Vlees/pate voor katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nontie

Vlees/pate voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 11:21

Welk vlees of pate voeren jullie voor de katten?

Qua brokken krijgen ze hier Sam's Field en die bevallen me super goed, alleen die heeft geen vlees.

Ze krijgen nu elke ochtend van de AH huismerk vlees in zakje. Merk dat ze hier nog wel flink van gaan stinken. Sinds ze de brokken van Sam's Field krijgen stinken ze minder maar dit vlees zet die stinkfabriek nog wel flink aan het werk :+

Kan alleen zelf niet echt een fijnere vlees/pate vinden waar ze minder op stinken zonder dat hun boodschappen me meer geld kosten als mijn eigen...

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:41

Laatst bijgewerkt door angrywolf op 20-07-17 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:42

Ik geef alleen droge brokjes. Zit alles in wat ze nodig hebben. En de ontlasting stinkt niet.

Misschien eens per maand een zakje nat. Draagt weinig bij. Is puur verwennerij.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 13:49

angrywolf schreef:
Probeer dan eens animonda carny: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... n_animonda

Zit veel vlees in en kost niet zo gek veel.

Hier staan ze op almo legend blikjes maar die kosten 1.20€ per stuk :=

Hoe lang is een open blik ongeveer houdbaar?
Aangezien ze niet meer krijgen als een eetlepel per dag..

@Nabster: als ik rustig van mijn koffie wil genieten 's ochtends zal ik ze echt vlees moeten geven eerst, aangezien juffie directrice dit bij haar vorige eigenaar gewend was (2x per dag) heb ik dit tot alleen 's ochtends kunnen terugbrengen. Geprobeerd volledig zonder vlees te doen alleen toen had ik 2 week een jankende en kermende kat dat ik maar heel snel weer vlees heb gehaald en toen was de rust wedergekeerd :+

Urbanus

Re: Vlees/pate voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:51

Áls ik vlees geef is het vers vlees of Almo Nature.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:12

Mijn katten krijgen 's ochtends en 's avonds blikvlees van de appie, al dat dure spul eten ze niet. :') Verder overdag onbeperkt brokjes.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:18

ik geef vers of almo nature... ik heb een hele kieskeurige die enkel dat eet :')
De andere doen nooit zo moeilijk.
Daarbij is de kieskeurige ook nog eens hindoe denk ik... want rund en kalfsvlees gaat er sowieso niet bij hem in, ook niet van almo of vers.

goedkoop voer e.d. is vol gestopt met zouten en smaakstoffen, katten vinden het meestal wel lekker en het is een beetje verslavend... maar heel gezond is het niet.
Natuurlijk krijgen we dan allemaal berichtjes van mensen waarbij katten 20 zijn geworden hierop... maar misschien waren ze zonder wel 25 geworden :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:27

Ja eens. Ik vind hoogwaardig voer belangrijk.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:29

mijn kat krijgt medicatie, omdat ze vaak open wonden heeft ( huidaandoening.)

de dierenarts zei, je mag ze zelfs rauw rundergehakt /kipfilet geven.
ze hebben een sterkere maag, dan de mens ( als voorbeeld)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:33

Smuldier, gewoon in de supermarkt te koop, is gewoon gemalen restvlees. Geen "compleet" of pens kopen, bijna alle katten lusten dat niet.

Wij voeren zelf voor de lekker het blikvoer van de Aldi. Goed te betalen en geen suiker of troep toegevoegd.
Onze katten zijn ook gewend om 's Avonds een paar lepeltjes te krijgen, en ze genieten er zo enorm van dat we het niet willen laten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:39

Nachtlampje schreef:
Smuldier, gewoon in de supermarkt te koop, is gewoon gemalen restvlees. Geen "compleet" of pens kopen, bijna alle katten lusten dat niet.

Wij voeren zelf voor de lekker het blikvoer van de Aldi. Goed te betalen en geen suiker of troep toegevoegd.
Onze katten zijn ook gewend om 's Avonds een paar lepeltjes te krijgen, en ze genieten er zo enorm van dat we het niet willen laten.

Pens lusten er veel niet. Maar ''Vlees compleet'' lusten de meesten wel. Net als Kip of Hart.

Hier hebben de katten(en honden) smuldier gehad, krijgen af en toe blikvoer wat bij de supermarkt te vinden is.
Inmiddels voeren we Kivo. Maar zeker voor zo af en toe zijn er bij Petsplace bijvoorbeeld nog wel andere dingen te vinden. Eventueel Rodi als je het makkelijk wil houden en bij de supermarkt wil kunnen halen. Hier viel het in het begin op dat ze vooral moeten wennen aan de structuur. Rodi heeft amper structuur..

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:40

Aplaws of Almo nature

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:41

Mijn katten krijgen wel kwaliteitsvolle droge brokjes die ze de hele dag kunnen eten. Vaak van Whiskas, Felix of CaroCroc.

Als ze geen duur natvlees lusten, maar wel gewend zijn natvoer te krijgen, dan moet je toch iets? :) Ze zien er beide supergoed uit dus het zal wel goed zijn zo.

