Voer grote pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Voer grote pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 14:41

Sinds zaterdag hebben wij een pup in huis van nu 11 weken. Het is een kruising Bordeauxdog/Rottweiler dus het wordt een flinke dame. Bij de fokker kreeg ze Albert Heijn eigen merk puppybrokjes.. daar ga we dus gauw van af :D plus dat ze deze brokjes weigert te eten sinds ze bij ons is.
Bij Zooplus heb ik puppybrokjes van het merk Bosch besteld. Deze zagen er qua samenstelling goed uit wat betreft vlees percentage dus ik hoop dat ze deze wel lekker gaat vinden. Verder heb ik vandaag smuldier gekocht, dit gaat erin als koek maar dit is geen complete voeding voor een pup dus is meer ter overbrugging tot de brokken worden geleverd.

Hoe kan ik straks de brok het beste combineren met smuldier? Qua verhoudingen en hoeveelheid. Het is de eerste keer dat we een grote hond hebben dus ik wil het graag goed doen ivm haar groei en ontwikkeling :)

Azmay

Re: Voer grote pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:49

Hier doen de honden het allemaal super op KVV, maar dat moet je maar net willen.
Vind het niet prettig geven maar scheelt wel veel poep en plas. ;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:00

Ik wil me nergens mee bemoeien maar je geeft aan dat je het vleespercentage in de Bosch voeding netjes vond?

Huh?

Citaat:
Vers gevogelte (25%), rijst, gerst, gevogeltemeel, maïs, bietenpulp ontsuikerd, dierlijk vet, gedroogde eiwithydrolysaat, vismeel, heel ei gedroogd, lijnzaad, erwten gedroogd, gist gedroogd (0,1% mannanoligosacchariden, 0,06% β-glucanen) visolie, colostrum (0,3%), natriumchloride, groenlipmosselextract (0,1%), kaliumchloride, gedroogde cichorei.

Die kleine 25%? :?
Dit is geen voeding met een goed vlees percentage.

Echt een extreem verschil met de puppy brokken van de AH is het ook niet.

Citaat:
Ingrediënten: granen (min. 4% rijst), vlees en dierlijke bijproducten (min. 4% gevogelte), plantaardige bijproducten, oliën en vetten, ei en eiproducten, mineralen. Met in de EG toegestane kleurstoffen en antioxidanten.

Mijn advies zou het in ieder geval niet zijn om dit te combineren met vers vlees. Met het verse vlees doe je iets positiefs maar met de brok ga je dat net zo hard weer tegen; even heel zwart wit gezegd.

Dit is bijvoorbeeld een voeding waar je kan spreken over een goede samenstelling betreffende vlees percentage:

http://www.zooplus.nl/shop/honden/puppy ... uppy/47324
Citaat:
Verse kip (14%), vers vlees van kalkoenen (7%), verse hele eieren (7%), verse kippenlever (6%), verse hele bot (5%), verse hele haring (5%), verse kalkoen lever (5% ), vers kippennekken (4%), verse kip hart (4%), verse kalkoen hart (4%), kip (gedehydrateerd, 4%), kalkoen (gedehydrateerd, 4%), makreel (gedehydrateerd, 4%), sardine (gedehydrateerd, 4%), volle haring (gedehydrateerd, 4%), hele rode linzen, hele groene linzen, hele erwten, lensvezel, hele kikkererwten, erwten, hele pintobonen, hele bonen, haringolie (1%), kip kraakbeen (1%), kippenvet (1%), zon gekookte alfalfa, kippenlever (gevriesdroogd), kalkoen lever (gevriesdroogd), verse pompoen, verse hele courgette, verse hele pastinaak, verse wortelen, verse rode appelen, verse peren, verse boerenkool, spinazie, verse snijbiet, verse raapstelen, bruin zeewier, geheel veenbessen, bosbessen, geheel Saskatoon, cichorei wortel, kurkuma, melkdistel, klis wortel, lavendel, heemstwortel, rozenbottels, Enterococcus faecium.

