Ik wil goed doen, hondenbrokken help!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik wil goed doen, hondenbrokken help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:10

Beste bokkers,

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Dus hier een kleine noodkreet HELP :')

Ik weet dat er hier échte kenners zitten.
Echter wil ik geen onprettige discussie creëren en ben ik op zoek naar tips voor echt alleen een goede honden/puppy brok. Dus hou het vriendelijk.

Na 6,5jaar een "foster" bordercollie te hebben gehad, die het prima deed op een wat simpelere brok, die ze destijd al 7 jaar kreeg, bij de fokker en we daarom dus nooit verder hebben gekeken, ben ik nu een btje overdonderd door alle soorten voer, die er nu op de markt zijn.
Helaas is onze bordercollie met 13jaar overleden ten gevolgen van een hersenbloeding (*slik* kan het soms nog niet geloven als ik het zo neerzet ;( ) . Maar hebben we inmiddels, na lang wikken en wegen een koningspoedel pup mogen verwelkomen. <3

Afbeelding

Echter ben ik niet zo blij met de puppypakket brokjes die we daarbij kregen. Veel windjes, veel poep en ook wat zachtere poep.
En ze drinkt ontzettend veel, waardoor ze ook heel veel moet plassen.

Wat ik vooral niet wil, is vers vlees gaan voeren. Daar hebben we simpelweg de ruimte niet voor en we zijn vaak weekendjes met hond van huis en dan is het niet makkelijk meenemen.

Ik ben dus gaan googlen en kwam wat info tegen over hoog vleesgehalte brokjes en weinig of zelfs graanvrij voer.
Maar wat zijn nu echt goede brokken?!
Wat mijzelf wel aansprak, na info lezen, is "wolf of the wilderness"
Ook heb ik gezien, acana en orijen maar lees daar zowel veel goede, als veel negatieve berichten over.
Ook heb ik nog taste of the wilderness, doglovers gold gezien en nog een paar waar ik de naam even van kwijt ben.
Maar welke kies ik nou? Ik ben niet perse helemaal anti graan. Maar wil wel heel graag goed doen.
De dierenarts adviseerde RC en Hills, kreeg ook een Hills pakketje mee, wat ik nu aan het mengen ben met de brokjes van het puppypakket van de fokker en de poep lijkt wel ietsje beter te worden. Maar ook over hills kwam ik slechte recensies tegen.

Jullie lezen het wel.. Ik ben echt het spoor bijster. En heb absoluut even wat goed advies nodig. :o

Hou het vriendelijk, we zijn allemaal hondenliefhebber en willen het allemaal goed doen, voor onze viervoeter. ;)

Alvast vriendelijk bedankt, +:)+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-17 15:24, in het totaal 4 keer bewerkt

kiwiwitje

Re: Ik wil goed doen, hondenbrokken help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:14

wij voeren hier vol tevredenheid wolf of wilderness. (en vers vlees.) Nu hebben we voedingsadvies ingewonnen ivm pups die hopelijk binnenkort op komst zijn en ook daar werd wolf aangeraden. :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:17

Probeer gewoon iets. :D

Het is maar net afhankelijk van je hond. Orijen is een prima brok, maar mijn hond kreeg er diarree van en ik vond het ook erg duur. Hij krijgt nu Taste of the Wild samen met Smuldier, die combinatie gaat prima.

Voer is goed als je hond 't er goed op doet. Als hij het lekker vindt, geen enorme hopen slappe poep heeft, er gezond uit ziet. Ik vind zelf een hoger vleespercentage wel fijn, maar of dat nou 60 of 70 procent is maakt echt niet zóveel uit. Je kunt 100 hondeneigenaars om advies vragen en dan kan je 100 verschillende antwoorden krijgen, dus ik besloot om uiteindelijk gewoon iets te proberen en dan zien we wel.

Maak het jezelf niet te moeilijk door 'de allerbeste' brok te willen. Die bestaat niet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:29

Ik ben zeer tevreden over Wolf of Wilderness. :j
Maar krijg eerdaags ook wat Wooof om te proberen, bevalt dat net zo goed dan stap ik daarop over denk ik, Wooof is iets gunstiger geprijsd en dat weegt ook mee in de overweging.

