Wat is het favoriete tussendoortje van jullie hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Wat is het favoriete tussendoortje van jullie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 06:50

Zoals de titel al zegt: wat is het favoriete tussendoortje van jullie hond?

Mijn hond is helemaal gek op Vitakraft beef sticks. Er zijn verschillende smaken en die dingen zijn niet heel goedkoop, dus ik koop ze tegenwoordig maar in dozen van 25 tegelijk om geld te besparen :')
Volgens mij is het ook wel een redelijk gezond tussendoortje. Ze krijgt van alles per dag en veel afwisseling per week (kippennekje, kalfshoefje, zalmhuid etc), maar dit is veruit de favoriet.

(Edit: en nee, ik word niet gesponsord door Vitakraft :') :D

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:05

Banaan :+
Ze wordt ook echt helemaal blij als je een banaan in je hand hebt(voor jezelf) :j
Edit: maar Belle heeft ook geen tanden meer, dus ech harde dingen lukt niet. Ookal waagt zr elke week een dappere poging met haar bot :Y)
Laatst bijgewerkt door _Anke op 13-09-17 07:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:06

Een varkensoor :Y)
Iedere zaterdag krijgt ze er een, dat weet ze dan ook dondersgoed :D.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wat is het favoriete tussendoortje van jullie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 07:19

Banaan? :o? Daar was ik nou nooit op gekomen :') Wat apart dat ze dat zo lekker vind!
De hond van een kennis is helemaal gek op sperziebonen. Die steelt ze bijna uit de pan :=

Varkensoren vind ze wel leuk om op te kauwen, maar na 10 minuten is ze die al zat.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:21

Ik zoek eigenlijk een snack die mijn hond niet binnen de paar minuten op heeft en gezond is.

Lamspootjes vind die niks aan, varkensoren en toebehoren is in no time weg,... Geef hem nu bullepezen maar dat is ook zo snel op. Die 'gewone' kauwbotten waren niet zo gezond dacht ik

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:25

Kaas :+ Onze hond doet echt alles voor een stukje/plakje kaas, hoewel die een hapje appel op z'n tijd ook niet verkeerd vindt :')

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:28

Schuur_ schreef:
Ik zoek eigenlijk een snack die mijn hond niet binnen de paar minuten op heeft en gezond is.

Lamspootjes vind die niks aan, varkensoren en toebehoren is in no time weg,... Geef hem nu bullepezen maar dat is ook zo snel op. Die 'gewone' kauwbotten waren niet zo gezond dacht ik

Runderkophuid(platen), runderoren met vleespit, kalfspoten en achillespezen met bot zijn hier favoriet en hij doet er minstens een uur mee!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:38

Die van ons eet werkelijk alles! Van droge honden koekjes, tot gekookte aardappelen (als er wat valt...), tot paardenstront. :')

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:45

Cayenne schreef:
Banaan? :o? Daar was ik nou nooit op gekomen :') Wat apart dat ze dat zo lekker vind!
De hond van een kennis is helemaal gek op sperziebonen. Die steelt ze bijna uit de pan :=

Varkensoren vind ze wel leuk om op te kauwen, maar na 10 minuten is ze die al zat.

Oh banaan ook ja! En bloemkool vindt ze ook heerlijk zagen we van de week. Maar dat heb je met een labrador :').

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:54

Appels, doet onze hond een moord voor :')

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 08:22

De labrador lust alles en is niet selectief. Zolang het maar eetbaar is, is het prima. De golden retriever eet ook alles maar is wel veel enthousiaster bij een plakje vlees of een stukje gedroogde long. En een runderbot vinden ze ook heel lekker!

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 08:31

Bij ons krijgen ze, 2 grote akita's, elke dag een frikandel. Onze shiba een kwart. 20 stuks voor 2 euro. Lekker goedkoop. En ze zijn er dol op.

Verder lusten ze eigenlijk van alles.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:43

Heel eerlijk? frieten en chips staan op nummer 1 dit zijn de enige dingen die wij niet kunnen eten zonder kwijlende en piepende honden. (dat ze dit krijgen is gegroeid naar aanleiding ve eliminatiedieet op basis van vis&aardappel en dat baasje dit graag en regelmatig eet).
Indien extra motivatie gewenst trainen we met kaasjes of rookworst.

