend in de mand blijft liggen als ik de vaatwasser inruim?

Ik denk dat je heerlijk kan discussieren over wat wel of niet liefdevol is. Ik vind mezelf een liefdevol persoon naar mijn dieren. Maar ze krijgen alleen wat goed voor ze is. Mijn hond krijgt gezonde snacks die goed zijn voor zijn gebit. Hij weet dat en kijkt niet op of om als ik zit te eten. Ons oude hondje (toen wist ik nog niet beter) kreeg echt alles. Maar die flipte dus ook half de pan uit als de koelkast openging. Dan kwam ze met volle snelheid naar de keuken gestormd. Die sliep altijd met 1 oog open, voor het geval je naar de keuken ging. Dan zie ik dus liever mijn huidige hond die op zijn rug met de poten in de lucht blijft liggen en slaperig opkijkt als ik ergens in de loop van de dag een bot in zijn mand mik.

Mijn paard krijgt brokjes die laag zijn in suiker etc ivm haar allergie en ongekende vermogen om overgewicht te verzamelen. Op de paddock staat ze met een graaskorf. Haar beste vriend is een volbloed en die moet veel meer eten, en Mone ontploft dan. Mensen vinden dat zielig. Oke, dus dan moet ik haar of super dik laten worden met alle gevolgen van dien? Of haar bij haar vriendje weghalen en in een groep zetten waar ze 0,0 aansluiting heeft met de rest. Dat heb ik dus geprobeerd, paard stond uren per dag alleen in een hoekje omdat ze niet mee mocht eten met de rest. Dat vind ik dan sneu. Dus hup, met een korf bij haar matties. Dat vind ik zelf diervriendelijker dan een sociaal isolement.

En dan is dat dus alleen het hoofdstuk 'voeding'. Er is nog genoeg waar je over kan discussieren mbt liefdevol of niet.
Ach, nog 1 voorbeeldje dan:
Chronisch bevangen pony (rescue) die een kans kreeg. Pony was extreem verwaarloosd, jaren lang alleen in een vieze stal gestaan en nu eindelijk met een vriendje op een paddock met schuilstal. Zeker veel verbetering met vroeger dus! Uit de foto's bleek echter dat herstel niet meer mogelijk ging zijn, maar op de bute redde de pony zich redelijk. Kon niet echt goed lopen, maar at wel en oortjes naar voren. Dus die pony heeft 3 maand zo gestaan, met een vriendje, tot ze uiteindelijk stopte met eten en ingeslapen is.
Was dat een nobele daad om de pony nog een paar maanden een beter leven te geven? want het was zeker beter dan vroeger, maar zeker niet wat ik persoonlijk onder paardwaardig versta (paardwaardig is voor mij toch wel dat je pijnvrij rond kan stappen etc). Is dat dan de daad van een liefdevol dierenmens? Of is het eigenlijk het rekken van een rotleven, al was het iets minder rot dan de jaren hiervoor?

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:16

Haha, ik heb er ook wel een paar. :D
Mijn arm niet anders willen leggen terwijl hij slaapt omdat mijn hondje er op ligt, uitstellen om wat met je paard te gaan doen omdat die net lekker ligt, een jaar van mijn leven inleveren om een paradijsje voor de paarden te maken.
Tamme merels kweken doordat die elke keer kattenbrokjes komen halen, wilde katten opvangen, insecten uit de waterbakken vissen voor ze verdrinken, wormen van de bestrating halen voor er iemand op staat, beestjes, spinnetjes enzo niet naar buiten willen doen als het koud is... :')
Ooit heb ik zelfs een zieke wilde waterrat uit de sloot gevist omdat hij bijna verdronk en ik vind ook altijd overal zielige muisjes, vogels, vleermuizen, konijnen en ratten in nood, alsof ik er een extra sensor voor heb!

Ik kan nog even doorgaan, ik ben vrij erg, maar vind alle dieren behalve steek insecten wel leuk, ik kan dus ook geen hap dier door mijn keel krijgen. :P

Hahaha DeMolenhoek dat opschuiven door die prikpootjes herken ik ook!

