Gezocht; honden fysio,osteo,chiro

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Gezocht; honden fysio,osteo,chiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 12:06

Hai!

Ik ga er vanuit dat het hier goed staat? :o

Voor mijn twee honden ben ik opzoek naar een goede fysiotherapeut of Osteopaat of chiropractor.
Voorkeur voor iemand die aan huis komt, maar ongeveer een uurtje (max anderhalf) is eventueel ook een optie.

Zover ik weet mankeren ze niks, maar wil ze wel eens laten checken. Ze spelen vaak ruw, teefje was bekend met spieren in haar lijfje die vast zaten door stress. Is daarvoor niet behandeld, dat hebben we zelf ''opgelost''? Het lijkt weg, gezien haar gedrag en houding heel veel verbeterd is. Reu heeft onlangs een paar dagen kreupel gelopen(voetzooltje kapot) en gewoon voor de zekerheid zou ik ze eens na laten kijken. Deden we bij de paarden ook, waarom bij de honden niet.

Ik ben dus opzoek naar een goede fysiotherapeut of Osteopaat of chiropractor. Ervaringen met deze mensen. Voor welke zou je, gezien mijn verhaal, kiezen(en waarom)
Indicatie van prijs is ook wel prettig. Niet dat het daar vanaf hangt, maar wel fijn om te weten wat je kan verwachten! :)

Ik zit zelf in de omgeving Berlicum/Veghel.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 23-08-17 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Re: Gezocht; honden fysio,osteo,chiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:13

Bij honden is dit niet gebruikelijk. (Bij paarden ook nooit gebruikelijk geweest, maar nu een hype)
Normaal gesproken alleen als je ziet dat er iets aan de hand is.

Ik kan je iig mijn dierenarts aanraden, die heel goed heeft geholpen met behandelen en de trainingen voor mij reu met HD.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:16

Ik heb een hele fijne fysio ( http://www.dierfysiosusan.nl ). Zij komt aan huis, wel omg apeldoorn. Heeft heel erg geholpen bij de operatie van mijn hond. Kostte 50 euro per behandeling Ook een hele fijen da en chiropractor, doet ook honden: leonie van vliet. Voor honden weet ik daar de prijs niet van
Laatst bijgewerkt door Jester_ op 23-08-17 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:16

Ik ken toch wel 2 osteopaten die honden doen (naast paarden). En mijn osteopaat zei zelfs dat ze collega's had die katten en konijnen behandelt. Welke omgeving zit je ts?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 12:18

Horsetopshop.. En jouw dierenarts is?

Ik zit in de omgeving Berlicum/veghel. Inderdaad vergeten te vermelden..

Thnx Jester.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:20

http://dierfysiotessa.nl

Romy tessa hier op bokt is officieel fysio voor paarden en honden. Misschien weet zij iemand bij jou in de buurt

En mijn honden gaan jaarlijks naar DR Aharon in Nieuwkoop bij Alphen, othomanueel arts voor sportkeuring en dan worden ze in het skelet helemaal nagekeken en losgemaakt daar waar nodig

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:23

Julia Munne uit Sint Anthonis vind ik zelf erg fijn!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 12:29

Julia Munne was ik inderdaad ook al eens tegen gekomen!

Bedankt Janouk!

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:35

Nethanja Pruijssers en Bianka van der Klomp
Maar ik durf niet te zeggen of die ook in jouw region komen.
Ik weet dat beide ook honden doen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:29

HorseTopShop schreef:
Bij honden is dit niet gebruikelijk. (Bij paarden ook nooit gebruikelijk geweest, maar nu een hype)

Ik kan je iig mijn dierenarts aanraden, die heel goed heeft geholpen met behandelen en de trainingen voor mij reu met HD.

Is zeker wel gebruikelijk. Honden geven slecht wat aan en veel mensen herkennen de hele kleine aanwijzingen voor blokkades niet. Honden lopen daarmee gewoon door en na een aantal jaren is het opeens een probleem door eenzijdige belasting. Een hype is het zeker niet.

