Ik heb 2 chins, een gecastreerd mannetje en een vrouwtje.
momenteel hebben ze een hele grote binnenhuiskooi (2 m op 1.50 hoog. 60 diep.)
Op zich zitten ze hier prima in.
Echter gaan we binnen een paar maandjes verhuizen naar ons koophuis, en in de tuin zijn daar een aantal opbergruimtes. een van die ruimtes is geisoleerd en was vroeger een opslagplek voor prei geloof ik.
dit is een vrij grote ruimte (4X3) en zou een superleuke leefruimte kunnen zijn voor de chins.
De ruimte is een volledig gesloten hok, er zou iets van ramen oid moeten inkomen voor lichtinval, maar zou een hele ruim verblijf kunnen worden dat we erg natuurlijk met boomstronken, takken en plateau's zouden kunnen inrichten. Ze zouden hierdoor minder menselijk contact hebben (maar wij hanteren ze sowieso maar zelden), maar ipv altijd in een kooi zéker 24-30 m³ kunnen hebben.
Echter vraag ik me af waar we rekening mee moeten houden.
Welke temp mag het min en max zijn?
Hoe zorg ik voor verluchting zonder dat de temp te hoog of laag komt en zonder dat er tocht is?
Is het uberhaupt mogelijk om chins zo te houden? Kan er in de zomer een buitenverblijf eraan gemaakt worden?
Kan de luchtvochtigheid op peil gehouden worden zonder een verwarming te plaatsen ? (een elektrische verwarming zonder toezicht vind ik niet ideaal nl, zeker ook niet met elektriciteitskabels en stopcontacten enzo.
Een andere optie is om zelf een buitenverblijf te bouwen. Iemand daar ervaring mee?