Volgensmij zijn ze zelf ook wel tevreden...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Change3x op 20-07-17 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:42

Eloya schreef:
Aplaws of Almo nature

Welke beiden echt niet te betalen zijn als je dagelijks wilt geven...
Ik voer de brok van Applaws, maar heb het natvoer aan me voorbij laten gaan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:43

.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 20-07-17 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:44

Nachtlampje schreef:
Eloya schreef:
Aplaws of Almo nature

Welke beiden echt niet te betalen zijn als je dagelijks wilt geven...
Ik voer de brok van Applaws, maar heb het natvoer aan me voorbij laten gaan.

ik heb drie katten en ze krijgen het dagelijks... niet te betalen is wat overdreven :+

Change3x schreef:
Mijn katten krijgen wel kwaliteitsvolle droge brokjes die ze de hele dag kunnen eten. Vaak van Whiskas, Felix of CaroCroc.

.

dit noem ik ook niet echt kwaliteitsvolle brokjes trouwens... ook hetzelfde verhaal, zouten, suikers en smaakversterkers en vol met graan :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:45

Change3x schreef:

Als ze geen duur natvlees lusten, maar wel gewend zijn natvoer te krijgen, dan moet je toch iets? :) Ze zien er beide supergoed uit dus het zal wel goed zijn zo.

Carocroc is nog redelijk voer, maar Whiskas en Felix kwaliteitsbrok...? Ik zou als ik jou was nog eens naar de ingrediënten kijken, want die merken zijn helaas echt uitermate teleurstellend wat betreft voedingswaarden. Voornamelijk granen (onverteerbaar voor katten), afvalstoffen en groenten, en het vlees wat erin zit is vaak gedroogd vlees meel zonder voedingswaarden.
Laatst bijgewerkt door Nachtlampje op 20-07-17 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:45

Change3x schreef:

'Kwaliteitsvolle droge brokjes' en de namen Whiskas en Felix gaan absoluut niet samen in 1 zin.....
Dat is geen best voer, er zijn veel betere brokken te geven.

Daarnaast is het geven van natvoer in veel gevallen wel nuttig, katten zijn vaak geen goede drinkers en met natvoer krijgen ze weer extra vocht binnen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:46

c_alsemgeest schreef:
Change3x schreef:

.

dit noem ik ook niet echt kwaliteitsvolle brokjes trouwens... ook hetzelfde verhaal, zouten, suikers en smaakversterkers en vol met graan :)

Als het zo slecht was dan was er vast al wel één ziek geweest of iets anders engs. ;)

Oudste kat is nu 14 en nog springlevend en happy, net zoals de jongste kat.

En een zak van 50 euro kopen vindt ik ook een beetje te gek als je ziet hoe snel dat er doorheen gaat.

Ze krijgen op het moment CaroCroc omdat ze deze goed eten.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:51

Onze kat krijgt Ecostyle brokken, deze hebben ook een natvoerlijn.

Het is alleen nog niet heel bekend en niet in alle winkels beschikbaar

Maar onze kat doet er goed op, haar ontlasting stinkt niet en is ook veel minder dan bijv bij Royal Canin of Prins.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 15:22

TheJokerr schreef:
Onze kat krijgt Ecostyle brokken, deze hebben ook een natvoerlijn.

Het is alleen nog niet heel bekend en niet in alle winkels beschikbaar

Maar onze kat doet er goed op, haar ontlasting stinkt niet en is ook veel minder dan bijv bij Royal Canin of Prins.

Is dat toevallig deze? https://www.discount4pets.nl/ecostyle-v ... 400gr.html

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:39

nontie schreef:
angrywolf schreef:
Probeer dan eens animonda carny: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... n_animonda

Zit veel vlees in en kost niet zo gek veel.

Hier staan ze op almo legend blikjes maar die kosten 1.20€ per stuk :=

Hoe lang is een open blik ongeveer houdbaar?
Aangezien ze niet meer krijgen als een eetlepel per dag..

@Nabster: als ik rustig van mijn koffie wil genieten 's ochtends zal ik ze echt vlees moeten geven eerst, aangezien juffie directrice dit bij haar vorige eigenaar gewend was (2x per dag) heb ik dit tot alleen 's ochtends kunnen terugbrengen. Geprobeerd volledig zonder vlees te doen alleen toen had ik 2 week een jankende en kermende kat dat ik maar heel snel weer vlees heb gehaald en toen was de rust wedergekeerd :+

Lang leve katten en hun ego's. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:49

Change3x schreef:
Als het zo slecht was dan was er vast al wel één ziek geweest of iets anders engs. ;)

Oudste kat is nu 14 en nog springlevend en happy, net zoals de jongste kat.

En een zak van 50 euro kopen vindt ik ook een beetje te gek als je ziet hoe snel dat er doorheen gaat.

Ze krijgen op het moment CaroCroc omdat ze deze goed eten.

Je geeft een vleeseter een brok met 4% vlees. Moet je zelf weten, maar noem het dan niet kwaliteitsbrok.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:55

Onze katten krijgen onder andere cosma natvoer en vinden dit super lekker! Ook shesir zijn ze behoorlijk fan van.
Ik weet niet waar je woont, maar in duitsland kan je natvoer vaak goedkoper kopen. Mijn moeder haalt het hier altijd voor ons (en de buren :P)

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:57

Ik geef ze vlees/vis+brok van Canagan en Carnis. Volgens mij is dat nog niet zo bekend? Ik kan het alleen bij mijn dierenartsenboetiek kopen, maar het is volledig graanvrij en daar ga ik voor. :o