Voor de dag van de verhuizing ben ik er al wel redelijk uit. Omdat ik in een appartement woon en niet echt de mogelijkheid heb om hem in mijn huidige appartement ergens in een kamer te zetten (badkamer heeft nog geen 2m2 loopruimte) heb ik bedacht om hem alvast naar mijn nieuwe huis te brengen. Daar kan hij dan de hele dag in de badkamer met zijn favoriete mandjes, kattenbak en eten. Niemand hoeft tijdens de verhuizing in de badkamer te zijn dus dat leek me geen gekke optie.
Maar dan.. Ik heb al een Feliway stekker gekocht, dat leek me een goed begin. Het idee is dat hij (uiteindelijk?) in de woonkamer en op de 1e verdieping mag. Is het handig om hem dan eerst in de woonkamer te laten en daarna pas toegang te geven tot de hal en 1e verdieping of kan ik gewoon de deur naar boven open laten en hem zelf laten verkennen? Ik neem mijn huidige bank, vloerkleed en zijn krabpaal mee, verder zullen het veel nieuwe meubels zijn. De bank krijgt een nieuwe hoes, maar had al wel bedacht dat ik die hoes een paar weken voor de verhuizing al ga wisselen zodat de bank alvast een bekende geur heeft.
Hij heeft sinds ik hem 3 jaar geleden uit het asiel adopteerde nog nergens tegenaan gesproeid, maar ik merk dat ik daar toch wel een beetje bang voor ben

Tips van iemand met ervaring (of geruststellende woorden) zijn enorm welkom!