Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
melody7 schreef:Kan de kat niet bij iemand anders of desnoods tijdelijk in pension? Als je daardoor ruzie zou krijgen met je ex zou ik de cavia's tijdelijk wegbrengen, nu hij het doorgeeft kan het niet anders dan nog eens fout gaan. Vreselijk dat hij al zoveel cavia's te pakken heeft gekregen
Renee_S schreef:Ach gut wat enorm sneukan je niet (al dan dreigen met) hem een termijn van bv. een week gevem om iets te regelen voor de kat, dat je anders als er dan nog niks geregeld is zelf gaat kijken voor een plekje om de kat te herplaatsen?
Wat een l*l de behanger ook zeg, beetje begrip tonen voor het feit dat je al zo veel beestjes hebt verloren door zijn kat mag ook wel...
TrIjNiE__ schreef:De kat bijvoorbeeld natspuiten met een plantenspuit telkens als hij in de buurt komt? Of heeft dat geen effect?
floorsil schreef:Ik heb wel een redelijk katproef cavia hok omdat ik weet dat mijn alles sloopt. Ik vertrouw mijn kat niet helemaal 100% met de pagina's. We hebben vaak de plantenspuit gebruikt. Maar wat ik een beetje uit jou verhaal opmaak ben jij wel klaar met de kat en mag die vrij snel weg. Ik zou dan een ander huisje voor hem zoeken
Tazzey schreef:Dat beest was bij mij het asiel ingegaan. Ik snap niet dat er eerst tig beestjes dood moeten voor er actie ondernomen wordt.
Relien schreef:Een open zolder zeg je he is het dan ook een opentrap ?? Is een traphek er om heen dan een idee je hebt ook lange traphekken en eventueel dan een constructie er op bouwen die schuin richting de trap hangt zodat de kat er noet over heen kan. Of heel hard een stroom draadje
marleen_usar schreef:Kat binnen en caviaas naar buiten.
TinkerTreas schreef:Hij doet het als we er niet bij zijn. En het probleem is dat hij nogal vindingrijk is en bijna alles open krijgt.
De cavia's tijdelijk ergens anders heen is ook nog niet zo makkelijk met 7 cavia's. Maar ik denk dat ik ze anders toch maar naar mijn slaapkamer verhuis. Ook al heb ik ze liever beneden.
Mijn slaapkamer kan op slot, dus dat is de meest veilige optie denk ik.
GDG schreef:TinkerTreas schreef:Hij doet het als we er niet bij zijn. En het probleem is dat hij nogal vindingrijk is en bijna alles open krijgt.
De cavia's tijdelijk ergens anders heen is ook nog niet zo makkelijk met 7 cavia's. Maar ik denk dat ik ze anders toch maar naar mijn slaapkamer verhuis. Ook al heb ik ze liever beneden.
Mijn slaapkamer kan op slot, dus dat is de meest veilige optie denk ik.
Nou dan lijkt dit me de beste oplossing. Bij alle andere oplossingen maak je je afhankelijk van je ex of zet je de precaire relatie die je nu met hem hebt onder druk.
TinkerTreas schreef:Voor nu is het de beste oplossing ja. Maar ze kunnen niet te lang op mijn slaapkamer staan. Ik heb namelijk astma, dus dat is niet zo goed voor me.
Maar ik ga ze morgen maar naar boven verhuizen. En dan kan ik volgende week rustig kijken of ik de zolder afgesloten krijg. Dan zijn de kinderen weer naar school, dus dan kan ik rustig aan rommelen.