Smuldier ipv van brokken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Smuldier ipv van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 19:19

Hoi ik heb even een vraagje over mijn Chihuahuas en voer.. Ik geef ze nu al een paar jaar Carocroc Small breed brokken, ik heb ook al farm food gehad maar ik vind niet dat ze het er goed op doen.. hun drollen zijn altijd redelijk zacht.. Nu dacht ik als ik helemaal over ga op kvv in dit geval smuldier.. zal dat beter voor ze zijn? of wat kan ik het beste geven? ze wegen beiden ong 2 kilo en een beetje.. Wie geven er hier smuldier aan hun chitjes? en hoeveel mogen ze per dag ervan hebben.. Blijft het goed buiten de vriezer, voor een paar dagen? mvg Marina en de chitjes

Ceetje_bokt

Re: Smuldier ipv van brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:24

Ik heb geen chihuahua’s, maar geef wel een van onze honden Smuldier en Rodi. De andere hond krijgt een ander merk.
Het is een van de goedkoopste kvv’s, maar je kan het zeker niet buiten de koelkast bewaren. Maar in de koelkast wel. Onze hond eet een pakje in twee dagen op.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:27

Ik zou eerder gaan voor farm food fresh voor chi's, met ruim 2kg moeten ze ongeveer 2/3e worstje per dag per hond. Maar met carocroc small breed is er ook nog binnen de brokken een flinke stap te maken voor een betere kwaliteit. Carocroc is een prima brok in de middenklasse, maar meer ook niet.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 19:35

Mizora schreef:
Ik zou eerder gaan voor farm food fresh voor chi's, met ruim 2kg moeten ze ongeveer 2/3e worstje per dag per hond. Maar met carocroc small breed is er ook nog binnen de brokken een flinke stap te maken voor een betere kwaliteit. Carocroc is een prima brok in de middenklasse, maar meer ook niet.

Wat zou je mij adviseren kwa kvv. en kan ik dat evt afwisselen met een goede brok? Ik heb helaas weinig ruimte in me vriezer vandaar dat ik dacht aan smuldier omdat je dat gewoon bij de supermarkt kan kopen.. Maar geen idee hoelang ik dat kan bewaren in de koelkast.. als het uit de vriezer komt.. En online kvv is weer met grote hoeveelheden neem ik aan..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 20:38

Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 20-10-17 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:41

Mijne krijgen beide smuldier. Doen ze het goed op. Samen eten ze 1,5 pakje per dag. Ik ontdooi ze buiten de koelkast en daarna gaat het in een afgesloten bakje in de koelkast.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 20:46

belle_boef schreef:
Mijne krijgen beide smuldier. Doen ze het goed op. Samen eten ze 1,5 pakje per dag. Ik ontdooi ze buiten de koelkast en daarna gaat het in een afgesloten bakje in de koelkast.

Wat wegen jouw honden als ik vragen mag?
Ik heb begrepen dat ze 30 gram per kilo gewicht mogen hebben..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:50

De een is 25 kilo en de ander 8. Ik voer op het oog.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 20:53

belle_boef schreef:
De een is 25 kilo en de ander 8. Ik voer op het oog.

o ok dat scheelt idd een hoop dacht al anderhalf bakje voor chihuahuas lol
voer je het allang?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:17

Ruim 2 jaar

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:19

Ik voer ook Smuldier. Wel betreft dit een Saarlooswolfhond van over de 30kg (en nog groeiend). Hij eet afhankelijk van de groeispurten 2 of 3 pakjes a 400gr op een dag, op het oog wat hij nodig lijkt te hebben. Hij doet het er super op.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 23:54

ik ga maar beginnen met 2 dagen smuldier per week en dan langzaam opbouwen. Ik heb nog 13 kilo brok staan vind ik anders ook zonde om weg te gooien.. maar als dat op is krijgen ze alleen nog maar kvv van smuldier of anders.. dank jullie wel voor de reacties.. Ik heb online gekeken hoor naar andere soorten maar dat gaat meestal in grote hoeveelheden, en daar heb ik echt geen ruimte voor in me vrieskist..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 23:59

Ik vind Farm Food Fresh voor dit soort kleine honden erg geschikt. Het komt in meerdere verpakkingsmaten, in jouw geval is het doosje van 9x110g worstjes handig.

http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ve ... rland.html

Hier kan je kijken of er een verkooppunt in jouw buurt is.

Janey1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 08:46

Mijne krijgt Smuldier en andere merken, want alleen Smuldier vond ik toch kwalitatief niet goed genoeg. Heb zelf ook niet heel veel ruimte in de vriezer, maar ik snij alles van te voren in porties en leg dat de nacht van te voren in de koelkast om te ontdooien. Die van mij weegt 2,3 kilo en krijgt ruim 100 gram per dag, maar is ook erg actief.

