Misschien dat jullie het ook wel leuk vinden om dit te volgen dus toch maar een topic over geopend.
18 dagen terug heeft mijn valkparkietje haar eerste eitje gelegd, daarna volgde er nog 4. In totaal zijn er 5 eitjes gelegd en ze blijken ook allemaal bevrucht.
De eitjes komen uit tussen de 18 en 21 dagen, dus elk moment kan de eerste uit het ei kruipen. (Als alles goed is gegaan daarbinnen natuurlijk, dat is altijd even afwachten) Ook het uitkomen kan altijd nog fout gaan, maar daar gaan we maar niet vanuit

Over het koppel:
Chika, het mannetje, is 7 jaar oud en zolang is hij ook al bij mij. Trekt erg naar zijn vriendinnetje toe en is daar ook erg beschermend over. Fluit diverse melodietjes waaronder ''The Adams family'' en ''my body is over the ocean'' praat ook een beetje zoals ''lekker he'', ''kom is'', ''wat is er dan'' en nog een paar onverstaanbare woordjes

Op deze foto staat hij met een jong uit het laatste nestje op de foto, Chika is de linker vogel.

Yuna, het popje (vrouwtje), is 6 jaar oud en zolang heb ik haar ook al. Het is de meest vriendelijke valkparkiet die ik ken, is zo zachtaardig en zal nooit bijten of iemand kwaad doen.
Tijdens het vliegen haalt ze de meest rare capriolen uit, ze is echt een vliegkoningin, soms hou ik mn hart vast en denk ik van.. doe dat nou niet!

Ben erg benieuwd wat voor moois ze gebakken hebben dit keer

Volgen jullie mee?