goed kattenvoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

goed kattenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 08:38

Sinds kort heb ik n kruising siamees.
Zes maanden oud. Super leuk.
Eet makkelijk.. Dat komt door haar geschiedenis.
Asbakkatje... Zegt genoeg hoop ik.

Ondanks haar niet zo'n topstart wil ik wel topvoeding.

Maar welke.
Graag voldoende vlees en ook waar weinig zouten in zitten.
Ook moet er voldoende taurine in zitten.

Heb nu lidl premium.
Mvg

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:04

Ik voer iams aan mijn katten. De variant met lam.
De katten hebben er nog nooit zo goed uitgezien. En de prijs is ook heel netjes. 30 euro voor een zak van 10 kg.

lnvdh

Re: goed kattenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:07

hier royal canin

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:07

Carnibest. Versvlees uit de diepvries. Meest gezonde, meest natuurlijke wat je je kat kunt voeren.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:10

Dan kom je al snel op de duurdere merken uit, Lidl voer zal bijv. behoorlijk veel zout in zitten. Dus dan kom je uit op Royal Canin / Hill's / Eukanuba / Renske en dat soort merken.
Je kan idd ook vers vlees gaan voeren zoals BarbaravdW voorstelt. Dan krijgen ze sowieso weinig zout binnen en veel vocht, wat wel gunstig is want veel katten drinken te weinig bij hun brokken.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 10:20

Vers vlees gaat lastig worden. Heb al n leverancier voor goed versvlees en als ik n grote diepvries heb gaat dat ook komen.
Voor nu wil dat niet.
Prijs van voeding lig ik niet wakker van.
Het moet gewoon goed zijn.

Voor nu dus nog geen versvlees. Máár daar gaan we straks wel op over.

Nu dus nog brok.

Water drinkt ze goed. Heb n fonteintje en mijn bekers met water zijn niet veilig.
Ik kan geen water laten staan dan gaat ze lepelen.
Daarnaast krijgt ze ook met regelmaat kattenmelk. Dit gewoon voor de lekker en verwennerij.

Moet dus brok hebben.. Tot ik over ga naar vleesvoeding.

Lidlvoer kreeg ze enkel omdat ze dat bij vorige eigenaren ook kreeg.
Maar voelt niet ok voor mij

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:20

Profine of Franks Progold +:)+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:28

Onze katten eten momenteel dit: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... how/472041

We hebben verschillende soorten brokken en ook graanvrij geprobeerd, van sommige soorten gaan ze echt mega stinken (Porta 21, brrrr!!).
KVV vonden ze niet te eten, lieten ze gewoon staan. BARF was op den duur ook niet meer interessant... kon iedere dag kadavers rapen.

Nu krijgen ze dus brokken en regelmatig een eendagskuiken.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:30

Ik voer Orijen en daarnaast elke dag 70 g natvoer van Animonda Carny, puur voor het vochtgehalte. Kat doet het er super op!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:49

Onze katten krijgen Royal Canin Er zijn verschillende soorten van, zij krijgen Regular fit 32, Ik heb een kruising Brits korthaar/pers en een kruising Ragdoll/Sibeer. Beide katten zijn veel buiten.

Er zijn veel bokkers die zich enorm in het eten hebben verdiept en er zijn ook al verschillende discussies geweest over wat nou het beste voer is. Daar zijn de meningen nogal over verdeeld :P

Dus ik hoop dat je je antwoord hier vindt :D

Ik heb me er niet zo in verdiept, mijn halve pers kreeg dit voer in het asiel en dat heb ik gewoon over genomen, ze doet het er al jaren prima op en de ragdoll ook.
Laatst bijgewerkt door justkid op 24-10-17 14:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:51

Ik zou gaan voor natvoer: animonda carny, 200g per dag, en dan aanvullen met een brok naar keuze indien het niet voldoende is om op gewicht te blijven, mijn voorkeur gaat uit naar royal canin 33 sensible. In mijn ogen heeft het de perfecte verhoudingen en katten lusten het zeer graag.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:02

Wat leuk! Hier sinds een paar maanden ook een 3/4 Siamees in huis, is nu 6 maanden oud.
Voordat zij en haar vriendinnetje kwamen heb ik veel research gedaan naar het voer. Zoveel merken, zoveel mogelijkheden en ze beloven allemaal van alles. Maar wat is nou echt goed voer?

Ik kan je sowieso zeggen dat supermarkt voer gewoon echt niet goed is voor de kat, zitten vaak ingrediënten in die een kat niet eens kan verteren (waardoor de kattenbak ook ontzettend van kan gaan stinken).

Toen kwam ik bij dit artikel terecht:
https://www.voerwijzer.com/kattenbrokken-vergelijken/

Ik denk dat je al heel veel informatie kan krijgen van uit dit artikel. Belangrijk is genoeg eiwit (geen plantaardig), zo min mogelijk rijst en andere toevoegingen en kijken wat er daadwerkelijk in het voer zit. Ga niet uit van de veelbelovende teksten voorop de verpakking, die kunnen erg misleidend zijn.

Qua natvoer ben ik gaan kijken naar voer dat goed eiwit bevat, geen rijst en waar weinig toevoegingen inzitten. Voer wat je bij wijze van zelf nog zou eten.

