Mijn hond is gebeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Mijn hond is gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 13:19

Afgelopen donderdag 2 november is mijn hond aangevallen door 3 honden. In eerste instantie dachten ik en de eigenaar van de andere honden dat er niks aan de hand was maar die avond bleek dat mijn hond toch een bijtwondje had. Dus ik ben vrijdag alsnog naar de dierenarts gegaan en de wond bleek iets groter dan gedacht.. Onderhuids liep de wond zo'n 15cm door.

In het weekend ben ik achter de naam van de eigenaar gekomen, de man bleek in de schuldsanering te zitten en niet verzekerd te zijn. Hij heeft wel gezegd dat hij de kosten van de dierenarts in termijnen terug wil betalen. Maar nu vraag ik me toch af, wat als hij zijn woord niet nakomt? Hoe krijg ik dan de kosten van mijn hond haar dierenarts bezoekjes als gevolg van het incident terug?

Mijn hond heeft nu een drain in haar buik, de dierenarts zei vandaag dat als we die niet hadden geplaatst dat ze dus nu een heel stuk afgestorven huid had gehad. De drain lekte ook nog te veel dus woensdag weer terug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SweetVanille

Re: Mijn hond is gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:22

Aangifte doen

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:23

Jee wat sneu. Dat is idd een flinke jaap zeg! Wat voor hond is die andere dan wel niet geweest?

Gaat het om een groot bedrag? Ik zou het in zo min mogelijk termijnen laten betalen.
Heeft hij geen contactpersoon die gaat over de schuldsanering? Dat je op die manier een soort contract opzet met die persoon erbij als 'getuige'... oid. En dat die erop toeziet dat het betaald wordt.

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:25

Mijn hond heeft dit ook gehad. Hij was aangevallen door de honden van vrienden dus wij hebben geen aangifte gedaan en kregen de kosten ook niet vergoed. Het goede nieuws is dat we een geweldige dierenarts hadden, we zijn er wel tien keer geweest oa om de wond te spoelen en waren we ongeveer 200 euro kwijt. Onze hond is er helemaal bovenop gekomen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:26

Tja, als hij in de schuldsanering zit en niet verzekerd is (wat gewoon oerdom is...) dan wordt het lasting, want van kale kip kan je moeilijk plukken.
Wond die jouw hond heeft is geen rare, is geval, beetpakken en trekken, dan trekken ze huid zeg maar los van onderlaag, dit is vrij normale bijtwond. Wel heel vervelend voor je hond en jou overigens.

Afh. van hoe het bijtincident gebeurde al dan niet aangifte/melden bij politie, maar dat zou ik laten afhangen van de omstandigheden. (Wat deden die honden, wat deed de jouwe etc.) Echter daar ga je ook geen rekeningen van betaald krijgen.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 13:32

Ik ben voor alleen het plaatsen van de drain al €229 kwijt en ik leef zelf ook van een wajong. De helft van mijn pot voor de hond is nu al leeg door dit gedoe..

Daarnaast, ik zag zijn honden al een houding aannemen die mij niet beval en dus ik ging ik al aan de andere kant van het fietspad lopen. Mijn hond heeft in het verleden nog wel eens problemen gehad met fixeren op honden en ik werk daar aan door haar met koekjes op mij te laten letten. Dus ze was met mij bezig op het moment, de man was op zijn telefoon bezig en 1 van de 3 begon te grommen en sprong toen zo het pad over. En aangezien 3 een roedel zijn volgenden de andere 2 en zaten ze dus met zijn 3'en bovenop de mijne.

de man sprong er wel meteen tussen en corrigeerde zijn honden door ze op de rug te leggen, vroeg of ik en mijn hond oké waren en liep weg toen ik zei dat ik dacht van wel. Maar mijn hond heeft een dikke vacht en ik zag dus in eerste instantie niks.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:34

Dat je bijtwond gemist hebt is niet zo raar, zijn vaak dit soort gaatjes van hoektanden, bloeden vaak niet of nauwelijks maar dan wel stuk huid losgetrokken van onderlaag, met risico dat daar echt een ontsteking gaat zitten broeien.

Duim voor je dat hij gaat betalen, zij het in termijnen, maar dat moet je nog maar afwachten natuurlijk.

NIet verzekerd zijn is zo, dom... (als in die man he!? niet jij.) Heb jij iets van rechtsbijstand verzekering? Dan zouden die er nog voor je achteraan kunnen gaan.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:43

De man heeft toch al toegezegd te gaan betalen? Misschien even afwachten?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 13:45

Ik ben ook van plan om het af te wachten, ik wil gewoon weten wat ik kan doen mocht hij zijn woord niet nakomen. Ik ben liever goed voorbereid. Ik wil ook een melding maken bij de politie, maar niet zozeer aangifte doen omdat hij me geen slechte man lijkt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:48

Als eerste veel sterkte voor je hond!

Ik zou eerst van het goede aangaan in de mens en vragen of je het emailadres van de beheerder mag hebben en de zijne. Dan een nette email sturen naar de beheerder en hem als cc waarin je verzoekt de beheerder de rekening te overzien en een gezamelijke afspraak maken. De beheerder zal weten wat de man exact kan missen.

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:57

Ik zou in iedergeval schriftelijk hem aansprakelijk stellen voor de schade aan jou hond. Als je wat zekerheid wil hebben stel je even op papier een stukje op waarin hij tekent voor het feit dat zijn honden de schade aan jou hond hebben toegebracht. Stel dat ie ineens niet meer mee wil werken dan sta je me lege handen en moet je als nog aangifte doen. Als hij in de schuldsanering zit dan heeft hij vast ook iemand die over zijn budget gaat. Daar kun je neem ik aan je gewoon melden als eiser, vaak is dat de gemeente..... als hij drie honden heeft mag je toch aannemen dat er een aansprakelijkheids- verzekering is. Maar ook als hij deze niet heeft moet hij voor de kosten opdraaien.

Heel vervelende situatie. Sterkte met je hond!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:06

TS: waarom ga je er maar vanuit dat die man zijn afspraak niet nakomt?

Sterkte voor de hond :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:10

Iedereen is wa verplicht verzekerd in nederland dus dat niet verzekerd verhaal zou ik niet direct geloven. Aangifte doen en met de schuldsanering contact opnemen, wel drie honden te voeden maar niet verzekerd???

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:11

bigone schreef:
Iedereen is wa verplicht verzekerd in nederland dus dat niet verzekerd verhaal zou ik niet direct geloven. Aangifte doen en met de schuldsanering contact opnemen, wel drie honden te voeden maar niet verzekerd???

WA is niet verplicht in Nederland, uitsluitend voor de auto is dit verplicht.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:12

Petpa schreef:
bigone schreef:

WA is niet verplicht in Nederland.

WA is wel verplicht, maar heeft niets met deze situatie te maken.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:28

Absoluut wel melding maken. Zodat er een dossier opgebouwd kan worden, als zijn honden het dan nog eens doen, dan kan er eventueel actie ondernomen worden. 4
Beterschap voor je hond...

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:35

Ik zou zeker een melding maken bij de gemeente. De politie doet er niet zoveel aan helaas.

Kun je geen contact opnemen met zijn bewindvoerder?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:48

Heb hier in de buurt hetzelfde meegemaakt.

Hond bleek ernstiger gewond dan in eerste instantie leek. Contact opgenomen met de eigenaar die ook in de schuldsanering zat. Hij vond het verschrikkelijk en heeft tot op de laatste cent terug betaald. Duurde erg lang want ging met eurootjes per keer, maar hij deed wat hij kon en had gewoon niet meer.

Geef de eigenaar de kans om het op te lossen. Wie weet wil hij het graag en doet hij het ook of kan hij het echt niet. Dan is overleggen de enige mogelijkheid want politie doet niets en ook de bewindvoerder zal eerst alle andere schuldeisers betalen.

Heel veel sterkte en beterschap voor je hond! Hoop dat de eigenaar van de andere honden zijn belofte nakomt.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:57

Booooo schreef:
Ik zou zeker een melding maken bij de gemeente. De politie doet er niet zoveel aan helaas.