Wij hebben sporthonden en onze Fyshio de belangrijkste schakel hier in. Niet alleen bij een probleem maar ook preventief en vroegtijdig ontdekken van een probleem. Ook de honden die niet zwaar belast worden gaan regelmatig preventief naar de fyshio.

Die van ons is in Duitsland en kost 45 euro per uur.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 14:32

Bedankt!

Precies Wilawander. En aangezien er toch bij de ene een kleine blessure geweest is en bij de andere een ander probleem gezeten heeft wil ik toch wel zeker zijn dat er niks aan de hand is. Ook omdat het de bedoeling is dat we wat actiever met ze worden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:35

janouk schreef:
En mijn honden gaan jaarlijks naar DR Aharon in Nieuwkoop bij Alphen, othomanueel arts voor sportkeuring en dan worden ze in het skelet helemaal nagekeken en losgemaakt daar waar nodig

Hier ook hele goede ervaring met haar! (ze zit in Noorden, vlakbij Nieuwkoop inderdaad :P )
Mensen uit het hele land komen naar haar toe :D Toen wij er waren waren er ook mensen vanuit Assen :)
Laatst bijgewerkt door Kentaro op 23-08-17 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:35

Els Bach! Doet naast paarden ook honden behandelen. Zij zit zelf in Duiven, of ze voor honden op pad gaat weet ik niet, maar voor paarden wel.

Een belletje kan nooit kwaad. Mocht je haar nummer willen hebben moet je even een pb sturen.

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:05

ik heb goede ervaringen met Irene (website natuurlijkdierenartsirene.nl) zit in Deil, dat is voor jou niet al te ver rijden volgens mij.

het is inderdaad lastig te zien bij honden of er iets mis is. mijn hondje wilde 'opeens' niet meer met het aporteerblok over de horde springen dat was het enige wat ze liet merken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:31

janouk schreef:

Zij is inderdaad goed. Was 2 uur rijden voor mij enkele reis maar was het altijd waard. Zij heeft mijn hond weer op de rit gekregen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:39

HorseTopShop schreef:

Het is maar net in wat voor wereld je zit. Bij ons en ook andere sporten is het heel gebruikelijk. Net als speciale oefeningen, onderzoek naar warming up en cooling down en spieropbouw. Wij zijn daar ook heel bewust mee bezig.

Wij zijn pas geweest, bij een sportmassage die meteen ook oefeningen mee gaf. Wij zijn bij Sporthond in Conditie geweest. Even een controle of ze goed los waren, omdat wij toch veel van ze vragen en ze af en toe rare klappen maken. := Zij stuurt bij een echte blokkade door naar een andere therapeut, maar dat was voor onze honden niet nodig.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:56

Mooi voorbeeld dat dierenartsen er ook niet altijd wat mee kunnen. Mijn reu schudde na de trainings opeens wat met de kop. Daar het vlak voor een examen was naar de dierenarts om oren na te kijken. Was niet noemenswaardig maar beter wel behandelen. Examen ging ondanks dat ie hier en daar schudde goed. Ook pakwerk. Twee dagen erna naar de fyshio. Atlas scheef. Komt vaker door het pakwerk. Recht gezet. Schudden weg.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 16:24

Wilawander schreef:
Mooi voorbeeld dat dierenartsen er ook niet altijd wat mee kunnen. Mijn reu schudde na de trainings opeens wat met de kop. Daar het vlak voor een examen was naar de dierenarts om oren na te kijken. Was niet noemenswaardig maar beter wel behandelen. Examen ging ondanks dat ie hier en daar schudde goed. Ook pakwerk. Twee dagen erna naar de fyshio. Atlas scheef. Komt vaker door het pakwerk. Recht gezet. Schudden weg.

