Mijn moeder heeft één buitenkat en één binnenkat, zusje en broertje en ze zijn ongeveer 4 jaar. Genoemde binnenkat heeft een prachtige dunne vacht die hij heel goed verzorgt. De buitenkat (poes) heeft echter een super dikke vacht en is niet zo goed in zichzelf wassen.

Ze is weinig thuis (misschien eens in de twee weken) en nou bleek een aantal weken geleden dat ze enorm slecht in haar vacht zit. Ze heeft bollen haren (klitten die zo'n beetje vervilt zijn) verspreid over heel haar vacht, behalve haar pootjes, hoofd en buik. Het is er met kammen uit te halen, langzaam maar zeker, maar daar ben ik nu een half uur mee bezig geweest en nog niet op 5% van de klitten.
Het andere idee is om haar te laten scheren, maar we vragen ons af of dat een goed idee is in de winter.
De vraag is dus: heeft iemand hier ervaring mee en een perfecte oplossing voor? Ook ter voorkomen, wanneer het weg is, zodat we volgend jaar niet met hetzelfde probleem zitten?
Ik heb wat foto's, het is eigenlijk niet zo goed te zien als je het kan voelen, maar voelcomputers hebben we nog niet uitgevonden helaas.

Ik hoop dat jullie ergens mee kunnen helpen