Sinds 2 weken hebben we een pup, een kruising tussen een Rottweiler en een Bordeauxdog. Een superlief teefje

Ze doet het heel goed bij ons. De eerste dagen moest ze nog echt wennen (niet willen eten, dunne ontlasting en nog wat bang buiten aan de riem) maar nu is dat compleet anders. Ze eet ontzettend goed, ze krijgt zo'n 600 gram KVV vlees (een complete mix, ongeveer 1 a 2 keer per week krijgt ze hart/pens/kip/rund ter afwisseling) per dag wat in 1 keer opgaat en ze likt haar bakje daarna zorgvuldig schoon. Drinken doet ze ook prima, plassen en poepen gaat ook goed. Ze slaapt natuurlijk nog heel veel, maar als ze wakker is, is ze speels (tot grote ergernis van onze katten) en wil ze graag apporteren of met haar bot spelen.
Nu open ik dit topic niet voor niets, de reden is dat is dat ik me toch een beetje zorgen maak over het hijgen wat ze doet. Dit doet ze namelijk vrijwel de hele dag. Als ze druk gespeeld heeft wordt het erger, dit herstelt zich dan wel weer maar ze blijft toch steeds wat hijgen. Met een iets open bek en de tong er een beetje uit. Als ze slaapt ademt ze ook snel. Dit is natuurlijk wel normaal bij pups dus daar maak ik me niet zo druk over. In haar slaapt hijgt ze niet trouwens.
Ik heb -bezorgde puppymama als ik ben- al van alles opgezocht op internet, maar vrijwel alle ziektes en aandoeningen die onder andere hijgen als symptoom hebben, gaan gepaard met andere symptomen en die heeft ze dus niet. Ik zou verder niets kunnen noemen wat afwijkend is bij haar.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en of ik ermee naar de dierenarts zou moeten gaan? Eind volgende week gaat ze voor haar enting (ze loopt iets achter in het normale entschema) dus dan wilde ik het sowieso gaan vragen.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze bij de fokker veel buiten was en hier vooral binnenshuis leeft. Ze woonde daar op een boerderij en had de keuze om naar binnen te gaan of buiten, maar met al die interessante geurtjes waren alle honden daar eigenlijk altijd buiten. Dit wennen aan de binnentemperatuur gecombineerd met misschien toch nog wat stress zou het hijgen wellicht kunnen veroorzaken?