Ik zou echt not amused zijn als iemand zonder mijn toestemming contact op zou nemen met mijn bewindvoerder!

@ts geef meneer een kans, en zet het zwart op wit.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:06

Voor wat voor strafbaarfeit zou ts volgens jullie aangifte moeten doen? Ze is bang dat ze haar geld niet krijgt daar kan je geen aangifte voor doen en is tenslotte een civielezaak. Een melding/aangifte maken van de hond dat kan natuurlijk wel maar voor de kosten moet je bij een verzekering of advocaat zijn.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:09

Sorry. Foute info.
Laatst bijgewerkt door Monchou op 06-11-17 15:26, in het totaal 2 keer bewerkt

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:13

bigone schreef:

oomens schreef:
Petpa schreef:
WA is niet verplicht in Nederland.

Omdat ik dit al eens eerder had gehoord en dacht dat een aansprakelijkheidsverzekering verplicht was, heb ik even gegoogled:
https://www.independer.nl/verzekeringen/info/verplichte-verzekeringen.aspx

Inderdaad zoals hier gezegd: aansprakelijkheidsverzekering particulieren is niet wettelijk verplicht maar wel aan te raden. Niet de duurste verzekering en de situatie van de ts laat zien waarom.

Mossel schreef:
Booooo schreef:

Ik zou echt not amused zijn als iemand zonder mijn toestemming contact op zou nemen met mijn bewindvoerder!

@ts geef meneer een kans, en zet het zwart op wit.

Ehhh.... meneer staat niet voor niets onder bewind. Ik kijk niet vreemd op als hij niet eens zelf een afbetalingsregeling aan mag gaan!
Persoonlijk zou ik met de eigenaar én de bewindvoerder om tafel willen zitten om een afbetalingsregeling te regelen. Verder ook aandringen dat het een compleet verkeerde bezuiniging blijkt te zijn. Een paar euro per maand kan voorkomen dat iemand een extra afbetalingsregeling moet aangaan die hij eigenlijk er niet bij kan hebben.

xEline schreef:
Voor wat voor strafbaarfeit zou ts volgens jullie aangifte moeten doen? Ze is bang dat ze haar geld niet krijgt daar kan je geen aangifte voor doen en is tenslotte een civielezaak. Een melding/aangifte maken van de hond dat kan natuurlijk wel maar voor de kosten moet je bij een verzekering of advocaat zijn.

Als jouw hond gegrepen is door de hond van een ander kan je daar wel degelijk aangifte van doen. In ieder geval melding want als de hond in kwestie meerdere bijtincidenten heeft kan daar alleen wat mee worden gedaan als er een dossier is.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:14

Martine_R schreef:
Wat een hond doet is gewoon gedekt onder de (verplichte, heeft dus iedereen) WA verzekering.

Daar kan hij het dus op verhalen.

Zijn wij achtergekomen nadat onze hond in een speelse bui iemands spijkerbroek scheurde :P

WA verzekering is enkel voor auto's. Die heeft hier dus niets mee te maken.
AVP (persoonlijke aansprakelijkheid) zou hiervoor kunnen helpen, maar die is niet verplicht :). Heel handig om te hebben, dat wel. Maar niet verplicht.

Dus het klopt niet wat je zegt..

En zoals andere zeggen: van een kale kip kan je niet plukken..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:17

Waarom ga je niet naar de man zelf? Hij geeft heel netjes aan mee te willen werken. Waarom moet zoiets altijd online gegooid worden? Niet ieder baasje is een hufter.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:22

BrankaZ schreef:
oomens schreef:

Omdat ik dit al eens eerder had gehoord en dacht dat een aansprakelijkheidsverzekering verplicht was, heb ik even gegoogled:
https://www.independer.nl/verzekeringen/info/verplichte-verzekeringen.aspx

Inderdaad zoals hier gezegd: aansprakelijkheidsverzekering particulieren is niet wettelijk verplicht maar wel aan te raden.
Dat gaat over een AvP, en die is inderdaad niet verplicht. De WA-verzekering is wel verplicht, maar hoort bij en gaat over motorvoertuigen en is hier dus helemaal niet van toepassing.