Ik heb de kip opgepakt om te kijken of hij een verwonding had maar ik kon zo snel niks ontdekken. Wij hebben de kip meegenomen naar de auto en daar de dierenambulance gebeld maar die wou dus niet komen..
De kip begon ineens hard te roepen en daar kwam zijn vrouwtje aan. Wij hebben de kippen dus maar mee naar huis genomen, de kippen zijn hier duidelijk gedumpt. Er worden op deze plek wel vaker dieren gedumpt ik heb deze kippen nog niet eerder zien lopen hier en ik loop hier 2x per dag..
Goed nu zit ik dus met 2 kippen welke in een caviahok zitten (had niets anders) de cavia s zitten als noodoplossing in een losse ren welke we in de schuur hebben gezet.
Maar nu wat moeten we doen met deze kippen? Mijn vriend wilt ze opzich wel houden en ik vind dat prima. Alleen beide geen verstand van kippen. Ze hebben nu een laag stro en wat hooi een bakje water en ik heb ze wat brood en appelschillen gegeven, ik las op Internet dat ze dit mogen. Morgen kan ik evt. naar de winkel gaan om kippenvoer te halen (welk voer is dan geschikt? Ik las pas in een topic dat er kippen dood waren gegaan Door mogelijk te eiwitrijk voer ofzo)
En moet de kip die door de hond gepakt is naar de dierenarts? Antibiotica ofzo of zou dat niet nodig zijn?
Hopelijk zijn hier bokkers met verstand van kippen