asiel of zielig verhaal/mp?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

asiel of zielig verhaal/mp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 00:19

Wij kijken wat rond naar een kat/poes. Onze huidige kater is een opvang kat uit een slechte situatie. Hij doet het nu erg goed, is super lief en gezond.
Hiervoor ook via via een kat overgenomen, die toen 9 was.
Daarvoor altijd katten en poezen van jongs af aan. Ook uit eigen nestjes wat zelf gehouden vroeger.

Nu heb ik gekeken naar wat er aangeboden wordt hier bij het asiel, want een dier in het asiel zoekt een huisje en dat is natuurlijk fijn als je zo een beestje een fijn huisje kan geven.

Aan de andere kant heb ik ook wat zitten kijken op mp of er mensen zijn die bijv echt in nood zitten en een huisje zoeken voor hun kat/poes. Mijn idee is dat die mensen A) niet hun dier naar het asiel hoeven te brengen, dus dat kun je voorkomen. En misschien kun je ook erger voorkomen als mensen echte nood hebben.

Ik ben gewoon benieuwd wat mensen hier denken. Dus geen lelijke discussie dat mensen dan maar geen dier moeten nemen en de reden waarom ze het wegdoen. Maar zoals mijn overwegingen. Wanneer help je een beestje en de evt eigenaren?

Piuni

Re: asiel of zielig verhaal/mp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 00:25

Ik vind marktplaats altijd een beetje onbetrouwbaar. Vaak willen die mensen gewoon zo snel mogelijk van hun dier af en maakt het niet uit waar hij terecht komt.

Ik zelf zou er eerder voor kiezen om een dier uit een asiel te halen. Vaak zitten die dieren er al wat langer en geeft het asiel betrouwbare informatie en zullen daar geen eventuele ziektes achter verborgen houden, waar ik via marktplaats vaak wel bang voor ben.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 00:33

Ik heb gekozen voor wat past bij mijn gezins situatie .
Wat betreft de honden
Een van hen komt van een vriendin
De ander via MP
De asiels konden me niet geven in wat ik zocht

Mijn katten beiden kittens .
De ene kern gezond
De ander is een beetje bijzonder
Soort van achterblijvertje

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 00:57

Ooit, toen onze zoon nog jong was, gingen we kijken voor een hond in het asiel, maar waren er toen geen honden die in een jong gezin paste.

Nu hebben we al 2jr een herplaatser via mp. Het broertje van ons teefje stond er op en ik kreeg heel toevallig de adv te zien.

Katten, dus al 2e keer ene herplaatser na altijd jong.

MP is niet altijd betrouwbaar, maar juist daarom. Een kat in een asiel vind ik ook echt zielig, maar zit wel veilig en goed.
Iemand die van zijn dier af wil, wat doet hij als dat niet lukt?

In asiels zitten bijv kittens. Maar ik denk dan; die worden waarschijnlijk heel makkelijk geplaatst.
Hoevaak worden er niet gedumpte kittens gevonden? Kan ik dan niet beter iets halen bij iemand die er echt vanaf wil......en gelukkig nog wel een adv op mp zet?

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 00:59

superpony schreef:
Ooit, toen onze zoon nog jong was, gingen we kijken voor een hond in het asiel, maar waren er toen geen honden die in een jong gezin paste.

Nu hebben we al 2jr een herplaatser via mp. Het broertje van ons teefje stond er op en ik kreeg heel toevallig de adv te zien.

Katten, dus al 2e keer ene herplaatser na altijd jong.

MP is niet altijd betrouwbaar, maar juist daarom. Een kat in een asiel vind ik ook echt zielig, maar zit wel veilig en goed.
Iemand die van zijn dier af wil, wat doet hij als dat niet lukt?

In asiels zitten bijv kittens. Maar ik denk dan; die worden waarschijnlijk heel makkelijk geplaatst.
Hoevaak worden er niet gedumpte kittens gevonden? Kan ik dan niet beter iets halen bij iemand die er echt vanaf wil......en gelukkig nog wel een adv op mp zet?

Daar heb je ook gelijk in. Het is wat dat betreft denk ik gewoon kijken op marktplaats en in het asiel en gewoon kijken welke kat het beste bij jou past :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 04:22

Mijn vorige kat komt van een advertentie op mp die jij bedoelt.
Ik zocht een boerderijkat, een kat om muizen te jagen in en rond de stallen. Zij zochten iemand die hun kat meer ruimte kon bieden. Wonend midden in de stad met een klein stadstuintje hadden zij het idee dat zijn territorium te klein was voor zijn behoefte en enkele van de vele buren niet blij waren met zijn ontdekkingstochten door hun tuin. Die mensen hebben hun kat gebracht om te verifiëren of mijn verhaal klopte en hij goed terecht kwam. Ik heb er een zalige kat aan gehad. Was bovendien een erg mooie en lieve kat ook!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 05:41

Altijd uit asiel gehad ik werkte daar ook. Nu is asiel er niet meer en laatste hond aangeschaft via dit forum als pup.
Zou via MP ook gerust een pup of herplaatser aanschaffen. Heb behoorlijk goed kijk op honden gelukkig