Maar kijk vooral of de hond het er goed op doet, krijgt hij slechte ontlasting, een doffe vacht en veranderd het gedrag dan weet je genoeg en moet je overstappen.
Overigens meng ik niet maar wissel ik gelijk van brok, maar dat is met een gevoeligere hond niet aan te raden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:32

Onze honden doen het alle vier goed op de brok van de Liddle. Is hier in België door testaankoop als beste getest. Zat veel minder troep doorheen als in de dure merken.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:36

Wij voeren vlees, maar tijdens vakanties hebben we zowel Wolfsblut als Wolf of Wilderness gevoerd, beide tevreden over. Acana en orijen doen het hier niet goed, terwijl dat toch erg prijzige brokken zijn.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:39

Hier purizon zowel de katten als de hond op.

De andere hond krijgt speciaal voer van hills voor dementerende honden. En de krijgt een klein beetje purizon er door voor de smaak.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:43

Ik ben ook van vers vlees afgestapt omdat we vaak een lang weekend weg gaan, en ik ben toen Rocco gaan voeren. Die zijn graanvrij, er zijn soorten met 100% vlees en menu-soorten met oa groente erdoor.
Is ook nog eens vrij goedkoop, en je kan het dus gewoon buiten de koelkast bewaren.
Ik voer het zelf gemengd met brok, omdat dat beter voor de tanden is. Maar zodra ik meer brok ga voeren, ook al is die graanvrij, merk ik direct dat ze veel vaker en meer moet poepen. De graanvrije brok koop ik van Bosch.

Jelaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:51

ik voer mijn hond belcando (te bestellen uit duitsland), hij doet het hier super op, en werd ook erg aangeraden door de fokker

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:52

ik voer vers vlees, maar ze krijgen brok als we weggaan :) ik heb gekeken waar mijn honden het beste op deden. Taste of the wilderniss voert mijn vriendin ook en die is erg tevreden :j

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:54

Na velen soorten voer te hebben geprobeerd, van goedkoop naar duur voer zijn wij nu al heel lang tevreden over Farmfood. Het is niet goedkoop maar mijn hond stinkt niet, laat eigenlijk nooit windjes en de ontlasting is niet overdreven veel en normaal. Verteerbaarheid is goed.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:55

Wij voeren onze australian labradoodle Dogs lover gold brokken en zijn erg tevreden erover

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:59

Ik geef cavom word veel gebruikt in kennels staat bekend om de compacte poepjes :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:15

Na jarenlang na volle tevredenheid het spaanse merk Dibaq te hebben gevoerd en een kort uitstapje naar Purizon waar ik niet tevreden over was geeft ook ik nu Wolf of Wilderness. De variant met ook zalm erin.
Ze doen het er fantastisch op!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:36

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 16:55

Mijn oude hond krijgt Wolf of Wilderniss, maar die heeft al zo’n beetje alles gehad, die heeft er een handje van om na 1 zak voer gewoon een 2de zak te weigeren. Wolf of Wilderniss gaat er tot nu toe altijd in, al meerdere zakken.
Onze pup krijgt (nu nog) mera dog exclusiv puppy. Maar weet niet of ik dat blijf voeren.

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:02

Ik voer zelf KVV maar weet wel wat van brok :D
Het is natuurlijk altijd je eigen keus en iedereen heeft een eigen mening maar je kunt wel op een paar dingen letten.

Een hond is een vleeseter. Wenselijk is dus een brok met een hoog vleesgehalte. Dat is alleen niet alles waar je op kunt letten. Granen kunnen ze slecht verteren maar er is wel een bindmiddel nodig voor brok. Graanvrije voeding bevat dus wel vaak aardappel of rijst. Dat kunnen ze echter wel makkelijker verteren dan echt graan.
Kijk vooral naar de samenstelling. De eerste 5 ingrediënten zitren er het meest in. Het is niet wenselijk dat daar een vorm van graan, rijst of aardappel tussen staat. Ook dierlijke bijproducten moet je niet willen als deze niet toegelicht zijn. Dit kan namelijk echt vanalles zijn en overal vandaan komen.

