Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:Behalve op de cursus, dan zit het commando volg er altijd wel goed in, buiten de cursus is het een drama.
Volgen gaat om focus op jou en strak naast je lopen. Terwijl je bij wandelingen juist wil dat je hond gezellig meeloopt en snuffelt en rent en speelt, alleen zonder te trekken. Ik zou dat echt als twee losse oefeningen beschouwen. Mijn hond had 't ook hoor, op cursus deed hij alles fantastisch maar in de echte wereld is het toch anders.
Azmay schreef:Gewone tuigjes zijn toch juist ontwikkeld om mee te kunnen trekken?
Vind het zo tegenstrijdig om een tuig te gebruiken bij een trekkende hond, een paard wat je mee sleurt pak je toch ook niet bij het mentuig?![]()
Is een halti niet iets? Hier was dat bij de buurhond heel fijn, op het juiste moment even corrigeren en toen liep de hond die nog nooit normaal aan de lijn had hoeven lopen gewoon braaf naast me. Een hoge halsband/slipriem kan ook heel fijn werken maar daar ben ik minder handig mee.

Azmay schreef:Gewone tuigjes zijn toch juist ontwikkeld om mee te kunnen trekken?
Vind het zo tegenstrijdig om een tuig te gebruiken bij een trekkende hond, een paard wat je mee sleurt pak je toch ook niet bij het mentuig?![]()
Is een halti niet iets? Hier was dat bij de buurhond heel fijn, op het juiste moment even corrigeren en toen liep de hond die nog nooit normaal aan de lijn had hoeven lopen gewoon braaf naast me. Een hoge halsband/slipriem kan ook heel fijn werken maar daar ben ik minder handig mee.
Alleen is het zo dat op het moment dat ze het hondenschoolveldje op komt er een knop om gaat en ze ineens wel braaf kan meelopen zonder te trekken. Op het moment dat we bostraining hebben gaat het ook niet meer zo goed, is niet op het veldje. En daar worden dezelfde handelingen toegepast als op het veld, is onder dezelfde begeleiding.
Ik ben ook overtuigd dat we met trainen op de goede weg zijn, alleen heeft het nu eenmaal tijd nodig, tijd die we niet genoeg hebben voor het vakantie is.
)