Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wilawander schreef:Stress die ze merkt dat je man zich opvreet.. Medisch al uitgesloten.. Klinkt raar maar er zijn genoeg gevallen waar het dan s'nachts goed gaat. Bewust plassen voor aandacht geloof ik niet in dar een hond niet zo denkt tenzij het door jullie (onbewust) is aangeleerd.
hummer14 schreef:Al op een blaasontsteking laten testen?
Beestje zal niet voor niets aangegeven dat ze moet.
Aranel schreef:hummer14 schreef:Al op een blaasontsteking laten testen?
Beestje zal niet voor niets aangegeven dat ze moet.
Maar dat is het dus, ze moet echt niet altijd als ze begint met scharrelen/ijsberen in huis. En dan ook niet als ik haar wel mee naar buiten neem, dan kan ik een groot rondje rond het grasveld met haar lopen en doet ze nog niets. Plus dat ze dus wel zindelijk is als ze alleen thuis of bij de oppas is.. ik vrees dus dat wij haar dit gedrag toch onbewust aangeleerd hebben.
Delphi schreef:Kan het echt geen medische oorzaak hebben?
Wat doet ze als jullie haar iedere keer buiten laten zodra ze aangeeft dat ze moet plassen? Plast ze dan ook echt iedere keer?
Als jullie een grote ronde met haar lopen, hoevaak plast ze dan gemiddeld? En drinkt ze wel normaal of drinkt ze erg veel?
MoppieFilou schreef:Misschien kan je eens proberen om ze hoe dan ook te negeren en het plasje pas 5 minuten later op te ruimen. Zo krijgt ze zeker geen aandacht.
Edit: Want zelfs het NEE roepen is een vorm van aandacht, ook al is het negatieve aandacht.
Diablo schreef:Onze hond van bijna een half jaar doet dit ook. Ik denk dat ze de link gelegd heeft dat ze naar buiten mag (lees: spelen) als ze begint te drentelen/voor de deur gaat zitten. Bij ons kunnen ze gewoon alleen naar buiten en dus ook spelen.
Misschien is het bij jullie ook zoiets? Dat ze gewoon alleen maar naar buiten wil omdat buiten leuk is?
Aranel schreef:Diablo schreef:Onze hond van bijna een half jaar doet dit ook. Ik denk dat ze de link gelegd heeft dat ze naar buiten mag (lees: spelen) als ze begint te drentelen/voor de deur gaat zitten. Bij ons kunnen ze gewoon alleen naar buiten en dus ook spelen.
Misschien is het bij jullie ook zoiets? Dat ze gewoon alleen maar naar buiten wil omdat buiten leuk is?
Dat denk ik dus inderdaad. Ze krabt ook vaak aan de achterdeur (we gaan altijd via de voordeur naar buiten om haar uit te laten, achterdeur is echt alleen om in de tuin te komen) als ze gaat drentelen in huis. Toen ze klein was (dat is ze nu niet meer te noemen met 23 kilo) zetten we haar namelijk ook regelmatig in de tuin als ze moest plassen en de afgelopen weken heeft ze weer wat vaker in de tuin gespeeld en dat vindt ze inderdaad fantastisch.