In de zomer had ik een topic geopend omdat mijn konijntje Nijn nogal gromde en aanvallend was. Nijntje zit namelijk veel in haar hok, waarvan ik weet dat het niet goed en te klein is. Ik wilde voor haar een grote buitenren regelen, wat ook gelukt is maar niet helemaal naar wens en zoals ik dat had gewild. De ren is naar mijn mening niet groot genoeg en is ook niet overdekt en dus niet veilig genoeg. Door omstandigheden kan ik helaas geen echte grote en goede ren voor haar maken dus ben ik opzoek naar een nieuw thuis voor haar. Ergens waar ze genoeg ruimte heeft en nog belangrijker een vriendje.
Ik heb Nijntje voor mijn verjaardag gekregen toen ik 14 werd. Ik heb er dus zelf niet voor gekozen om een konijn te nemen en mijn moeder die haar aan mij gaf (en ik zelf ook niet) waren niet goed genoeg geinformeerd over hoe je een konijn moest houden. Ze zit dus eigenlijk altijd binnen in een klein hok en ik zie haar elk dag ongelukkig zijn. Dit wil ik niet meer en heb op internet gezocht waar ik haar kan brengen. Helaas zijn in de omgeving konijnenopvangen vol en misschien weten jullie nog een paar goede plekken waar ik Nijntje kan brengen en waar ze een goed en fijn te huis heeft met veel liefde, aandacht en ruimte.
Ik weet dat het allemaal niet goed is, en dat ze echt niet gelukkig is zo en ik weet ook dat ik een konijn zo niet moet houden, dus daar wil ik liever geen reactie op. Ik heb het geprobeerd beter te maken voor Nijn maar helaas is dit niet gelukt zoals ik gewild had. Ik wil mijn konijntje gelukkig zien en een goed leven geven en dat gaat bij ons helaas niet lukken zo.
Weet iemand een plek waar ik Nijn kan brengen, of een bekende, en waarvan ik zeker weet dat ze een goed thuis krijgt en geen voer word voor andere dieren?
Nijntje is een gezond konijn, ze is 4 jaar en een dametje. Ze is niet gesteriliseerd of gecastreerd.
Alvast bedankt en heel veel liefs van Nijntje en mij!