Een gecastreerde kater van april 2015. Hij was al honden en kinderen gewend, dus we hebben de gok genomen dat het met onze poes ook goed zou gaan.
Het was even wennen tussen de poezels, wat logisch was, maar het gaat nu goed. Geen geblaas meer, maar verder negeren ze elkaar.
Waar het nu om gaat is het volgende. Hij heeft al vanaf dat hij bij ons is diarree. Al 3 weken dus. Eerst dacht ik dat het door de stress van verhuizing kon komen, maar hij was al snel op z'n gemak.
Bij de vorige eigenaar kreeg hij brokjes van Jumbo eigen merk.
Hiervan zijn we afgestapt en over gegaan op een beter merk. Profine indoor adult lam en rijst. Goed voor gevoelige darmen en weinig granen erin.
Vorige eigenaar weet eigenlijk niet hoe de ontlasting daar was gezien hij eigenlijk altijd buiten liep.
Uiteraard is hij ontwormd toen hij bij ons kwam. Ook gecheckt op vlooien en even gewassen omdat hij wat "muffig" was.
Verder toont hij niet ziek. Is alert en normaal actief, maar lekker lui. Tandvlees is mooi roze, oogjes en neus schoon, eet en drinkt goed, zit goed in z'n vacht en komt al wat aan (hij was wat aan de dunne kant).
Op advies van de dierenarts zijn we begonnen met het andere voer en geven we nu een paar dagen diarreeremmers. Maar dit haalt helaas niets uit. Hij heeft nog steeds diarree.
Ik vind het zo sneu voor het beestje.

Uiteraard ga ik weer een afspraak met de dierenarts maken, maar ik vroeg me af of er hier nog tips waren.