Goudvis in te kleine kom verhuist onder dwang van politie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Goudvis in te kleine kom verhuist onder dwang van politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 10:09

Ik las net dit artikeltje;

https://www.ad.nl/binnenland/goudvis-in ... ~ab729d8e/

En ik werd hier echt boos over... De winkel eigenaresse doet er gewoon lacherig over dat de politie hiervoor langs kwam.... Schandalig dat je als dierenwinkel zo met dieren omgaat!

Vinden jullie het terecht dat de politie hiervoor kwam? Of wel wat overdreven? En van de reactie van de winkel eigenaresse?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:13

Het is mij niet helemaal duidelijk dat het om een dierenwinkel gaat, volgens mij gaat het om een viswinkel. Gezien er ook staat dat ze dachten dat het om de gebakken vis zou gaan.
'Wij dachten meteen aan de gebakken vis, de haring, zalm of paling. Maar nee, het ging om de kom...''
Nogal een verschil met een dierenwinkel en dan kan ik me de lacherige reactie wel voorstellen.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:13

Het ging niet om een dierenwinkel maar om een viswinkel...

Er zijn zoveel goudvissen die in een te kleine kom zitten. Vind het iets overdreven dat daarvoor 2 agenten moesten komen eigenlijk.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:14

Er zijn regels voor dierenhuisvesting. Als je die niet bekrachtigt zijn die nutteloos.
Goede zaak dus.
Wel ironisch eigenlijk, een winkel waarin dode vis wordt verkocht binnengaan om een levende vis te beschermen... :D
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 14-12-17 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:15

En ondertussen is er voor de vis dus nog niks beter geworden. Dieptriest. Sommige mensen zouden echt geen dieren mogen hebben. :n

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:15

Zoals ik het lees is de vis thuis in een nog kleinere kom gegaan?

Daar dan ook maar een inval doen..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 10:17

Ok, dat heb ik niet goed gelezen dan... Maar viswinkel kan ook een winkel zijn die levende vissen verkoopt toch? En dan nog vind ik het niet kunnen dat je zo lacherig erover doet. Het is gewoon bizar dat je een vis niet geeft wat die nodig heeft. En dat is op z'n minst een bak en geen kom....

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:17

Het blijft bizar dat het sociaal geaccepteerd is on vissen in kleine kommem te houden. Ik denk dat de meeste mensen zich oprecht van geen kwaad bewust zijn! Wel fijn dat daar dus wel meer aandacht voor komt!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:17

Ik vind het enorm overdreven... laat de politie zich inzetten voor het oplossen van misdaad en niet om zoiets doms. Weet je hoeveel onopgeloste verkrachtingen, moordzaken en overvallen er zijn? Dan ga je miepen over een vis. Al dat linkse dierengedoe, net als de aanvallen op boeren die kunnen van mij weinig sympathie krijgen.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:18

Vanmorgen op de radio spraken ze met deze mevrouw. 7 jaar geleden had ze 2 goudvissen en de kom gekregen, stonden dus al 7 jaar in hun winkel (inmiddels één vis doodgegaan).

Ze had nu van een andere winkelier in de straat een grotere bak/aquarium aangeboden gekregen en houdt de goudvis vanaf nu thuis in het nieuwe onderkomen.

Op de radio klonk ze trouwens niet (meer) lacherig, ze vond het ook een goede zaak dat de politie het wel serieus nam!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:20

Goede zaak, elk dier heeft recht op fatsoenlijke huisvesting. Een vis dus ook.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:21

MarjanB schreef:
Ik vind het enorm overdreven... laat de politie zich inzetten voor het oplossen van misdaad en niet om zoiets doms. Weet je hoeveel onopgeloste verkrachtingen, moordzaken en overvallen er zijn? Dan ga je miepen over een vis. Al dat linkse dierengedoe, net als de aanvallen op boeren die kunnen van mij weinig sympathie krijgen.