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 07:39

goh...wat grappig, we hebben net twee weken geleden een volwassen (voormalige zwerver) kater uit het asiel gehaald.
Een super lieve kerel, waar zoals het tot nu toe lijkt geen schrijntje kwaad in zit. Loopt de hele dag achter me aan, waar ik ben, is hij ook. Ik heb er gewoon een soort van hondje bij :)

Het mooie is dat het asiel alle dieren twee weken op proef geeft. Aan de ene kant raar een dier op proef, maar ik snap het ook wel. Een asiel is toch een hele andere situatie dan een thuis situatie. Een asiel geeft toch altijd in meer of mindere mate stress. Maar zo lief als hij in het asiel was, zo lief is hij hier thuis, hij mag blijven!

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 07:47

In de meeste asielen hebben ze naat de asieldieren ook een lijst van mensen die hun dier weg willen doen maar niet in het asiel willen plaatsen of op een wachtlijst staan...zou je ook nog naar kunnen kijken...is wat betrouwbaarder dan mp

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:33

Wij hebben jaren geleden via Bokt een oudere poes in huis gehaald.
Lief beestje.
Onze golden retriever kwam uit het asiel. Was een afgekeurde blindengeleidehond.

Ik heb altijd gekeken naar wat bij ons gezin zou passen.
En of de hond/kat uit asiel of van MP kwam maakte niet uit.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:44

Wij hebben er ook een lopen uit het asiel die moeilijk te plaatsen was, een echte buitenkat omdat ze handen aanviel en dus niet echt een schootkat was.
Maar eenmaal hier draaide alles vrij snel bij en kroop ze zelf op schoot.
Nu na 3 jaar is ze niet van schoot af te slaan en vraagt ze erom of je haar wilt aaien en loopt ze meestal de hele dag om ons heen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:08

Vanuit een asiel kan naar een oplossing gezocht worden als het niet matched met je huidige dieren. Via Mp kan je dat over het algemeen vergeten...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 12:09

Onze vorige kat was 9 en maakte ruzie met zijn zus opeens. Daarna bij familie van eigenaren gekomen, maar maakte daar ook ruzie. Dus hebben wij hem opgehaald. Helaas mankeerde hij wel een en ander en is hij maar 13 geworden. Wel de liefste kat ter wereld.

Deze kat was echt half wild en in het begin dacht ik wel even; o jee.....Het ging ook niet echt met de hondjes, maar die lieten hem met rust en hij kon omhoog.
We hebben hem zijn gang laten gaan en hij is echt ook de liefste kat. Hij bijt helemaal niet meer en komt als je hem roept. Met de hondjes gaat het ook super.

Ik heb gekeken wat de asiels hebben zitten en daar kunnen we inderdaad een kat ophalen. Maar op zich hebben katten het niet heel slecht in een asiel.
Op mp staan misschien katten die anders gedumpt worden of erger. Of mensen eerlijk zijn weet je niet. Maar bij asiel katten weet je ook niet altijd of degene die afstand deed eerlijk is geweest en hoe een kat in een huissituatie het gaat doen.
Een dier terugbrengen lijkt me echt het meest vreselijke.

Het valt me wel op als ik al even zo rond kijk dat het best snel gaat. Je ziet een kat in het asiel of op mp staan en vrij kort daarna zijn ze al geplaatst. Kittens helemaal.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 22-08-17 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast wegens reactie op verwijderde reactie.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:17

Door de tijd heen hebben we van alles gehad.
Lang geleden 2 puppy's gefokt door mijn oom, dan weet je dat het geen broodfok is.
Daarna nog een opvanger, die was echt vel over been. Ook erg angstig. Wel het dankbaarste diertje wat we ooit gehad hebben, de lieve schat.
Dan nog een hond die in training is geweest voor politiehond maar waarvan bleek dat deze daar niet geschikt voor was.
En nu ook nog weer een jack russels van MP van mensen die haar te druk vinden, ze was een half jaar oud toen ze op mp stond.
En nu ook weer een beetje aan het kijken voor misschien wel weer een keer een puppy. maar ik ben zo bang per ongeluk broodfok te kopen.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:17

Ik heb een FB oproep geplaatst voor onze lieve Tijger.
Na relatiebreuk woon ik weer bij mijn ouders en konden de katten niet mee, mijn ex is ineens anti kat geworden en wil ze de deur uit doen naar een een of andere organisatie.
Echter wil ik dat onze 7 jaar oude tijger besparen aangezien hij al veel stress in zijn leven heeft meegemaakt en om te voorkomen dat hij bij een organisatie/asiel beland.
Echter willen mensen tegenwoordig vaker een kitten dan een oudere kat, blijft een lastige zoektocht...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:23

Idd tijger, dit soort katten worden niet snel gekozen voor een nieuw warm mandje

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:32

Ik heb ooit via zo'n noodadvertentie op marktplaats een Australian Sheperd in huis gehaald. Mocht gratis weg (was er zgn eentje met een paspoort etc). Ik mocht alleen komen kijken als ik hem ook gelijk mee kon nemen, dit vond ik al enigszins vreemd.. Zonder beloftes te doen gaan kijken, wandelen en de hond meegenomen. Een schat van een beest, alleen wat onverzorgd.