Verder eten ze nagenoeg alles (behalve wat ze niet mogen wegens allergie. Dus zo'n zachte sticks als TS aangeeft, klassieke hondenkoekjes, kauwsnack als van Pedigree ed komen er hier niet in. Groenten behoren tot het vaste dieet (boontjes, broccoli, bloemkool, worteltjes, knolselder, spruitjes, courgette)
Voor tussendoor geef ik varkensoren& -neuzen, bullepezen, kophuid, pezen, pensstaafjes, nekspier, gedroogde long, hart, lever en oren van rund of lam, hoefjes en gedroogde visfilet en huiden.
Geen kippen- of kalkoennekken en poten of gedroogde filet wegens allergie.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:46

Een gedroogde kalfspoot
Rauwe schenkel
Varkensoren
Runderkophuid

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:51

Die van ons is vooral gek op kaas en vlees uit de koelkast.. dat hebben wij zelf nooit in huis, maar bij mijn ouders krijgt ze wel eens een beetje en dan kent ze ineens elk kunstje wat je haar ooit hebt aangeleerd :')
Bij ons thuis krijgt ze vaak runderlong, dat vind ze heerlijk. Beetje sponzig, goed voor de tanden/tandvlees :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:52

Als het eetbaar is gaat het op :+
Van nootjes tot kiwischillen. Alleen de rauwe tomaten en aardbeien zijn niet geweldig maar toch eetbaar dus we eten het toch :Y)

Normaal krijgt ze alleen niets, alleen haar vlees en soms een knook.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:56

Mijn vuilnisbak lust alles (tot kwijlen aan toe) behalve haar eigen brokjes :')

Favoriet zijn toch wel runderlong, (gevulde) hoefjes(doet ze een week mee), varkensoren en gewone kleine trainersnoepjes.

En frietjes, eierkoek en vla _O-

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:59

(Geiten)kaas, banaan en mandarijnen. Tijdens de training gebruik ik van die tubes met leverworst of zalmcrème, dat gaat ook ongeveer met tube en al naar binnen.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:00

Die van ons heeft nog niet veel dingen die hij niet lust, maar het lekkerste vind hij toch echt vlees in welke vorm dan ook.

Omdat trainen met een bakje Smuldier niet zo handig is, gebruik ik daarvoor de pedigree kaas bacon sticks. Vrij sterke geur dus als ik die in mijn zak heb luistert hij voorbeeldig.

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:02

Appel en banaan :D

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:09

Onze ene hond vreet werkelijk alles, letterlijk tot hij erbij neervalt. Een maagverwijding enkele maanden geleden, met operatie tot gevolg, was daarvan het bewijs, nadat hij de voorraadkast had opengebroken... :+
Maar hij doet werkelijk alles voor een wortel. Elke keer als pensionklanten hier een wortel voor hun paard meebengen probeert hij ze echt te stelen... :')

Onze andere hond is heel beleefd qua eten en geen schrokker. Bullepeesjes en varkens / runderoren vindt hij best lekker. Maar hij wordt helemaal gek als ik een stukje chocolade met banaanvulling eet. Dat heeft hij als pup eens (per ongeluk natuurlijk) te pakken gekregen en sindsdien is hij gewoon niet te houden als hij dat ruikt... :') Best zielig want dat geven we hem natuurlijk nooit.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:13

De shiba doet een moord voor leverworst en haar brokken uit Duitsland. Ook gedroogde visjes gaan er goed in.

De Griekse straathond is helemaal weg van erwten en kaas, maar ook de vis snacks van alpha spirit.

Mijn akita weet 100% zeker dat ze ooit vergiftigd gaat worden of is in een vorig leven vergiftigd. Maar sushi gaat er altijd wel in. ( tja Japanse hond... :') ) en rijst doet ze ook een moord voor. Verder gaan de sticks van alpha spirit er goed in en meeste dingen met vis smaak.

Die sticks van alpha spirit worden hier door al mijn trainingshonden graag gegeten. Ook de honden die normaal niets aannemen doen ineens alles voor een beloning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:17

Knakworstjes :D Krijgen ze niet heel vaak hoor, maar ze vinden het wel heeerlijk. Oh ja, en appelmoes!

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:18

Bullepees

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:19

Appel.. gekookt eitje.
Maar kophuidplaat of runder oren doen het hier ook goed!