Sommige dierenwinkels verkopen ook vers trouwens. PetsPlace bij ons bijvoorbeeld.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 08:50

Onze hond krijgt diarree van de kip variant van Smuldier. Andere kipproducten kan hij wel goed tegen. Wij kopen de kip dus niet meer. En we wisselen het af met Rodi. Hij krijgt 2x per week KVV en de rest Farmfood geperste brok.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:11

Ik voer s ochtends brok en s avonds smuldier. Gaat prima! Ik koop het steeds als ik boodschappen ga doen. Ik heb ooit trouwens een vriezer van marktplaats gehaald voor 15 euro, ideaal was dat (ook voor mijn eigen boodschappen :D ). Weet niet of je er de ruimte voor hebt

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 11:31

Mizora schreef:
Ik vind Farm Food Fresh voor dit soort kleine honden erg geschikt. Het komt in meerdere verpakkingsmaten, in jouw geval is het doosje van 9x110g worstjes handig.

Mijn hond krijgt sinds een maand nu ook Farm Food vers indd ook de worstjes waar 9x 110g in zit.
Ze weegt 5 kilo (chihuahua x dwergpincher) en ben er erg tevreden over!
Ik koop het bij de dierenwinkel in de buurt maar weet dat ze het ook bij bijvoorbeeld de Ranzijn verkopen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 11:38

Mizora schreef:

Dat lijkt me idd ook wel wat, kan alleen geen prijzen vinden op die site..
Maar helaas is er niks in de buurt wat te fiets kan, een auto heb ik niet en ovv is hier een ramp...
bedankt in ieder geval..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 11:42

Jorinda schreef:
Onze hond krijgt diarree van de kip variant van Smuldier. Andere kipproducten kan hij wel goed tegen. Wij kopen de kip dus niet meer. En we wisselen het af met Rodi. Hij krijgt 2x per week KVV en de rest Farmfood geperste brok.

ok dus beter geen kip nemen
Ik zal eens kijken ik heb geen idee wat de plus hier heeft aan vers hondenvoer..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 11:44

silversomali schreef:
Ik voer s ochtends brok en s avonds smuldier. Gaat prima! Ik koop het steeds als ik boodschappen ga doen. Ik heb ooit trouwens een vriezer van marktplaats gehaald voor 15 euro, ideaal was dat (ook voor mijn eigen boodschappen :D ). Weet niet of je er de ruimte voor hebt

Ik woon heel erg klein huizen gaan ook plat over 2 jaar..
Maar als ik groter ga wonen komt er zeker een 2de vrieskist..
Kan helaas nu alleen nog even niet..of ik moet hem buiten zetten..heb ook geen schuur..

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 11:53

Farm food betaal ik een kleine 5 euro voor 9x 110g
Als het niet in de buurt zit word het lastig indd!

Mij werd bij de dierenwinkel trouwens geadviseerd om niet op 1 dag vers en brok te voeren.
Maar echt 1 dag alleen maar brok of 1 dag alleen maar vers.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 11:54

Er is geen enkele (wetenschappelijke) onderbouwing om brok en vers niet op één dag of zelfs 1 maaltijd te voeren en ook uit de praktijk ken ik er geen enkel probleem mee. Erger nog, één van mijn honden moet brok en kvv tegelijkertijd want op alleen kvv kan ze niet poepen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:29

Hier krijgen ze twee keer Smuldier en een keer brok per dag. Ze eten per dag ongeveer 2/3e bakje Smuldier met 2 (dus 1/6e per maaltijd per hond). Hondjes wegen 4,5 en 6,5 kg.

Het vlees blijft een paar dagen goed in de koelkast, maar buiten de koelkast is het binnen 24 uur rot (als je het vergeet tijdens het ontdooien :o )

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:44

Ik heb zelfs al eens een bakje gehad dat met 12 uur rot was. Ik heb geen koelkast of vriezer ter beschikking op het moment dus kvv is verre van ideaal, maar smuldier heeft nu eenmaal vaak vlees met een tik, dat krijg je nu eenmaal als je de goedkoopste partijen inkoopt en dat kan weer niet anders voor die prijs. Tegelijkertijd is smuldier de enige kvv wat ik kan betalen en dat iedere dag te halen valt. Ik hoop dus ook weer snel volledig op brok over te kunnen stappen (daar heb ik nog een ton van staan namelijk).

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 23:16

Ik zou ook graag weer brok voeren. Vlees vraagt meer management en als ik het vergeet heb ik voor nood wel een brok staan maar de een gaat kotsen van brokken en dan kan ik dus de hele avond kots ruimen.