Ja, want bij de politie doet iedereen hetzelfde werk en blijven zaken onopgelost omdat ze dit soort dingen doen. Wat denk je zelf? :')

Aanvallen op boeren en links dierengedoe heeft hier helemaal niks mee te maken. Of vind jij het soms normaal om een dier in een véél te klein onderkomen te huisvesten?
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 14-12-17 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:21

MarjanB schreef:

De politie die voor deze vis uitrukt kan echt geen moordzaken oplossen hoor.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:22

Het klinkt inderdaad als een overdreven melding, maar als je kijkt waar die vis in zit op die foto -O-
Het is een beste goudvis, dat dier kan amper een rondje om zijn eigen as zwemmen. Maar ja, 'hij kan in ieder geval naar boven en beneden zwemmen'.

Héél erg sneu voor dat dier -O-

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:24

Een tijdje terug was er toch een topic van een dame die een goudvis gekocht had en een te klein aquarium, wat best ok was volgens de dierenwinkel. Eens thuis realiseerde ze zich dat het aquarium toch maar niks was voor die vis.
Uiteindelijk is ze half Nederland doorgereden om de vis een plekje te bezorgen in de vijver van een andere bokker.
Heerlijk topic was dat.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:27

Daphx93 schreef:
Het ging niet om een dierenwinkel maar om een viswinkel...

Er zijn zoveel goudvissen die in een te kleine kom zitten. Vind het iets overdreven dat daarvoor 2 agenten moesten komen eigenlijk.

Er zijn ook zoveel mensen die een wietplantage op hun zolder hebben staan. Of die te hard rijden. Daar zijn andere agenten voor. Ze hebben hier echt geen toprechercheur naartoe gestuurd hoor :')

Echt zo'n dooddoener 'Dat ze maar boeven gaan vangen!!1!!1' -:(- :Y) . Ik vind het juist hartstikke goed.

Ik vind het een goede zaak, want door deze actie komt er wel aandacht voor goudvissen. Mensen begrijpen niet dat een goudvis niet in een kom hoort en hopelijk gaan ze door deze actie wat meer nadenken. Ben blij dat de politie dit doet joh, zelfs de kleinste dieren tellen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:28

MarjanB schreef:

Dus daarom is dit minder erg? Zo kan je alles wel wegrelativeren. Zijn altijd veel ergere dingen in de wereld. Hoef je geen enkel probleem meer op te lossen.

Maar die gaat de vissenpolitie ook niet oplossen, dus goede zaak dat het steeds bekender wordt dat een goudvis in een kom onacceptabel is.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:30

Anoniem schreef:
MarjanB schreef:

De politie die voor deze vis uitrukt kan echt geen moordzaken oplossen hoor.

Precies. :j Moordzaken of verkrachtingen worden verder opgepakt door rechercheurs (waar wel een tekort aan is), niet door de agenten op straat.

En ik vind het goed dat ze ook hier iets aan doen. Doen ze natuurlijk ook niet als ze overlopen van de spoedmeldingen, dus ze zijn daar vast naartoe gegaan op een rustig momentje. Prima toch? Ook kleine overtredingen aanpakken hoort bij politiewerk. En dit helpt misschien ook om 'n paar mensen te doen nadenken over de huisvesting van hun eigen vis.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:34

hoho ik zeg niet dat dit minder erg is :+ voordat ik hier ook alle dierenfanatiekelingen op mn nek krijg. Maar dit soort dingen kunnen in mijn ogen veel beter worden opgepakt door goede voorlichting. Laat ze daar eens naar kijken, net als alle honden die hele dagen alleen thuis zitten in een bench om vervolgens 5 minuten uitgelaten te worden en dat de eigenaar dan zeurt dat t beest zo druk is. Maar ook dat kan met voorlichting, t is toch van de gekken om er 2 man politie op af te sturen? En waar staat dat deze mensen niet bezig zijn met misdaad? Als ze maar 1 gek van de straat af houden die het niet zo nauw neemt met alcohol achter het stuur is mij meer waard.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:34

SayaJones schreef:
Het klinkt inderdaad als een overdreven melding, maar als je kijkt waar die vis in zit op die foto -O-
Het is een beste goudvis, dat dier kan amper een rondje om zijn eigen as zwemmen. Maar ja, 'hij kan in ieder geval naar boven en beneden zwemmen'.

