Na lang twijfelen open ik toch maar dit topic.
Allereerst maar even de mededeling dat onderstaande hond meerdere dierenartsen heeft gezien, dus tips als: ''Ga langs de dierenarts'' zijn vrij overbodig.
Het zit zo:
Onze hond, een kruising jack russel x kooiker teefje van 13 jaar, heeft al ruim 2 jaar een wond op haar achterpoot die niet geneest.
Het is een ronde kale plek van ca. 1,5 cm in doorsnede. De wond zelf is zo'n 0,5 cm groot en is niet helemaal dicht maar momenteel ook niet echt open.
We zijn zoals eerder gezegd al meerdere keren langs verschillende dierenartsen geweest. Allen gaven zij andere zalfjes die helaas weinig tot geen resultaat gaven.
Onze vaste dierenarts gaf aan dat de wond eventueel uitgesneden kan worden, in de hoop dat de plek dan beter geneest, echter biedt dit geen garantie en bovendien is het geen optie omdat dit onder volledige narcose zou moeten gebeuren en dat kan onze hond i.v.m. haar leeftijd en conditie niet meer aan.
Ik weet dat (de meeste) bokkers geen dierenarts zijn, maar ik ben wel benieuwd of mensen bekend zijn met dit soort wonden en eventueel tips hebben voor zalfjes o.i.d.
Nb: De hond loopt niet mank en lijkt niet echt pijn te hebben, hoewel ze het nagenoeg niet toelaat dat iemand aan haar achterpoot zit. Ze rent, speelt en doet alles nog als voorheen.