Hond eet pil niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dyphusion

Hond eet pil niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 19:21

De hond van mijn opa en oma moet op dit moment 2x per week een pil krijgen. Voorheen deed ik deze altijd in leverworst (hier is hij gek op), maar de laatste paar keren weigert hij dit te eten. Ook leverworst waar geen pil in zit eet hij op dat moment niet. Hij is zelfs al achterdochtig bij de leverworst die hij het 's middags te eten krijgt terwijl ik niet eens daar ben. :+ De pil onder het eten doen heeft ook geen effect, dan eet hij gewoon niet. Naast de leverworst is er niks waar hij gek op is waar we de pil eventueel in zouden kunnen verstoppen.

Afgelopen keer heb ik hem gewoon zo zijn mond in geduwd en dan dicht gehouden, maar hier werd hij erg angstig van, dus dit heeft niet mijn voorkeur.

De pil moet in zijn geheel af geslikt worden en mag dus niet klein gemaakt worden!

Heeft iemand van jullie nog ideeën hoe ik kan proberen om de pil naar binnen te krijgen?
Laatst bijgewerkt door Dyphusion op 02-01-18 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Re: Hond eet pil niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:22

Blikje tonijn kopen :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:23

Easypil :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:26

Easypill al trapt niet elke hond daar in, zeker niet als ze snel achterdochtig zijn of niet zoveel lusten. Ik verstop het nog wel eens in zalm (als we dat in huis hebben) of iets anders dat heel sterk ruikt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:27

Pil in zijn mond stoppen terwijl je iets héél lekkers maar geen leverworst zowat tegen zijn neus duwt met je andere hand.
Dat wil hij dan als het goed is eten. En wegens de zeer directe beloning is het niet beangstigend o.i.d.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:29

Wij deden pilletjes in de smeerkaas. Gewoon flinke lik smeerkaas en dan pilletje erin verstoppen :P Vond onze hond zo ontzettend lekker!!! Die was sowieso dol op kaas! :) Zo hond, zo baas :')
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 02-01-18 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:29

kaas, gerookte kip ,knakworst ,blikje kattenvoer

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 19:34

LadyMadonna schreef:
Blikje tonijn kopen :j

Maar dat valt toch uit elkaar? Dan eet hij zo de tonijn op en dan ligt de pil daar alsnog (als hij de tonijn al eet) :+

Daphne__ schreef:
Easypil :)

Ah dat ziet eruit als iets dat we kunnen proberen! Ik ga eens verder op onderzoek uit.

Leffroi schreef:
Easypill al trapt niet elke hond daar in, zeker niet als ze snel achterdochtig zijn of niet zoveel lusten. Ik verstop het nog wel eens in zalm (als we dat in huis hebben) of iets anders dat heel sterk ruikt.

Hmm da's balen, maar het valt niet meer dan te proberen. Ik denk niet dat de hond zalm eet, is namelijk een kieskeurige :')

Palmera schreef:
Pil in zijn mond stoppen terwijl je iets héél lekkers maar geen leverworst zowat tegen zijn neus duwt met je andere hand.
Dat wil hij dan als het goed is eten. En wegens de zeer directe beloning is het niet beangstigend o.i.d.

Op die manier heb ik het heel lang voor elkaar gekregen (leverworst met pil geven en tegelijkertijd de rest van de leverworst + salami op de grond zetten zodat hij dat stukje meteen op at om aan de rest te kunnen beginnen), maar dat werkt helaas niet meer dus.

Pepperrr schreef:
Wij deden pilletjes in de smeerkaas. Vond onze hond zo ontzettend lekker!!! Die was sowieso dol op kaas! :) Zo hond, zo baas :')

Kaas is inderdaad nog wel iets om te proberen. Het gaat alleen lastig worden om daar de pil in te duwen (is nogal een vrij grote namelijk, maar het valt te proberen! En anders van die zachte kaasjes. :j

kohtje schreef:
kaas, gerookte kip ,knakworst ,blikje kattenvoer

Kaas is iets om te proberen ja. De rest hou ik even in mijn achterhoofd. :)

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:36

Mond open, pil in de keel en hij zal automatisch slikken. Achterin proeft hij de pil niet, gaat het snelst.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:37

Ik doe het altijd zo:

Hand met snoepjes waaronder de pil:

Commando zit: snoepje
Commando af: snoepje
Commando sta: snoepje
Commando zit: pil

De meeste honden hebben na zoveel snoepjes niet door dat er een pil gegeven word. Zeker niet als ze het volgende commando gewoon weer een snoepje krijgen. Hond blij want hij krijgt aandacht, hond wordt ook nog een getraind en jij blij want de hond heeft z’n pil op.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:39

Goof schreef:
Mond open, pil in de keel en hij zal automatisch slikken. Achterin proeft hij de pil niet, gaat het snelst.

Dit ja :j Als je dat handigheidje door hebt en het dus goed doet hoef je z'n snuit niet dicht te houden maar zal ie direct doorslikken. Daarna gelijk belonen met lekkers :j
Hier ook een hond die zo vreselijk achterdochtig is en niet in pil-verstop tructjes trapt. Vonden het eerst dus ook zielig om het er "bruut" in te stoppen maar de hond werd alsmaar achterdochtiger op voedsel etc en dat was eigenlijk nog veel sneuer.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 19:42

Memories schreef:
Goof schreef:

Dit ja :j Als je dat handigheidje door hebt en het dus goed doet hoef je z'n snuit niet dicht te houden maar zal ie direct doorslikken. Daarna gelijk belonen met lekkers :j
Hier ook een hond die zo vreselijk achterdochtig is en niet in pil-verstop tructjes trapt. Vonden het eerst dus ook zielig om het er "bruut" in te stoppen maar de hond werd alsmaar achterdochtiger op voedsel etc en dat was eigenlijk nog veel sneuer.

