Nieuw huisje zoeken voor mijn konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Nieuw huisje zoeken voor mijn konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:03

Beste allemaal,

In de zomer had ik een topic geopend omdat mijn konijntje Nijn nogal gromde en aanvallend was. Nijntje zit namelijk veel in haar hok, waarvan ik weet dat het niet goed en te klein is. Ik wilde voor haar een grote buitenren regelen, wat ook gelukt is maar niet helemaal naar wens en zoals ik dat had gewild. De ren is naar mijn mening niet groot genoeg en is ook niet overdekt en dus niet veilig genoeg. Door omstandigheden kan ik helaas geen echte grote en goede ren voor haar maken dus ben ik opzoek naar een nieuw thuis voor haar. Ergens waar ze genoeg ruimte heeft en nog belangrijker een vriendje.

Ik heb Nijntje voor mijn verjaardag gekregen toen ik 14 werd. Ik heb er dus zelf niet voor gekozen om een konijn te nemen en mijn moeder die haar aan mij gaf (en ik zelf ook niet) waren niet goed genoeg geinformeerd over hoe je een konijn moest houden. Ze zit dus eigenlijk altijd binnen in een klein hok en ik zie haar elk dag ongelukkig zijn. Dit wil ik niet meer en heb op internet gezocht waar ik haar kan brengen. Helaas zijn in de omgeving konijnenopvangen vol en misschien weten jullie nog een paar goede plekken waar ik Nijntje kan brengen en waar ze een goed en fijn te huis heeft met veel liefde, aandacht en ruimte.

Ik weet dat het allemaal niet goed is, en dat ze echt niet gelukkig is zo en ik weet ook dat ik een konijn zo niet moet houden, dus daar wil ik liever geen reactie op. Ik heb het geprobeerd beter te maken voor Nijn maar helaas is dit niet gelukt zoals ik gewild had. Ik wil mijn konijntje gelukkig zien en een goed leven geven en dat gaat bij ons helaas niet lukken zo.

Weet iemand een plek waar ik Nijn kan brengen, of een bekende, en waarvan ik zeker weet dat ze een goed thuis krijgt en geen voer word voor andere dieren?

Nijntje is een gezond konijn, ze is 4 jaar en een dametje. Ze is niet gesteriliseerd of gecastreerd.

Alvast bedankt en heel veel liefs van Nijntje en mij! :)

Sarah_Elise

Re: Nieuw huisje zoeken voor mijn konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:08

Ik zou haar naar een opvang brengen. Dan weet je zeker dat er een goed tehuis voor wordt gezocht.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:11

Sarah_Elise schreef:
Ik zou haar naar een opvang brengen. Dan weet je zeker dat er een goed tehuis voor wordt gezocht.

Klopt. Heb ook op de site gekeken van alle opvangen in mijn omgeving maar geven allemaal aan vol te zitten zoals ik ook hierboven had vermeld. Ook gemaild naar een aantal en wacht nog reactie af.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:13

Een kinderboerderij?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:14

Sclimpre schreef:
Een kinderboerderij?

Oh! Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ga ze eens mailen!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:16

Op FB heb je een groep konijnen en daar worden regelmatig konijnen opgevangen door mensen

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:20

Kinderboerderij nooit doen, die willen vooral veel jonge dieren laten zien en minder interessante dieren worden via de achterdeur afgevoerd. Op de wachtlijst voor de opvang laten plaatsen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:23

friesam schreef:
Op FB heb je een groep konijnen en daar worden regelmatig konijnen opgevangen door mensen

Hoe heet die groep? Heb zelf geen facebook maar mijn moeder wel.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:23

Marsu schreef:
Kinderboerderij nooit doen, die willen vooral veel jonge dieren laten zien en minder interessante dieren worden via de achterdeur afgevoerd. Op de wachtlijst voor de opvang laten plaatsen.

Oh.. ik heb ze zojuist gemaild..

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:24

Het is misschien een beetje ver voor je en ik weet niet zeker of ze nog actief zijn, maar bij mij in het dorp zit een konijnenopvang. Konijnen hebben een uitloop hok en een stuk land waar ze dus alle ruimte hebben.
http://www.konijneneiland.nl

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:26

Marsu schreef:

Via de achterdeur afgevoerd... Wat moet ik me daar bij voorstellen en hoe kom je hier bij?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:27

annaburg schreef:
Het is misschien een beetje ver voor je en ik weet niet zeker of ze nog actief zijn, maar bij mij in het dorp zit een konijnenopvang. Konijnen hebben een uitloop hok en een stuk land waar ze dus alle ruimte hebben.

Bedankt. Ik zie alleen geen mail of telefoonnummer op de website?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:28

Ik heb gisteravond voor andere mensen een koppel konijnen op FB groepen gezet. En ze waren die avond nog weg. En laatst een eigen konijn herplaatst ivm niet meer in de groep passen.
Maar wat zielig dat je konijn al 4 jaar alleen zit in een te klein hok. Sorry maar je had ook eerder actie kunnen ondernemen. :n

Mijn tips:
- Zoek op FB op "konijn" en dan naar groepen
- Op marktplaats naar "gezocht" Advertenties kijken
- Op marktplaats zetten
- Weggeefhoek / verkoophoek op FB
- Briefjes bij de supermarkt / dierenwinkel
- Op je eigen facebook delen
- konijnenforum

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:29

SavannahNx schreef:
annaburg schreef:

Bedankt. Ik zie alleen geen mail of telefoonnummer op de website?