ja dat dacht ik ook....tot ik las dat dit zn nieuwe onderkomen is, kun je nagaan hoe klein behuisd die vis daarvoor was. Vis is er niks mee opgeschoten; nog steeds in een veel te kleine bak.
En als de politie echt voor dierenwelzijn ging, waarom dan de optie 'of de vis uit de winkel weg' geven? Zo van; als het uit het zicht is van de klanten etc dan maakt het niet uit dat de vis in een te kleine kom zit...

overigens voor degene die verontwaardigt is vanwege de onopgeloste moorden, verkrachtingen etc; naar die viswinkel zijn gewone straatagenten gestuurd hoor, die werken sowieso al niet aan moordzaken, verkrachtingszaken etc. Dat doen rechercheurs en die sturen ze echt niet op dit soort zaken af....misplaatste verontwaardiging dus.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 14-12-17 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:35

Diane_ schreef:
Vanmorgen op de radio spraken ze met deze mevrouw. 7 jaar geleden had ze 2 goudvissen en de kom gekregen, stonden dus al 7 jaar in hun winkel (inmiddels één vis doodgegaan).

Ze had nu van een andere winkelier in de straat een grotere bak/aquarium aangeboden gekregen en houdt de goudvis vanaf nu thuis in het nieuwe onderkomen.

Op de radio klonk ze trouwens niet (meer) lacherig, ze vond het ook een goede zaak dat de politie het wel serieus nam!

Sneu dat de andere vis zo jong al is gestorven, maar het zou fijn zijn als de ander echt een groter verblijf kreeg! Wel heel aardig van die winkelier.

Verder zou ik me trouwens echt kapot schamen als ik met zo'n grote lach op m'n gezicht op de foto stond met naast me je reinste dierenmishandeling... sta je dan vereeuwigd in de krant :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:36

xxCYNNxx schreef:
SayaJones schreef:

ja dat dacht ik ook....tot ik las dat dit zn nieuwe onderkomen is, kun je nagaan hoe klein behuisd die vis daarvoor was.
En als de politie echt voor dierenwelzijn ging, waarom dan de optie 'of de vis uit de winkel weg' geven? Zo van; als het uit het zicht is van de klanten etc dan maakt het niet uit dat de vis in een te kleine kom zit...

overigens voor degene die verontwaardigt is vanwege de onopgeloste moorden, verkrachtingen etc; naar die viswinkel zijn gewone straatagenten gestuurd hoor, die werken sowieso al niet aan moordzaken, verkrachtingszaken etc. Dat doen rechercheurs en die sturen ze echt niet op dit soort zaken af....misplaatste verontwaardiging dus.

Ja ja ik weet t nu wel.. maar goed als gewone agenten zich bezig moeten houden met dit soort dingen is er minder politie op straat, ook om aangiftes op te nemen of verkeershufters aan te pakken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:36

Als ie zoals op de foto gehuisvest zat, vind ik het idd schandalig en mag mevrouw daar best stevig op aangesproken worden. En thuis zat ie nog kleiner???
Ik hoop dat hij nu in een knap aquarium rond vist. 'Maar hij kon naar boven en naar beneden zwemmen'. Ja, zo werkt dat natuurlijk niet :')

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:37

Dit is toch ook voorlichting? Door deze actie komt het in de belangstelling, en wel op een overtuigende manier.
Het is waarschijnlijk de wijkagent, en zo wordt er nog eens benadrukt dat de politie een oogje in het zeil houdt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:51

Lekker luchtig zaakje voor de politie toch...ook eens fijn voor die mensen. Ruimen al genoeg rotzooi op.
En als het iemand in opleiding was geweest is dit weer een mooie les :P
Volgende melding kan zo maar weer een reanimatie zijn.

Op de dierenambu moeten wij wel eens de brandweer bellen. Tja zul je denken 12 man voor een kat in de boom. Maar ze zijn er vaak blij mee. Soms zitten de katten op lastige plekken en zij zien het als een mooie oefening. We moeten vooral blijven bellen ( na 24 uur dan he.. ;) )