Zoals ook in de OP staat wordt hij hier echt enorm bang van, dus dit heeft absoluut niet mijn voorkeur. Het moet wel leuk blijven voor de hond. ;)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:47

Dyphusion schreef:
Zoals ook in de OP staat wordt hij hier echt enorm bang van, dus dit heeft absoluut niet mijn voorkeur. Het moet wel leuk blijven voor de hond. ;)

Als je het goed doet is het letterlijk in 2 seconden gebeurt. Je geeft aan dat hij angstig wordt van zijn bek dichtknijpen, als je de pil achterin de keel stopt hoef je dit niet te doen, maar moet hij door de slikreflectie de pil doorslikken.

Dus bek open, pil achter de "bult" op zijn tong leggen, loslaten en klaar ben je.
Laatst bijgewerkt door JLLN_ op 02-01-18 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:48

Paulina schreef:
Ik doe het altijd zo:

De meeste honden hebben na zoveel snoepjes niet door dat er een pil gegeven word. Zeker niet als ze het volgende commando gewoon weer een snoepje krijgen. Hond blij want hij krijgt aandacht, hond wordt ook nog een getraind en jij blij want de hond heeft z’n pil op.

_O- _O- Wat sneu :Y)

Die van mij krijgt m gewoon mee in z'n voerbak. Die schrokt alles zo naar binnen (al heeft ie een anti schrokbak) dat die pil zonder problemen mee naar binnen gaat.

Kan je de pil eventueel kapot maken en in een broodje pindakaas doen?

Edit: ah dat mag dus niet. Dan alsnog gewoon in een broodje pindakaas doen. Dat ruikt ook enorm sterk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:49

Tja, je kan het leuk willen houden voor de hond maar die pil moet er toch in.
Het is op deze manier in 2 seconden gedaan, daar zal hij weinig aan overhouden. Belonen met wat lekkers en klaar

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:54

Goof schreef:
Het is op deze manier in 2 seconden gedaan, daar zal hij weinig aan overhouden. Belonen met wat lekkers en klaar

En daarbij doe je vast wel vaker 'vervelende' dingen bij je hond zoals teken verwijderen, oren schoonmaken, nagels knippen. Vindt ie vast ook niet geweldig.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:56

Wat hier werkt is Renske in tonijnsmaak. Soort pasta bijna, wat prima gaat.
En daarnaast, regelmatig ook iets geven zonder pil. Als het hier een keer mis gaat en ze de pil door heeft geef ik een tijdje steeds hapjes uit de hand en hopla, weer opgelost.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:02

Dyphusion schreef:

Dan doe je het trucje inderdaad niet goed :n Al snap ik dat het niet de leukste manier is. En zelf vind ik het eigenlijk ook niet leuk voor de hond om 'm steeds meer paranoïde voor lekkere hapjes te maken :o

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:03

Ik gebruik voor pillen frolic brokjes.Ik doe in het midden van het brokje een pil.Geef eerst brokjes zonder pil en dan 1 met.Ik vind Frolic rotzooi,maar honden zijn er dol op dus ik gebruik ze voor speciale gelegenheden :-)

Ik heb ook nog een hond daar gooi ik de pil naar ,die vangt zonder denken en slikt gelijk door.Dat is nog het makkelijkst

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:04

Kaus schreef:
Goof schreef:

En daarbij doe je vast wel vaker 'vervelende' dingen bij je hond zoals teken verwijderen, oren schoonmaken, nagels knippen. Vindt ie vast ook niet geweldig.

Nou, ik heb een superfijne hond die op commando op haar rug gaat liggen met de poten wijd zodat ik kan checken en teken kan verwijderen. Appeltje eitje. Een teek verwijderen is uberhaupt niet vervelend of pijnlijk.
En nagels knippen? Als je voldoende met je hond loopt is dat niet nodig.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:07

Inderdaad bek open, pil achterin in de bek en klaar. Niet moeilijker maken dan dat het is.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:10

Goof schreef:

Ik doe het precies zo en is binnen een seconde gepiept. Wanneer je het goed doet, merkt de hond het nauwelijks. Hoe meer je er een 'gedoe' van maakt, des te meer gaan ze het aanvoelen en wordt het alleen lastiger om te geven.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:12

Captain schreef:
Inderdaad bek open, pil achterin in de bek en klaar. Niet moeilijker maken dan dat het is.

Zoals velen doe ik het ook zo.
Ik rammel al even met de standaard koekjes. Laat hem zitten, achterin bek, snuit omhoog houden en over keeltje wrijven tot je voelt slikken en dan krijgt hij het koekje en is hij het al allemaal vergeten.
Wanneer ik het in eten ga verstoppen staat hij de tweede keer aan de andere kant van de kamer als ik ermee aankom.

Tandjes controleren moet ook elke hond kunnen en eigenlijk is dit niet veel ellendiger.. zelf niet te veel poeha/twijfel eromheen maken.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:14

Kaus schreef:
Paulina schreef:
Ik doe het altijd zo:

_O- _O- Wat sneu :Y)

Ik geef les op een Hondenschool en heel veel mensen hebben moeite met de brok achter in de keel duwen. Daarbij maakt het als je wat zenuwachtig bent of niet ver genoeg duwt het je hond inderdaad paranoïde en zelf wordt je er ook niet zekerder van.

Deze manier heeft heel veel lesklanten blij gemaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:15

Bij mijn hond werkt het om zijn eten klaar te zetten, daar een brokje uit te pakken en dit brokje samen met het pilletje op je hand te leggen. Als ik dan super enthousiast doe, een commando vraag en zeg dat ie t mag pakken dan schrokt ie het zo op :')