Nu kreeg hij in Juni voor het eerst een voorhuidontsteking. Ondanks dat hij niet gecastreerd is heeft hij hier nooit eerder last van gehad. Hij komt nu wel veel meer buiten als vroeger en ruikt natuurlijk ook overal loopse teefjes. Ik denk dus dat hij nu veel meer met zijn ding naar buiten loopt als vroeger

Goed, naar de dierenarts geweest en die heeft het eenmalig uitgespoeld met een soort zoutoplossing geloof ik. Dat leek te helpen. Helaas was het na een week terug.
Toen ben ik begonnen met zijn zaakje uit te spoelen met afgekookt water. Een week volgehouden en toen was het weg.
Helaas na 2 weken weer terug en nog veel heviger als eerst

Terug naar de dierenarts dan maar. Ik kreeg een antibiotica kuurtje voor hem mee. Helaas kreeg ik die pilletjes met geen mogelijkheid naar binnen. Niet met wat lekkers er rond en ook niet door hem in de houdgreep te nemen en ze gewoon in zijn bek te stoppen. Meneer heeft een hekel aan pilletjes en krijgt ze op de meest onmogelijke manieren weer terug uitgespuugd.
Toen dus maar een fles prepusol? Gekocht. Netjes volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt en eindelijk leek hij van de ontsteking af te zijn

Helaas... sinds gisteren avond is het terug. Niet meer zo heftig dat er letterlijk overal groene spetters in huis liggen maar het is er wel. Ondertussen begint de huid op zijn buikje ook geïrriteerd te raken van alle pus. Ik probeer het zo goed mogelijk schoon te houden maar dat valt niet mee met zijn lange haren.
Inmiddels weet ik echt niet meer wat te doen en overweeg ik zelfs castratie. Mijn dierenarts had dit ook geopperd maar later kwam ze daar toch een beetje van terug.
Iemand hier ervaring mee en wat was de oplossing?