Waar het dan nog om draait is koolhydraten. Teveel suikers draagt bij aan een verhoogde kans op ziektes als diabetes en obesitas. Op internet kun je formules vinden om het koolhydraatgehalte te berekenen. Uit mijn hoofd is het het beste om onder de 10% te blijven.

Verder is het dus kijken waar je zelf achter staat. De katten krijgen bijv Purizon. Hoog vleesgehalte maar nog wel een te hoog koolhydraatgehalte, namelijk 20%.

Even een toevoeging:
Een dierenarts krijgt helaas weinig onderwijs over voeding. Wat ze krijgen is gesponsord en als de Hills of Royal Canin verkopen in hun praktijk krijgen ze hier vaak een bonus voor. Logisch dus dat ze het aanraden. Zelf zou ik adviseren er bij weg te blijven. De hoofdingredienten zijn namelijk om te huilen. Veel graan, zout, suiker, bijproducten en maar bar weinig vlees... Plus een hoog koolhydraatgehalte en van Royal Canin is het bekend dat ze een kankerverwekkende stof verwerken in hun brok om het langer "vers" te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:24

Wat een hoop reacties al zeg! Dank jullie wel! Ook voor de mensen die pb-en!
Ik ga WOW eens uitproberen. Daar had ik bij het lezen al, het beste gevoel bij. Eens zien hoe ze het daarop gaat doen! Het is uiteindelijk toch goed kijken naar je hond en (uit)proberen.
Ga ook nog even extra inlezen over purizon. Dat klinkt ook wel goed!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:26

Euforie schreef:
Ik ga WOW eens uitproberen. Daar had ik bij het lezen al, het beste gevoel bij. Eens zien hoe ze het daarop gaat doen! Het is uiteindelijk toch goed kijken naar je hond en (uit)proberen.

Wij bestellen eigenlijk altijd dit van Wolf.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... gen/566874

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:47

kiwiwitje schreef:
[naam] schreef:

Wij bestellen eigenlijk altijd dit van Wolf.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... gen/566874

Is dat ook geschikt voor een puppy? Omdat ze ook een puppy/jeugdbrok verkopen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:51

Ik heb kort geleden voeradvies aangevraagd aangezien we ons teefje willen laten dekken. Zij gaf aan dat we zowel de volwassen brokken als de pupversie kunnen voeren omdat er weinig verschil in zit.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:53

Pups hebben meer calcium nodig toch?

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:53

Ik voer onze border collie Renske. Dat is brok zonder graan en met minimaal veertig procent vlees. De van mij doet het er prima op en poept nu nog maar één keer per dag. Renske is er ook in puppybrok.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:57

Dani schreef:
Probeer gewoon iets. :D

Het is maar net afhankelijk van je hond. Orijen is een prima brok, maar mijn hond kreeg er diarree van en ik vond het ook erg duur. Hij krijgt nu Taste of the Wild samen met Smuldier, die combinatie gaat prima.

Voer is goed als je hond 't er goed op doet. Als hij het lekker vindt, geen enorme hopen slappe poep heeft, er gezond uit ziet. Ik vind zelf een hoger vleespercentage wel fijn, maar of dat nou 60 of 70 procent is maakt echt niet zóveel uit. Je kunt 100 hondeneigenaars om advies vragen en dan kan je 100 verschillende antwoorden krijgen, dus ik besloot om uiteindelijk gewoon iets te proberen en dan zien we wel.

Maak het jezelf niet te moeilijk door 'de allerbeste' brok te willen. Die bestaat niet.

Dit is echt het allerbeste advies +:)+
Waar jou hond het goed op doet

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:57

Blue_Monday schreef:
Pups hebben meer calcium nodig toch?

Zoals met bijna alles aan het voer.... Het ene onderzoek zegt van wel, het andere onderzoek laat zien dat ze dan later alleen maar grotere kans hebben op problemen {:)-:(