Toen dacht ik meteen, dat wil ik ook!

Oke, nu even sirieus, zo impulsief ben ik gelukkig niet, maat vond het zeker een leuk idee!
Wij hebben een flinke achtertuin, met een grasveld van 7 meter bij 7 meter minimaal!
Onze schutting is hoog, aan de onderkant helemaal dicht gemaakt en aan de bovenkant afgewerkt met stroomdraad om de katten binnen te houden.
Inderdaad katten.. Ik heb dus 2 katten. 1 onwijs lieve rustige kater uit het asiel, hij heeft ook samen geleefd met losvliegende vogels en met een hamstertje, doet het allemaal niks. Dan heb ik ook nog een jonge raskat, hij is zeker wel een jagertje, maar kent het ook niet.
Afijn, door het stroomdraad en dichte schutting geen last van andere indringers in de tuin.
Nou lijkt met mij eigenlijk wel heel erg leuk om beestjes te houden op dat grote grasveld, iets wat niet graaft, vaste ontlasting heeft, of zelfs zindelijk is ivm schoonhouden en wat het gras ook kort houd.
Er kan wel een laag hekje om het grasveld heen, maar een kat springt er gewoon overheen en volgens mij kan een cavia ook prima springen

Een goed geïsoleerd buitenhok, moet gewoon te maken zijn en is geen probleem!
Ze mogen ook best los door de hele tuin heen, dat is ook prima.
Wie heeft er ideeën en denkt met ons mee?
Hoe is dit haalbaar, wat voor dier(en) past in ons beeld, en hoe kunnen we dit van het voorjaar als het weer warmer word het beste aanpakken?