Zo kan je het verschil zelf een beetje zien.
Vlees combineren met een goede vlees brok is voor de maag en darmen een stuk fijner.

Hier staan beide Border Collies op KVV van Naturis. Zou nooit meer iets anders willen.
De jongste is er mee opgegroeid. Veel variatie, voeren op het oog, goede ontlasting enz.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:02

waarom is de smuldier niet compleet??

als je de compleet versies neemt ( vleescompleet of vlees/pens compleet) ,zijn die zoals het al zegt "compleet"

bijna alle kvv's zijn gewoon komplete voedingen...er zijn er maar een paar waarbij je meer diersoorten moet voeren.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 18:14

Ik meende te lezen dat smuldier niet compleet is voor pups, alleen voor volwassen honden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:42

nee hoor,ook voor puppies,mijn puppen groeien er ook mee op :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:45

Wij hebben sinds 2 dagen een witte herder en zetten haar over op Cavom (en dan af en toe aanvullen met KVV).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 19:07

kimmie261 schreef:

Oh echt?! Wauw dat is goed om te horen, als het om dit soort rassen gaat ben jij voor mij wel een goede graadmeter natuurlijk :D
Ik ga uit van 50 gram per kilo per dag. Ze is nu 6 kilo dus dat zou 300 gram per dag zijn verdeeld over 4 maaltijden. Klopt dat een beetje?

Ik heb nu trouwens de vlees compleet variant gehaald.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:08

Uhm kijk eens rond en zoek eens op voerwijzer.nl

Bosch houdt je voor de gek ;) die 25% verse kip is nog onbewerkt dan. Eer het bewerkt is en in de brok gaat blijft er bijna niets meer over....

Daarnaast een goede brok heeft bijna altijd boven 15% vet gehalte sowieso.

Beetje betaalbaar goede voeding voor pups zoals die van jullie kom je op markus muhle uit (is wel koud geperst) en qua gewone brok de acana prairy poultry dan niet bij zooplus bestellen maar bij een webshop waar ze de 17 kg zakken hebben.
Ook greenheart sportline of summerstyle brok is oke en betaalbaar. Of biofood high energy.

Qua bosch de beste variant is bosch high energie of ook wel active genoemd. Maar zou mijn voorkeur niet zijn.

Jep hier ook een inmiddels al grote puber die ik goed en betaalbaar wil voeren en al veel onderzoek gedaan inmiddels.

Ik ga hem nu dog lovers gold original voeren. Prijstechnisch erg leuk en best goed voer maar zeker niet geschikt voor pups van grote rassen ivm te hoog calcium gehalte in dat voer wat pups van grote rassen niet echt af kunnen breken nog.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:09

Volwassen honden kunnen vaak ook goed op pup voer leven en pups op volwassen voer. Ligt enorm aan de samenstelling en wat de hond nodig heeft.

Hier overigens ook sowieso elje week een maaltijd vuile pens

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:14

Aranel schreef:
kimmie261 schreef:

Oh echt?! Wauw dat is goed om te horen, als het om dit soort rassen gaat ben jij voor mij wel een goede graadmeter natuurlijk :D
Ik ga uit van 50 gram per kilo per dag. Ze is nu 6 kilo dus dat zou 300 gram per dag zijn verdeeld over 4 maaltijden. Klopt dat een beetje?

Ik heb nu trouwens de vlees compleet variant gehaald.

nee dat zal veel te weinig zijn,puppen eten tussen de 750 gram en een kilo per dag....ik geef zelf zoveel als ze willen eten,maar aan 300 gram heeft hij echt te weinig aan voer.

de vlees compleet is goed,zou af en toe ook de pens compleet geven,pens is echt heel goed voor honden...

