Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SpeechLess schreef:Het eerste waar ik aan moest denken is een (voedsel)allergie die gaan bij honden bijvoorbeeld ook wel vaker gepaard met oorontsteking. Is er iets veranderd in voeding, andere brokjes of ander hooi oid, voordat het begon?
xPabloBokt schreef:Geen ervaring met konijnen, maar dat was het eerste wat in me opkomt.
Als je kort geleden het voer hebt gewijzigd dan zou ik inderdaad eens proberen om hem op zijn oude voer te zetten en aan te kijken of dat de situatie verandert. Waar ik ook aan zat te denken is mogelijk overgevoeligheid voor stof. Ik weet niet op wat voor bodembedekking je hem hebt staan, is die ook veranderd sinds je het konijn hebt overgenomen?
SpeechLess schreef:Ik vond deze site nog, met verschillende oorzaken van jeuk bij konijnen (wel in het Engels) https://www.thespruce.com/causes-of-itc ... ts-4121672 Die mijten en vlooien zijn het dan sowieso niet, maar misschien geeft het nog ideeën? Over allergieën staat er dat het vaak omgevings allergieën zijn en geen voedselallergieën inderdaad. Maar het vorige voer proberen kan natuurlijk geen kwaad, wellicht is hij net een uitzondering![]()
Zou het nog kunnen dat hij allergisch is voor bijvoorbeeld het schoonmaakmiddel dat je gebruikt voor het schoonmaken van het hok?
callum schreef:Is de jeuk begonnen na een nieuwe zak katoen vezels? Uhm nieuw wasmiddel? Ander schoonmaakmiddel.
Ander merk hooi?