Als het goed is staat er helemaal rechts een kopje contact

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:30

MarlindeRooz schreef:
Ik heb gisteravond voor andere mensen een koppel konijnen op FB groepen gezet. En ze waren die avond nog weg. En laatst een eigen konijn herplaatst ivm niet meer in de groep passen.
Maar wat zielig dat je konijn al 4 jaar alleen zit in een te klein hok. Sorry maar je had ook eerder actie kunnen ondernemen. :n

Mijn tips:
- Op marktplaats zetten
- konijnenforum

Dankjewel. Klopt. Had ik ook zeker kunnen doen maar tot korte tijd geleden had ik geen idee dat het zo slecht was een konijn alleen, en in een hok te houden. Ik heb zelf geprobeerd iets voor haar te regelen, maar helaas niet gelukt en wil haar daarom nu wel gelukkig maken. Ik denk dat de dierenwinkel haar best terug wil nemen maar heb je die hokjes wel eens gezien? Echt ini mini dus wil haar daar liever niet terug brengen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:31

En een aanhanger net kopen en over de ren spannen? Des noods naai je er 2 of 3 aan elkaar. Dan kunnen er geen roofvogels of katten bij. En nooit 's nachts in de ren. S morgens naar buiten, 's avonds weer naar binnen.
Een ouder konijn zoals die van jou, zal lastiger een nieuw thuis vinden. En dan nog weet je niet of ze weer in een hokje gezet wordt zonder vrije beweging.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:33

Cayenne schreef:
Marsu schreef:

Via de achterdeur afgevoerd... Wat moet ik me daar bij voorstellen en hoe kom je hier bij?

Zelf een tijd een kinderboerderij beheerd en ondanks dat wij het zo niet deden, was dit de vaste systematiek van omliggende kinderboerderijen. En op zich te begrijpen, want er ging haast geen week voorbij dat er geen konijn of knaagdier over het hek gemikt werd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:34

SavannahNx schreef:
MarlindeRooz schreef:

Mijn tips:
- Op marktplaats zetten
- konijnenforum

Dankjewel. Klopt. Had ik ook zeker kunnen doen maar tot korte tijd geleden had ik geen idee dat het zo slecht was een konijn alleen, en in een hok te houden. Ik heb zelf geprobeerd iets voor haar te regelen, maar helaas niet gelukt en wil haar daarom nu wel gelukkig maken. Ik denk dat de dierenwinkel haar best terug wil nemen maar heb je die hokjes wel eens gezien? Echt ini mini dus wil haar daar liever niet terug brengen.

Zeg ook nergens dat je haar terug moet brengen. Zeg ook dat je daar een briefje op kan hangen. Bij de welkoop / boerenbond oid.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:34

[/quote]

Bedankt. Ik zie alleen geen mail of telefoonnummer op de website?[/quote]
Als het goed is staat er helemaal rechts een kopje contact[/quote]

Yes dankje! Heb een bericht gestuurd! :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:35

Mijn tips:
- Op marktplaats zetten
- konijnenforum
[/quote]

Dankjewel. Klopt. Had ik ook zeker kunnen doen maar tot korte tijd geleden had ik geen idee dat het zo slecht was een konijn alleen, en in een hok te houden. Ik heb zelf geprobeerd iets voor haar te regelen, maar helaas niet gelukt en wil haar daarom nu wel gelukkig maken. Ik denk dat de dierenwinkel haar best terug wil nemen maar heb je die hokjes wel eens gezien? Echt ini mini dus wil haar daar liever niet terug brengen.[/quote]
Zeg ook nergens dat je haar terug moet brengen. Zeg ook dat je daar een briefje op kan hangen. Bij de welkoop / boerenbond oid.[/quote]

Dacht dat je doelde op haar terugbrengen naar de dierenwinkel haha. Thanks!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:36

mvdende schreef:
En een aanhanger net kopen en over de ren spannen? Des noods naai je er 2 of 3 aan elkaar. Dan kunnen er geen roofvogels of katten bij. En nooit 's nachts in de ren. S morgens naar buiten, 's avonds weer naar binnen.
Een ouder konijn zoals die van jou, zal lastiger een nieuw thuis vinden. En dan nog weet je niet of ze weer in een hokje gezet wordt zonder vrije beweging.

Ja, dat was wel de bedoeling om te doen en als ik geen goed thuis voor haar vind dan is dit zeker nog een optie.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:37

Verstandig dat op zoek gaat naar een beter thuis als je haar niet kan bieden wat ze nodig heeft. Je kan je aanmelden bij het bunnybunch forum.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 15:40

Speirs schreef:
Verstandig dat op zoek gaat naar een beter thuis als je haar niet kan bieden wat ze nodig heeft. Je kan je aanmelden bij het bunnybunch forum.

Thanks voor de tip!

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:43

Waar woon je? Ik werk in het Dierenbeschermingcentrum van Amersfoort en daar hebben we plek om konijnen op te nemen. Wel zitten er kosten verbonden aan het afstand doen van je konijn. Maar dan ben je wel verzekerd van een plek waar ze alle (medische) zorg krijgt die nodig is. Daarnaast wordt ze enkel geplaatst bij een (mannelijk) soortgenootje en wordt er heel streng gekeken naar de afmetingen van het verblijf van een potentiële nieuwe eigenaar.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:46

Marsu schreef:
Marsu schreef:

Zelf een tijd een kinderboerderij beheerd en ondanks dat wij het zo niet deden, was dit de vaste systematiek van omliggende kinderboerderijen. En op zich te begrijpen, want er ging haast geen week voorbij dat er geen konijn of knaagdier over het hek gemikt werd.

Kinderboerderijen kan ik idd ook afraadden . Kennis van mij werkte in mijn oude woonplaats bij de poelier en die kregen eens in de zoveel tijd konijnen aangeleverd via de plaatselijke kinderboerderij. Super sneu, maar net wat jij ook benoemd. Daar werden ze ook over het hek gemikt.