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:20

Orijen zoals iemand al plaatste is echt fijn voer. Het werd mij helaas te duur maar daarna veel gezeik gehad want hij at bijna niks meer. Taste of the wild was ook goed. Heb ze nu op Nutro Choice staan waarvan 1 net van de pup variant af en prima tevreden over maar qua samenstelling ook niet de allerbeste. Het is lastig om goed voer te vinden wat enigzins betaalbaar blijft. Ik heb een uit de kluitengewassen ridgeback die op de nutro sensitive staat en dan nog eentje van 8 maanden op de gewone variant. Ze eten allebei ruim een kilo per dag dus dat tikt lekker aan :+. Krijg wel altijd van vreemde mensen te horen dat mijn hondjes er zo goed uit zien :D. Maar ben ook wel benieuwd of iemand nog goede adviezen heeft!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:29

Wij geven onze 4 maanden oude Leonberger pup Prins Superbrok (dus geen puppenbrok). Doet het er super op en eet het met smaak! Ze heeft het zelfs liever dan vers vlees. Later als zij voorbij de groeispurt is dan gaat zij zoals de rest op Prins lam en rijst. Daar zitten minder eiwitten in. Waarom Prins? Is in Nederland gemaakt op een eerlijke manier.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 19:43

Ik heb Zooplus gemaild met de vraag of mijn bestelling geannuleerd kan worden. Ik dacht dat Bosch goed zat wat goed betreft maar niet dus :+

Hoeveel % vlees moet er minstens in een goede brok zitten?

Is dit iets? Nutro choice heet het geloof ik, speciaal voor grote rassen.
Samenstelling:
Gedroogd kippenvlees (25%), rijst, maisproteinen, volkorentarwe, vet van gevogelte (7%), gedroogde bietenvezels, natriumchloride, plantaardige voedingsvezels, dicalciumfosfaat, visolie (0,6%), kaliumchloride, zonnebloemolie, magnesiumfosfaat, gedroogde algen, rozemarijn-extract.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 19:48

xDenies schreef:
Dit is bijvoorbeeld een voeding waar je kan spreken over een goede samenstelling betreffende vlees percentage:

http://www.zooplus.nl/shop/honden/puppy ... uppy/47324
Citaat:
Verse kip (14%), vers vlees van kalkoenen (7%), verse hele eieren (7%), verse kippenlever (6%), verse hele bot (5%), verse hele haring (5%), verse kalkoen lever (5% ), vers kippennekken (4%), verse kip hart (4%), verse kalkoen hart (4%), kip (gedehydrateerd, 4%), kalkoen (gedehydrateerd, 4%), makreel (gedehydrateerd, 4%), sardine (gedehydrateerd, 4%), volle haring (gedehydrateerd, 4%), hele rode linzen, hele groene linzen, hele erwten, lensvezel, hele kikkererwten, erwten, hele pintobonen, hele bonen, haringolie (1%), kip kraakbeen (1%), kippenvet (1%), zon gekookte alfalfa, kippenlever (gevriesdroogd), kalkoen lever (gevriesdroogd), verse pompoen, verse hele courgette, verse hele pastinaak, verse wortelen, verse rode appelen, verse peren, verse boerenkool, spinazie, verse snijbiet, verse raapstelen, bruin zeewier, geheel veenbessen, bosbessen, geheel Saskatoon, cichorei wortel, kurkuma, melkdistel, klis wortel, lavendel, heemstwortel, rozenbottels, Enterococcus faecium.

Zo kan je het verschil zelf een beetje zien.
Vlees combineren met een goede vlees brok is voor de maag en darmen een stuk fijner.

Hier staan beide Border Collies op KVV van Naturis. Zou nooit meer iets anders willen.
De jongste is er mee opgegroeid. Veel variatie, voeren op het oog, goede ontlasting enz.

Dit dus

Hier staan beide honden ook op kvv, en ken ook genoeg mensen die de pup al op kvv zetten. Maar dat is inderdaad iets wat je moet willen

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:04

Onze hond staat van pup af aan ook al op vers vlees van KVV, wel was ze dit al gewend want de fokker gaf het ook. Toen ze 3/4 maanden was zijn we over gestapt naar normaal vers vlees ipv vlees voor pups. Ik raad vers vlees zeker aan, alhoewel het wel handig is als je je van tevoren inleest oid.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:08

Voor brok zou ik eerder gaan voor acana of orijen. Daar zit zo uit mijn hoofd iig 50% vlees in.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:29

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:42

Er komt bij brokken zo giga veel meer kijken dan het vlees percentage wat men in de beschrijving meld dat het echt totaal geen nut heeft om puur op enkel vlees percentage brok uit te zoeken.