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:17

Hier 2 honden die strontverwend zijn.
Elke maand krijgen ze een speeltje, of mogen ze er eentje uitzoeken.
Ze mogen in bed slapen, waardoor ik geen beenruimte meer heb omdat ze met zijn tweeen tussen Mn benen willen slapen.
Ik til ze elke keer weer op de bank omdat ze toch wel weten dat ik ze er op til, terwijl ze er heus zelf op kunnen komen :roll:

En Mn laatste stukje kaas of ham mogen ze ook altijd waardoor ik lekker weinig op Mn brood heb :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:21

Eilleen: Vind jou opmerking wat naar. Als we frieten eten krijgt ze 2-3 frietjes. Ze is er gek op. Omdat ze jarig is krijgt ze dus 1 malig een kinderfrietje. Ik zie niets mis in dit eenmalig iets. Voor de rest krijgt ze ook enkel brokken.

(Zie net dat het niet persoonlijk is en vat het ook niet zo op. No hard feelings verder hoor :D)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-18 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:22

- De deur voor de kat opendoen als ik op de wc zit want hij komt zo graag kroelen dan.
- De deur van de badkamer 's ochtends meteen open doen voor de kat zodat hij in de wasbak kan gaan liggen want dat vindt hij zo fijn.
- Jarenlang heb ik lepeltje lepeltje gelegen met de hond, zo gezellig! Helaas gaat dit nu niet meer omdat wij er een grote hond bij hebben.
- Nieuwe bedden/meubels blijven kopen ondanks dat een hond het sloopt. Op de grond liggen vind ik zielig :+
- Eerst de dieren eten geven en/of uitlaten voordat ik iets voor mijzelf doe.

SparklingApp, dat van die insecten en wormen doe ik ook! Slakken trouwens ook. Die zet ik braaf op een plant in de tuin :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:30

Tijdens de paddentrek til ik er zoveel mogelijk op en breng ze veilig naar de overkant van de weg.
Telt dat ook? Mijn moeder verklaart me iedere keer weer voor gek :')

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:38

Inderdaad wat Eileen33 zegt.

Waar ik bij dit topic direct aan moest denken maar waar niemand het over heeft; veganisme.
Dat is dierenliefde pur sang. Of het extreem is? Wat mij betreft niet maar velen zien het vreemd genoeg wel zo.
Mensen die zweren zo onwijs veel van dieren te houden consumeren doorgaans diezelfde dieren. Over hypocriet gesproken....Voila.
De voorbeelden die worden genoemd vind ik wel extreem. Extreem in het negatieve wat mij betreft.
Mensen die veel van dieren houden doen zo goed mogelijk hun best om voor dieren te zorgen. Niet door allerlei vreemde verstandhoudingen en ongezonde situaties te kweken, maar juist door dat niet te doen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:38

DeMolenhoek schreef:
Eilleen: Vind jou opmerking wat naar. Als we frieten eten krijgt ze 2-3 frietjes. Ze is er gek op. Omdat ze jarig is krijgt ze dus 1 malig een kinderfrietje. Ik zie niets mis in dit eenmalig iets. Voor de rest krijgt ze ook enkel brokken.

(Zie net dat het niet persoonlijk is en vat het ook niet zo op. No hard feelings verder hoor :D)

Ik snap je hoor en ik bedoel het echt niet kwaad, mijn hond kreeg laatst ook een bitterbal. Omdat ie dat zo lekker vind. Ik ben wat dat betreft ook een softie. Ik hou er ook van de dieren te verwennen met dingen waarvan ik denk dat ze ze lekker vinden.
Maar als je objectief kijkt, is het dan in het belang van het dier? Verrijken we het leven van onze hond ook echt mer frieten of bitterballen, of is dat alleen voor onszelf? Want mijn hond is net zo blij met een brokje. Hebben onze honden echt een leukere dag als ze friet of een bitterbal hebben gehad, of was de dag net zo leuk geweest als het een honden botje was geweest? Tenminste, ik merk geen verschil in enthousiasme, en hij is ook nooit boos als hij geen frietje krijgt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:41

eilleen333 schreef:
DeMolenhoek schreef:

Ik snap je hoor en ik bedoel het echt niet kwaad, mijn hond kreeg laatst ook een bitterbal. Omdat ie dat zo lekker vind. Ik ben wat dat betreft ook een softie. Ik hou er ook van de dieren te verwennen met dingen waarvan ik denk dat ze ze lekker vinden.
Maar als je objectief kijkt, is het dan in het belang van het dier? Verrijken we het leven van onze hond ook echt mer frieten of bitterballen, of is dat alleen voor onszelf? Want mijn hond is net zo blij met een brokje. Hebben onze honden echt een leukere dag als ze friet of een bitterbal hebben gehad, of was de dag net zo leuk geweest als het een honden botje was geweest? Tenminste, ik merk geen verschil in enthousiasme, en hij is ook nooit boos als hij geen frietje krijgt.

Moet je onze hond eens zien wanneer ze een winterpeen krijgt. _O- Wordt ze heel gelukkig van. Echt leuk om te zien! :D

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:42

BarbaLala schreef:

Waar ik bij dit topic direct aan moest denken maar waar niemand het over heeft; veganisme.
Dat is dierenliefde pur sang. Of het extreem is? Wat mij betreft niet maar velen zien het vreemd genoeg wel zo.
Mensen die zweren zo onwijs veel van dieren te houden consumeren doorgaans diezelfde dieren. Over hypocriet gesproken....Voila.
De voorbeelden die worden genoemd vind ik wel extreem. Extreem in het negatieve wat mij betreft.
Mensen die veel van dieren houden doen zo goed mogelijk hun best om voor dieren te zorgen. Niet door allerlei vreemde verstandhoudingen en ongezonde situaties te kweken, maar juist door dat niet te doen.

Ik wist dat deze opmerking zou komen. Je kan dus niet van dieren houden zonder dat je Vega bent.
En hoezo extreem? Ik laat mijn dieren in bed, wat is daar precies niet goed aan.
Dat ze dominant worden en proberen mijn huis over te nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:43

Extreem (denk ik) niet.. ik ga niet op de grond zitten voor de honden.
Wel krijgen ze rauw vlees met zelfgemaakte groentemix, moet ik regelmatig mijn benen opzij doen omdat mijn chi in dat bepaalde hoekje op de bank springt, (volgens hem kan hij het alleen daar.) Heb ik wel eens beneden geslapen als er wat met ze was en blijf ik ook wel eens wat langer zitten omdat er èèn zo lekker ligt te slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:44

Ik denk niet dat deze discussie hier echt op z'n plaats is.. iedereen is liefdevol voor zijn/haar dier op z'n eigen manier :j

Misschien over de discussie even een nieuw topic openen? Dan kan deze voor leuke en vreemde dingen gebruikt worden, het andere topic voor discussie :j Het is namelijk wel een interessante discussie.

Dan ontopic :D
Ik deel wel rucola met mijn kat, hij is er gek op :D Ik bewaar twee stukjes en die krijgt hij als soort garnering over zijn eigen eten heen _O-

En wat mij betreft telt dat ook Cayenne :') Ik snap je overigens heel goed! Ik ben er zo eentje die slingert op het fietspad om die arme kevertjes te ontwijken :=

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:44

Nachocheese schreef:
BarbaLala schreef:

Ik wist dat deze opmerking zou komen. Je kan dus niet van dieren houden zonder dat je Vega bent.
En hoezo extreem? Ik laat mijn dieren in bed, wat is daar precies niet goed aan.
Dat ze dominant worden en proberen mijn huis over te nemen?