Uiteindelijk zelf terecht gekomen bij:
Brokken: Purizon http://m.zooplus.nl/shop/katten/kattenv ... og/purizon
vlees: Cosma Nature (en dan niet de varianten met fruit en dergelijke erin) http://m.zooplus.nl/shop/katten/kattenv ... sma_nature

Hoop dat je er wat aan hebt!
Laatst bijgewerkt door Cardy op 24-10-17 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:03

Suusie22 schreef:
Profine of Franks Progold +:)+

Hier wordt ook Franks gevoerd, heb sinds kort een kat uit de opvang... diertje was dun, gestresst en harend... nu geen haaruitval en een mooie vacht en een goed etende kat die al wat meer vlees op de botten heeft. +:)+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:13

Mijn katers doen het al 4.5 jaar erg goed op Orijen :) erg tevreden over. Veel vlees, weinig onnodig vulmiddel

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:31

Mijn 2 poezen krijgen ecostyle. Hoog vleespercentage, goed betaalbaar. Ze doen het er heel goed op. Ze krijgen allebei een kwart blikje natvoer en de aanbevolen hoeveelheid brokjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:22

Wij wisselen zelf af. Orijen moet onze kat niet meer -O-
Bij de AH verkopen ze ook graanvrij voer tegenwoordig van Lily's Kitchen. Die gaan wij hierna proberen. Is zo'n 12 euro voor 800 gram. Hebben ze ook natvoer van, dat is bij AH goedkoper dan bij Zooplus (zooplus 19 kuipjes voor 20 euro, AH 19 kuipjes voor 19 euro :+ ). Onze kat eet niet veel brokken, dus koop ook geen grootverpakkingen meer.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:07

Lily's Kitchen durf ik geven als de zak Orijen haast op is, en ik niet tijdig heb besteld. Lusten ze ook erg graag!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:30

Ik probeer mijn kat graanvrij te voeren maar vind het altijd lastig als er staat op de verpakking met aardappel, maïs of dat soort dingen Ik weet nooit wat beter is. Jullie een mening hierover wat je er beter in kan hebben. Ver probeer ik ook suiker en zout vrij. Dit gaat vrij makkelijk gelukkig

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:47

Wij geven Hills aan onze kitten van 5.5 maand. En af en toe een zakje whiskas vlees.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:00

simoonzel, waarom is beter voer duurder? Je geeft toch veel minder....whiskas bv uit blik bestaat voor iets van 80 procent uit water....je geeft dus 20 procent éten'....dat is pas duur ;)
iams of royal canin geeft je maar iets van 50 gr per dag...wij hebben 2 hele grote ragdolls die dus rc eten, zak van 15 kilo betalen wij rond de 40 euro voor...wij doen er ruim 4 maanden mee.
is dus 10 euro per maand aan kattenvoer ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:13

Connie64: natvoer en droogvoer is geen eerlijke vergelijk. Want duur natvoer bestaat ook gewoon voor 75-80% uit water. En dat water is voor katten juist belangrijk. Daarnaast bevat ook wiskas natvoer relatief veel eiwit en relatief weinig koolhydraten (Felix in gelei bevat 2% koolhydraten, dat is 11.5% koolhydraten op droge-stof basis).

Wil je eerlijk vergelijk, dan vergelijk je felix droogvoer met royal canin droogvoer en felix natvoer met animonda carny (of royal canin) natvoer.

Kat van 3.5kg:
Felix natvoer - 400g
Animonda carny - 200g
RC natvoer - 240g

Kat van 3.5kg:
Felix droogvoer - 55g (Felix Ocean Sensations met Vis)
RC indoor 27 - 50g
RC sensible 33 - 45g
Orijen Cat & Kitten - 55g

Valt dus reuze mee hoeveel minder je er van voert. Ik ben geen fan van Felix of Whiskas, maar je moet wel eerlijk blijven vergelijken.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:20

ok je hebt een punt maar water is gratis uit de kraan dus waarom zou je dat uit een blikje willen voeren?iedere kat drinkt gewoon water als hij dorst heeft, wij mensen maken er een probleem van omdat onze kat zo slecht drinkt.
Vind ik onzin, een kat drinkt uit bloemenvazen, buiten uit een emmer of gewoon thuis uit zijn bakje.Het valt waarschijnlijk minder op dan bv een hond die er meestal geluid bij maakt of na een flinke wandeling slobbert waardoor het opvalt.

Verder wist ik niet dat bv felix ook aan 55 gram genoeg was voor een kat....excuus.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:28

connie64 schreef:
Verder wist ik niet dat bv felix ook aan 55 gram genoeg was voor een kat....excuus.

Je moet altijd een hoeveelheid voeren die goed is voor jouw kat, soms is dat meer en soms minder. Nooit vastpinnen op een getal op een verpakking.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:38

De meeste katten blijken bij onderzoek tegen het randje van uitdroging te zitten. Ze drinken wel, maar niet genoeg. En dat is weer extra belastend voor hun organen. Nierproblemen zijn niet voor niets zo veel voorkomend bij katten. Dat komt niet door de eiwitten of door zout. Want prooidieren bevatten zowel veel eiwitten als "veel" natrium.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:00

Mijn katten krijgen Orijen. Ben heel tevreden over dit voer.
In de avond beide een half zakje natvoer. Geen vast merk. Voorheen Applaws, maar dat aten ze niet meer.