Ja en als je alle redenen van alle personen die genoemd zijn alleen al pakt waar voor dat ze zeggen dat het nut heeft, vind ik het het proberen wel waard. Zag bij eentje bijvoorbeeld frequent gras eten. Teefje doet dat regelmatig. Niet echt iets achter gezocht. Maar wie weet.
De gemiddelde dierenarts zal er of niks aan doen, of het voer in twijfel trekken, of medicatie geven. Al weet ik dat ze het bij de vorige eigenaren ook deed. Net als kattenbak plunderen. Nu doet ze dat laatste echt uit stress, want sinds dat ze hier is en ze uiteindelijk geen reden meer heeft om te stressen doet ze het niet meer. Sowieso is ze een hele andere hond dan hoe ze hier binnen kwam. En nou misschien komt er niks uit bij beide honden, en misschien zien we een wereld van verschil. Ondanks dat ik niet het idee heb dat er echt iets is.

Heb al een hoop mailtjes gestuurd nav het topic. :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:21

janouk schreef:
http://dierfysiotessa.nl

Romy tessa hier op bokt is officieel fysio voor paarden en honden. Misschien weet zij iemand bij jou in de buurt

Mijn hond gaat ook regelmatig ter controle naar dr Aharon. Hele goede orthomanueel dierenarts.
https://www.kreupeldier.nl

Voor fysiotherapie en hydrotherapie ben ik bij http://www.nanda-dierfysiotherapie.nl geweest.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:18

kiwiwitje schreef:
Wilawander schreef:

Ja en als je alle redenen van alle personen die genoemd zijn alleen al pakt waar voor dat ze zeggen dat het nut heeft, vind ik het het proberen wel waard. Zag bij eentje bijvoorbeeld frequent gras eten. Teefje doet dat regelmatig. Niet echt iets achter gezocht. Maar wie weet.
De gemiddelde dierenarts zal er of niks aan doen, of het voer in twijfel trekken, of medicatie geven. Al weet ik dat ze het bij de vorige eigenaren ook deed. Net als kattenbak plunderen. Nu doet ze dat laatste echt uit stress, want sinds dat ze hier is en ze uiteindelijk geen reden meer heeft om te stressen doet ze het niet meer. Sowieso is ze een hele andere hond dan hoe ze hier binnen kwam. En nou misschien komt er niks uit bij beide honden, en misschien zien we een wereld van verschil. Ondanks dat ik niet het idee heb dat er echt iets is.

Heb al een hoop mailtjes gestuurd nav het topic. :)

Kan tig voorbeelden geven door de jaren heen van eigen honden en van anderen.

Ons oudje van 10 kreeg een blessure na het springen over een meter haag. Dierenarts constateerde atrose in de voorpoot. Hij was toen 6. Uit de sport gehaald. Medicatie. Met 10 had hij een ander probleem en ging hij mee naar de fyshio. Daar vond ze een behoorlijke blokkade in de schouder. Voorpoten waren zo te voelen geheel vrij van atrose. Na de behandeling is hij bijna 13 geworden zonder medicatie en was hij gewoon weer aangepast aan de leeftijd aan het werk.

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:30

Roos Koeter

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 22:32

Oh das ook niet niks Wilawander! Ook best l.llig voor de hond. Medicatie en niet meer "werken" terwijl er iets heel anders aan de hand was..

Thnx voor alle reacties trouwens al!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 17:37

kiwiwitje schreef:
Oh das ook niet niks Wilawander! Ook best l.llig voor de hond. Medicatie en niet meer "werken" terwijl er iets heel anders aan de hand was..

Thnx voor alle reacties trouwens al!

Ja dat is zeker niet niks. Tegenwoordig gaan we ook eerst naar de fyshio alvorens naar de dierenarts met mechanische problemen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:11

Wij hebben Marcia Veldboer-Nillesen
In de hondensport is het inderdaad veel gewoner om anders naar een hond te kijken (het zijn ook gewoon echte atleten) en dus ook meer er voor over te hebben om dat dier fijn te laten werken. Niets geen hype aan ook niet bij een paard.

Wij werken ook in de ipo en soms kunnen ze vreemd van d'r mouw af komen of in het spring werk zie je dingen terug zoals achterbenen niet fijn meenemen etc.
Onze dobermann is een erg harde steller en dat brengt dus ook sneller overbelasting mee, zelf masseer ik hem, zorg voor een correcte warming-up en cooling down en de osteo houd de rest bij.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 18:49