Eerst je huis, en daarna nemen ze de hele wereld over }>

Het konijn heeft ons hier ook goed opgevoed. Als hij vindt dat het etenstijd is gaat hij voor het raam zitten. En als je dan het verkeerde eten brengt wordt hij boos _O-

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:45

MarlindeRooz schreef:
Moet je onze hond eens zien wanneer ze een winterpeen krijgt. _O- Wordt ze heel gelukkig van. Echt leuk om te zien! :D

Die van ons en ook gek op wortelen inderdaad! Op de oude stal werd er altijd een vrachtwagenlading op het erf gestort. Dus Kenny lekker wortels vreten. Tot hij er zoveel had dat hij halve wortels uitpoepte en een de diarree ging. Dus klaar met de wortels. Zo nu en dan krijgt hij een stukje, maar niet meer zoveel. Hij vond het fantastisch in die wortelberg, maar goed was het dus niet. Helemaal naar ervan, en dan toch dooreten. Is het dan sneu dat ik hem de wortels afpak? Ik vind van niet. Moet hem dan tegen zichzelf beschermen.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:45

Selka schreef:
- De deur voor de kat opendoen als ik op de wc zit want hij komt zo graag kroelen dan.
- De deur van de badkamer 's ochtends meteen open doen voor de kat zodat hij in de wasbak kan gaan liggen want dat vindt hij zo fijn.

Dit haha :+ Ik doe echt alles voor de kattenkindjes. 's Ochtends de deur beneden open zodat ze naar boven kunnen komen om bij me te zitten terwijl ik douche/aankleed. Heb een krabpaal bij de balkondeur gezet boven omdat de kleine daar naar buiten wilde kijken (terwijl er genoeg vensterbanken en zo zijn haha). Als ze op het balkon willen blijf ik erbij, ook al is het buiten -10, ben veel te bang dat ze eraf springen/vallen. Ik bewaar allerlei rommeltjes waarmee ze graag spelen, dus het huis ligt er vol mee en dan neem ik voor lief dat je soms op een bierdopje staat :+

En idd allerlei insecten en kruipbeestjes red ik altijd voordat ze overreden of gedood worden door iets. Vroeger wilde ik altijd vogeltjes redden die al aan het sterven waren, maar ik vond het zo zielig en probeerde ze dan te voeren en drinken te geven.

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:48

[***] schreef:
Ik denk dat ik precies in het plaatje pas :=

Heb wel eens een hele nacht slecht geslapen, want de katten lagen zo lekker op bed en ik wilde ze niet in de weg liggen met mijn benen.

Precies dit :')

Slecht slapen omdat ik om mijn kat heen ga liggen neem ik maar voor lief, midden in de nacht mijn deken omhoog houden omdat mevrouw op mijn neus tikt met haar pootje als ze eronder wil liggen, op de meest idiote manieren liggen omdat ze bovenop mijn arm/schouder/rug wil slapen :')

Bij mijn paard blijf ik gerust een uur staan krabben op haar schoft of kont, omdat ze het zo graag wil en het zo fijn vind tot op het punt dat ze haar kont naar me toe draaide zodat ze perfect stond..

Oh, en rietjes op de grond gooien omdat de kat ze anders uit je glas vist om ermee te spelen, same voor bierdopjes. Al heeft ze genoeg speelgoed boven.

Er zal vast nog zoveel meer zijn :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:54

BarbaLala schreef:

Ik heb dit meer opgevat als gekke maniertjes. Maar gelukkig ben ik ook Vegan :)
Jammer dat jij blijkbaar ook mijn manieren extreem vindt.

Edit: wel een slechte want ik heb huisdieren en die voer ik wat ze nodig hebben en niet vegan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:56

Selka schreef:
BarbaLala schreef:

Ik heb dit meer opgevat als gekke maniertjes. Maar gelukkig ben ik ook Vegan :)
Jammer dat jij blijkbaar ook mijn manieren extreem vindt.

Edit: wel een slechte want ik heb huisdieren en die voer ik wat ze nodig hebben en niet vegan.

Hmm vegan met huisdieren die vlees eten. :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:00

Slecht he :+ maar ik ga m’n honden en kat echt geen sla voeren.