Voedster hadden we een week eerder in huis. We hebben het rammetje opgehaald en ze zitten nog allebei binnen in een eigen hok.
De voedster had die week dat ze er was al een paar keer los gelopen door het huis, we hebben toen het rammetje opgehaald en die ook even laten wennen en los gelaten in huis. Alleen nu het probleem, als we ze samen los laten is het binnen een paar minuten knokken, en dan ook echt dat de plukken haar ons om de oren vliegen.
Nou vermoed ik dat het misschien komt door het feit dat de voedster al een week hier rond liep en het huis dus haar terratorium is geworden.
De bedoeling was dat ze samen lekker de tuin onveilig mochten maken en we hebben in ons houthok een groot hok met 2 verdiepingen gemaakt, zodat ze een rustig plekje hebben om te slapen en te eten.
Alleen ben ik inmiddels bang dat deze 2 elkaar echt niet gaan accepteren.
Ze zijn geen van beide nog in de tuin geweest omdat ik dit graag neutraal terrein wil houden en ik durf ze nu niet samen te zetten voor het geval meneer toch vind dat hij kan dekken.
Ik heb dit zelf met alle konijnen die ik heb gehad nog niet meegemaakt. We hadden er soms 4 tegelijk en alles zat samen en nieuwe konijnen ging er gewoon bij, nooit gevechten gehad.
Maar deze 2 gaan echt los op elkaar, ik kan niet echt zien wie er begint, want het gaat zo snel.
Iemand nog een gouden tip. Ik ben echt bang dat we anders voor de voedster een ander plekje moeten gaan vinden (geen makkelijke keuze, maar de ram is ontzettend leuk met ons zoontje en de voedster is wat meer op zichzelf)
Uiteraard gaan we de ram dan uiteindelijk bij een opvang proberen te koppelen met een ander konijn, alleen zal hij niet blijven.
Iemand enig idee of er opvangen zijn waar je evt kan 'ruilen'? Wat klinkt dat vreselijk, maar ik wil natuurlijk wel mocht het zover komen dat onze knappe dame ook een goed tehuis krijgt.

Onze dame

En mijn zoontje met zijn vriendje