.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:47

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:43, in het totaal 2 keer bewerkt

maras

Re: Wat oudere nog te steriliseren chihuahua, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:52

Het bedrag voor de sterilisatie is een gemiddelde prijs die de meeste dierenartsen er voor vragen, dat is dan inclusief de medicijnen en de controle. Het zijn operaties die wat tijd kosten dus het tarief is niet heel onredelijk. Weet je zeker dat het bij jou in de buurt goedkoper kan? Ik zou me eerder zorgen maken over de kwaliteit van de operatie als het elders echt veel goedkoper is (werken ze daar wel met gasnarcose etc ). Het laten steriliseren voor ze naar een nieuw tehuis gaan lijkt mij een goed idee, dan weten ze zeker dat ze niet de illegale fokkerij ingaan. Kortom het lijkt mij niet zo vreemd in de oren, eigenlijk best betrouwbaar zelfs :-) Succes !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:57

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:19

Ze heeft ze waarschijnlijk als pup verkocht.Dan is het aan de nieuwe eigenaar om te kiezen voor een sterilisatie.
Nu ze de hondjes terug heeft,wil ze die gratis herplaatsen mits de kosten van steriliseren betaald worden.Op zich vind ik dat niet gek,ze wil waarschijnlijk voorkomen dat ze niet door één of ander gebruikt worden om er nog eens een nest uit te fokken.Dus ik begrijp haar volkomen.
Als je in het fokkerswereldje zit kom je rare mensen tegen en geloof je niet iedereen die zegt ik ga ze thuis wel steriliseren.

Ik vermoed dat ze voor die prijs met een laprascopie worden gedaan dan heb je haast geen wondje en zijn de hondjes vrij snel genezen.Dus voor de hondjes fijner.Het is wel duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:26

.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:36

Het kan zijn dat ze misschien bij jou geen goed gevoel heeft of zo?Of dat ze het echt niet weet.
Wij hebben zelf bv niet eens een bel,wonen ook vrij.
Je kan natuurlijk een inschatting maken,dat wel.Chi's op zich zijn best bazige hondjes die hun terrein verdedigen.Dus ik schat zo indat ze wel snel reageren als ze zich eenmaal thuis voelen.Helaas is dat niet met een week.
Ik zou gewoon recht uit vragen of ze het ziet zitten ze bij je te plaatsen,hoef je ook al die moeite niet te doen als ze dat toch niet wil.
In belgie zit een nest xchi ergens in de opvang,animal trust heet het.
Laprascopie is een soort kijkoperatie dan heb je alleen een heel klein sneetje.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:39

Ik denk ook dat ze weinig interesse heeft in jou als nieuwe eigenaar. Zou toch elders een hondje halen, graag of niet hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:41

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:42

.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:59

Onze hond is gecastreerd voor iets minder dan €200 ik vind €350 best een hoop voor z'n klein hondje. Ligt er misschien ook aan bij welke da je het laat doen maar €350 is als ik zo even snel rond kijk op marktplaats ook een gangbare prijs voor zulke hondjes. Misschien niet voor een erkende fokker maar die staan niet op mp natuurlijk. Misschien wil de fokker er ook zelf nog wat voor krijgen voor de verzorgings kosten die ze nu heeft gemaakt.

Ik heb niet alle reacties gezelen. Maar wilde mijn ervaring net castreren delen(lijkt me bijna de zelfde ingreep).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:02

.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:03

Helaas TS, maar dan komt er echt nog wel een ander leuk hondje op je pad. Dan was ze toch niet zo happig op je.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:07

Steriliseren bij een hond is castreren Annet. Alleen de meeste benoemen het verkeerd.
maylotje waarschijnlijk goed.

Ze heeft zich waarschijnlijk bedacht en dat mag, zij is nu de eigenaar.
Komt vast iets leukers op je pad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:08

Wat vervelend TS, maar het was dan gewoon niet de hond voor jou. Er komt vast wel een ander op je pad!
Er moet van beide kanten een goed gevoel zijn. Wij hebben sinds kort ook een herplaatser in huis, maar zijn eerst rustig kennis wezen maken en er vervolgens nog goed over nagedacht van beide kanten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:09

.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:11

Ja dat zegt ook iedereen, je bent daar niet de enige in. :)
Maar het is bij beide castreren.

Maar het castreren van een mannetje is inderdaad goedkoper omdat de ingreep gemakkelijker is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:12

.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:42

Annet_Dottie schreef:
maylotje schreef:
Onze hond is gecastreerd voor iets minder dan €200 ik vind €350 best een hoop voor z'n klein hondje. Ligt er misschien ook aan bij welke da je het laat doen maar €350 is als ik zo even snel rond kijk op marktplaats ook een gangbare prijs voor zulke hondjes. Misschien niet voor een erkende fokker maar die staan niet op mp natuurlijk. Misschien wil de fokker er ook zelf nog wat voor krijgen voor de verzorgings kosten die ze nu heeft gemaakt.

Ik heb niet alle reacties gezelen. Maar wilde mijn ervaring net castreren delen(lijkt me bijna de zelfde ingreep).

Castreren scheelt volgens mij standaard wel een hoop in kosten, voor zover ik er verstand van heb dus voor t zelfde geldt zit ik te liegen nu :x
Bij katten scheelt het volgens mij wel ook de helft ofzo..
Nouja ik heb ook iemand gesproken die ook een herplaatser heeft/had , ook erkende fokker, hondje van net 2 vraagt ze 500 voor is ook incl de sterilisatie die ze ook voor die tijd wil laten doen, incl voer voor de eerste maand enz..
Nu zit die wel aan de andere kant van NL en heeft ze mijn vertrouwen een beetje beschadigd door eerst mij uit te nodigen en nu ineens te zeggen nee komen andere mensen kijken..

Ik heb ook geen idee of dat verschilt castreren of steriliseren. Jammer dat ze je vertrouwen al beschadigd. Hoop dat dit hondje of een ander een fijn thuis bij je gaat krijgen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:04

Je hebt sinds vandaag contact,wil met een treinkaartje vandaag nog 1 halen en dan vind jij dat ze gek doet? Of zie ik het verkeerd? Ze kan het toch gewoon druk hebben? En graag of niet, kom op, moet ze op een dag tijd beslissen? €350 ga je hier trouwens ook gewoon betalen.

Eerlijk, moest iemand vandaag nog met een treinkaartje een hond willen halen en dan ook nog met pijlen en een uithangbord bezig is (bij wijze van) zou ik mij flink gepusht voelen en ook niet zo happig zijn op contact.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:12

.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 20:05

Mijn excuses dan. Ik vatte: Vandaag nog 1 wou halen op over de hond en niet het kaartje. Dan nog... Je bent een dag verder. Geef ze even. Als het binnen 2 dagen nog zo moeizaam gaat, tja... Dan ligt het echt wel aan haar.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 10:47

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:21

Wat is het probleem nu precies? Dat ze niet echt reageert? Dat is wel vreemd ja, dan wil ze het misschien niet echt.
De prijs kijk ik niet van op. Wij hebben echt geen dure dierenarts, maar de sterilisatie van mijn Chihuahua teefje was ook rond de 300/350 euro destijds. Ik heb haar laten steriliseren toen ze ongeveer 3 jaar oud was geloof ik. Ik vind het niet meer dan normaal dat zij de hond eerst wil laten steriliseren voor het naar een nieuwe eigenaar gaat en dat die tegen die kosten weg gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:24

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt