Gisternacht zijn ze geboren. 4 kittens, om half 7 waren ze er allemaal. Dacht ik... Toen ik om half 12 naar buiten ging vond ik daar nog een babytje. Ik ben gelijk naar binnen gegaan om een zakje te pakken om het beestje op te ruimen, in de veronderstelling dat ze dood was. Wonder boven wonder merkte ik toen dat ze nog een heeel klein beetje bewoog. Ze was niet schoongelikt, maar duidelijk onderweg verloren door moeders op weg naar binnen. navelstreng was ook gewoon geknapt ipv afgebeten. Gelijk de dierenarts gebeld voor advies, deze adviseerde om haar in het nestje te leggen met een warmtelamp erbij. Langzaam warmde ze op en werd ze net zo levendig als de andere 4. Een wonder na 6 uur in de kou.
Intussen had moederpoes maar weinig belangstelling voor het nest, ze keek niet naar haar verloren baby'tje of naar de anderen om. Ze heeft ze eerst wel allemaal afgelikt en gevoed, maar is er daarna bij weggelopen. Toen de kittens na een paar uur aangaven dat ze honger hadden, heb ik moederpoes geroepen en al aaiend haar naar het nestje begeleid, waar ze toen de baby'tjes ging voeden. Dit een aantal keer herhaald want uit zichzelf deed ze dit niet. Nu is dit bij mijn weten gistermiddag voor het laatste gebeurd, daarna kreeg ik het niet meer voor elkaar. Ze kijkt niet naar de kittens om. Terwijl ze bij het vorige nestje super beschermend was en er de eerste dagen de hele dag bij was.
Ik zit nu met mijn handen in het haar.. het is zo frustrerend. Een nestje vol mooie kittens en mama doet gewoon haar eigen ding

Ik zou het fijn vinden als mensen hun (negatieve) kritiek voor zich zouden houden, ik weet nu dat ik achteraf niet slim gehandeld heb door te wachten met steriliseren. Maar het was met de beste bedoelingen

Tips over hoe ik nu het beste kan handelen zijn heel welkom!!!