Dezelfde middag ben ik naar de DA gegaan met hem. Bleek het, na controle van de chip, niet de hond te zijn die in het paspoort stond, maar een duitse hond (niet zo heel erg). Maar dit betekend vaak dat de honden oud zwerfhond is vanuit Roemenië oid. Daarnaast had de hond ook suikerziekte en een afwijking in de heup. De vacht was zo slecht verzorgd dat hij vol zat met smetplekken op de huid, onder de klitten én ook nog is vol zat met vlooien.

Al met al een slecht idee, voor een hond van bijna 10 was hij écht niet fit genoeg en zou hij alleen maar voor kosten zorgen die ik toen niet kon dragen. Ik heb de vrouw een bericht gestuurd of ik de hond terug kon brengen. Dit wilde ze in eerste instantie liever niet. Na lange discussie kon de hond toch terug. Tot op de dag van vandaag weet ik niet wat er met hem gebeurd is nadien, heel sneu..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:23

linnnh schreef:
Ik heb ooit via zo'n noodadvertentie op marktplaats een Australian Sheperd in huis gehaald. Mocht gratis weg (was er zgn eentje met een paspoort etc). Ik mocht alleen komen kijken als ik hem ook gelijk mee kon nemen, dit vond ik al enigszins vreemd.. Zonder beloftes te doen gaan kijken, wandelen en de hond meegenomen. Een schat van een beest, alleen wat onverzorgd.

Dezelfde middag ben ik naar de DA gegaan met hem. Bleek het, na controle van de chip, niet de hond te zijn die in het paspoort stond, maar een duitse hond (niet zo heel erg). Maar dit betekend vaak dat de honden oud zwerfhond is vanuit Roemenië oid. Daarnaast had de hond ook suikerziekte en een afwijking in de heup. De vacht was zo slecht verzorgd dat hij vol zat met smetplekken op de huid, onder de klitten én ook nog is vol zat met vlooien.

Al met al een slecht idee, voor een hond van bijna 10 was hij écht niet fit genoeg en zou hij alleen maar voor kosten zorgen die ik toen niet kon dragen. Ik heb de vrouw een bericht gestuurd of ik de hond terug kon brengen. Dit wilde ze in eerste instantie liever niet. Na lange discussie kon de hond toch terug. Tot op de dag van vandaag weet ik niet wat er met hem gebeurd is nadien, heel sneu..

Knap dat je dit kan.. Minn hart zou gebroken zijn.. Had m zelf dus juost meteen gehouden.. Mja goed.. Ik heb een zwak voor "kneusjes" :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:35

Helaas hier via het asiel alleen maar drama.

Eentje bleek jaren ouder dan het asiel vertelde, en bleek al ziek verkocht te zijn. Dit weten we dus, omdat per puur toeval de oude eigenaar achteraf een ''bekende'' bleek te zijn.
De andere kat komt van marktplaats, kort bij mensen gezeten, maar bleek echt niet met een van de honden te kunnen. Wat overigens echt echt geen leugen is. Helaas er daarna achter gekomen, dat ook het asiel waar het diertje vandaan kwam een hoop verzwegen heeft over de gezondheid van de kat.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:36

nine1987 schreef:
linnnh schreef:

Knap dat je dit kan.. Minn hart zou gebroken zijn.. Had m zelf dus juost meteen gehouden.. Mja goed.. Ik heb een zwak voor "kneusjes" :P

Ik heb een hele mooie wandeling gemaakt over de hei met de hond, hij luisterde fantastisch en ik had echt al een teamgevoel. Dus m'n hart was ook echt gebroken toen. Heb zeker een hele dag gehuild :\

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:45

linnnh schreef:

Hier valt mijn mond van open,dat je zo'n dier terug brengt :x

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:47

beatje schreef:
linnnh schreef:

Hier valt mijn mond van open,dat je zo'n dier terug brengt :x

Wat had ik dan moeten doen volgens jou? :)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:52

Ik moet ook eerlijk zeggen dat je zoiets ook kan verwachten als er gezegd word gelijk meenemen, gratis meenemen en tien jaar oud. Voor een grote hond is dat behoorlijk op leeftijd en kun je sws kosten verwachten.....als je dat financieel niet kan trekken zou je er ook eigenlijk niet an moeten beginnen want de kans is erg groot als de kosten er nog niet zijn dat vaak snel wel komt voor een oude hond. Ik zou het ook niet over m'n hart kunnen krijgen tws als ik zo'n dier mee genomen zou hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:52

Beatje, je had het dier ook in kunnen laten slapen ipv naar die charlatans terug te brengen, had je het dier waarschijnlijk een lijdensweg bespaart.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:53

linnnh schreef:

In feite heb je dus de hond laten keuren voor je hem nam. Wat bij paarden normaal is.