Nogmaals kijk en zoek en doe op www.voerwijzer.nl

Die site staat boordevol zeer goede informatie en is erg duidelijk en goed te begrijpen.

Verder kijk verder dan zooplus nl kjjk ook naar zooplus.de vaak stuk goedkoper of bijv. Www.de-welpenhoeve.nl enz. Goed zoeken kan veel schelen.

Ja ik ben gerust uren er mee bezig en ja ik wissel merken af. Ik geloof niet in 1 soort voer en wil dat mijn honden allerlei brok kunnen verdragen. Wel kies ik bewust voor goede brok met ook hoog vet percentage ivm dat mijn honden dat ook echt nodig hebben.

Behalve de husky's. Die komen van lucht al aan. Kwalitatief goed voer dan worden ze echt dik of moet zo weinig voeren dat ik steeds gal mag ruimen. Vlees vinden ze goor en tja dan moet je kiezen waar ze het goed op dien en dan is dat bosch light. Geen goed voer vind ik maar ze doen het er fantastisch op ;)

Hun zijn al wel op leeftijd en in sport seizoen krijgen ze wel ander voer. Dan ook stuk actiever ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:44

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:48

vlees percentage hoef je niet naar te kijken, vet en eiwit gaat het om. minimaal 15% vet ( ik wil rond de 20 minimaal zitten met mijn honden ) en eiwit niet te veel. 20/25 % is genoeg.

Veel voeren bij grote honden wordt net afgeraden. Te dikke pups zorgt net voor bijkomende problemen. Puppybrok geef ik ook nooit een jaar lang zoals de meeste aangeven. maximaal 6 maanden en dan gaan ze over op een goede volwassen brok.

Verder geen granen in het voer en de ingrediënten die ze als eerste noemen zitten er het meeste in.

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 20:59

ik zie dat je in Overijssel woont, als je dicht bij Haaksbergen woont, Daar zit een slachthuis die hondenvoer maakt, die heeft ook vuile pens voor 0,50 cent per kg. hondenworst kost daar 1 euro per kg.en nog meer dingen voor honden, Bij meat and more kan je goed slagen voor versvlees.Barf, NRV. die zit ook in Haaksbergen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:39

Aranel schreef:
Ik heb Zooplus gemaild met de vraag of mijn bestelling geannuleerd kan worden. Ik dacht dat Bosch goed zat wat goed betreft maar niet dus :+

Hoeveel % vlees moet er minstens in een goede brok zitten?

Is dit iets? Nutro choice heet het geloof ik, speciaal voor grote rassen.
Samenstelling:
Gedroogd kippenvlees (25%), rijst, maisproteinen, volkorentarwe, vet van gevogelte (7%), gedroogde bietenvezels, natriumchloride, plantaardige voedingsvezels, dicalciumfosfaat, visolie (0,6%), kaliumchloride, zonnebloemolie, magnesiumfosfaat, gedroogde algen, rozemarijn-extract.

Als je mijn post even leest zie je dat ik dat voer en mijn honden doen het er goed op in elk geval. En het is betaalbaar.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:57

Afbeelding

pups kunnen heel goed opgroeien op vers ;) (voor mij niks anders dan compleet vers) smuldier kan maar zij gebruiken geen natuurlijke calcium bron (bot) maar een calcium supplement.
de complete versies zijn idd compleet en dus ook voor pups. Wel zou ik persoonlijk, als je alleen smuldier wil geven aanvullen met een keer een rauw ei en vette vis
Als je meer info wilt hoor ik het wel :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 19:08

Ik hou het voorlopig even op smuldier. Ze heeft net weer haar bakje van 200 gram met smaak leeg gegeten, vanavond krijgt ze haar laatste portie. Zodra de diarree weg is ga ik wat experimenteren met ei :)