Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
XxDiandraxX schreef:Edit: grappig eigenlijk hoe half bokt roept je paard te laten keuren maar dat met een hond lang niet zo normaal word gevonden.
Florenc schreef:XxDiandraxX schreef:Edit: grappig eigenlijk hoe half bokt roept je paard te laten keuren maar dat met een hond lang niet zo normaal word gevonden.
Bij een paard zou ik dat ook enkel in aankoop en fok doen... Zelfde bij een hond. Mocht de onze ooit mogen dekken (eerst maar eens presteren in de sport!), Dan gaat hij op foto. Maar vermits we hier spreken over een broodfokhond, mag ik hopen dat er nooit mee gefokt gaat worden.
Leffroi schreef:Je kunt het overwegen, maar als je er niet mee gaat fokken denk ik niet zoveel toegevoegde waarde. Hij is nog niet helemaal uitgegroeid en als er niks te zien is op de foto's, is dat geen garantie in de toekomst. Zolang hij niet kreupel loopt?
Leffroi schreef:Niet elke broodfokhond is per definite kapot. Daarmee praat ik het absoluut niet goed.. maar niet direct een reden om alles maar op de foto te laten zetten.
Kaus schreef:Hmm Budel ligt hier 270km vandaan. Dan ben ik helaas meer kwijt aan reiskosten![]()
Met welke leeftijd raden jullie het aan? Ik zat dus zelf te denken in de 18e maand omdat hij dan zeker is uitgegroeid.
Ik bedoel ook niet te zeggen dat alle broodfokhonden kapot zijn, maar heb je een hond van een fokker dan weet je of de ouders wel of niet HD en artrose vrij zijn. Dat weet ik in dit geval niet.