Welke voorzorgsmaatregelen neem jij met dit weer? (Hond)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tijger22

Welke voorzorgsmaatregelen neem jij met dit weer? (Hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 07:09

Vandaag is het hier de warmste dag van de week.
Ondanks dat ik zowiezo met deze temperaturen rekening hou met de honden ben ik vandaag om kwart voor 6 de deur uit gegaan om een grote ronde met ze te doen.
Het was nog lekker koel voor ze dus konden ze even lekker uitrazen.
Vanmiddag word de grond veelste heet voor ze en doen ze hun behoefte in de tuin op het gazon.
De overige momenten van de dag liggen ze lekker koel binnen.

Vroeg wandelen levert wel mooie plaatjes op! :)

Afbeelding

Wat doen jullie met dit warme weer uit voorzorg?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 07:52

Hier was het zelfs om 06:00 uur vanochtend al te warm om te rauzen. Ik woon in de stad en de warmte was vannacht echt blijven hangen, dus het voelde als 12:00 uur 'smiddags.

Dus maar een klein rondje gedaan en vanmiddag wordt het ook weer een kleine ronde.
Vanavond trekt de wind wat aan en dan probeer ik het goed te maken met een uurtje het bos in.
Mocht het dan alsnog warm zijn, dan is het pech en is het vandaag een saaie dag. Doen we morgen wel een extra ronde :D

(Het is ook wel pech dat ik een drukke dag heb vandaag. Anders waren we smiddags ergens gaan zwemmen.)

Autumnn

Re: Welke voorzorgsmaatregelen neem jij met dit weer? (Hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:09

Je honden hun behoefte in de tuin laten doen met dit weer snap ik niet zo. Met dit weer gaat het onwijs stinken, anders ook trouwens, snap sowieso niet waarom je dat in de tuin wilt hebben maar goed andere discussie, maar er komen nu onwijs veel vliegen op af, dus bacteriën. Lijkt me niet zo prettig voor jou en je honden ;)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:22

Onze hond doet lekker zo min mogelijk vandaag. We doen alleen poep en plas ronden en verder ligt hij lekker te slapen. Hij is vooral binnen maar als we toch even buiten zijn wisselt hij zelf goed af tussen in de zon en in de schaduw liggen.
Plassen in de tuin gebeurd hier niet, dat is hij niet gewend dus lopen we gewoon even naar de straat waarbij ik hem in de berm laat lopen, niet op het asfalt.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:25

Lizzyy schreef:
Je honden hun behoefte in de tuin laten doen met dit weer snap ik niet zo. Met dit weer gaat het onwijs stinken, anders ook trouwens, snap sowieso niet waarom je dat in de tuin wilt hebben maar goed andere discussie, maar er komen nu onwijs veel vliegen op af, dus bacteriën. Lijkt me niet zo prettig voor jou en je honden ;)

De ene zijn tuin is de andere niet. Wij hebben 1200m2, 50m diep. Geen problemen met stank of vliegen hoor.

Verder, weinig maatregelen, behalve dat we het rustiger aan doen. Niet wandelen overdag, in de avond proberen we te gaan speuren (rustig, maar toch vermoeiend). Binnen is het bij ons nu 24°, dus nog doenbaar. Als ik thuis ben overdag, proberen we ergens wel een vijver te zoeken om wat te ploeteren.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:25

In de tuin :? Zal idd wel lekker ruiken dan!
Gewoon kleine stukjes lopen, kan prima hoor. Evt kun je de voeten van je hond koelen daar raken ze veel warmte mee kwijt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:31

Mijn hond gaat met deze dagen zo'n 3x per dag het water in. Hij is vanmorgen al in het water geweest. Straks net na de middag mag hij weer even is zo'n 10 minuten lopen. En vanavond mag hij nog een keer. Verder moet hij binnen blijven. Mijn hond kan/wil niet meer zo ver lopen dus hij mist de grote wandelingen niet.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:32

Je ruimt het toch op in de tuin? Ik zie het probleem niet.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:38

kohtje schreef:
Je ruimt het toch op in de tuin? Ik zie het probleem niet.

Dat was idd ook het eerste wat in mij op kwam na al die reacties. Heeeel enkel komt het eens voor dat die van mij zijn grote boodschap in de tuin doet, ik ruim het meteen op en heb nergens last van.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:39

Wat een problemen over poepen in de tuin :roll:
Mijn honden doen dat zeer regelmatig wij hebben nl een groot erf met paarden aan huis en ik loop geen drie of meer rondes per dag meer. Ondanks de grootte van ons terrein ruim ik het wel op. Dus van stank en vliegen geen last. (Wel vliegen vanwege de paarden!)
De honden lopen sochtends vroeg al op het terrein als ik met de paarden bezig ben. Met dit weer wandel ik alleen sochtends vroeg of savonds laat of helemaal niet.
Toen ik nog in de stad woonde met een tuin van 60m2 liep ik met warm weer idd rond 6 uur sochtends twee uurtjes in het bos. De deur naar de tuin stond de hele dag open (eerste deel van de tuin had hele dag schaduw en daar lagen ze graag), tussendoor een plas op het grasveld voor de deur, en savonds weer aan de wandel.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:03

Hier doen we bitter weinig met zon warm weer :+
ze gaat dagelijks mee naar de paarden, en we zorgen dat ze niet in de kennel hoeft (mijn hond kan gelukkig mee naar het werk).
Ik gooi mijn eigen werkuren zo om (normaal was ik nu aan het werk) dat we op koeldere momenten naar de paarden kunnen en op het heetst van de dag in de airco kunnen gaan zitten op het werk :P

Voor de rest komen we weinig buiten, ze krijgt hier een snoepjesbal, iets minder eten want ze eet het toch niet op.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:25

Niet. Ik neem geen voorzorgsmaatregelen.
Dier gaat richting de 13 en ligt met dit weer meer in coma dan dat ze wakker is.
3x per dag een plasrondje en verder ligt ze languit op het laminaat te slapen. Prima zat.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:58

Hier enkel 's ochtends vroeg of 's avonds na 10 een rondje, anders is het te warm. Ik check altijd even de temperatuur van het asfalt met m'n hand, om zeker te zijn :) De rest van de dag liggen ze voor pampum binnen op de koele tegels.
En bij ons mogen ze ook gewoon de tuin in voor hun behoefte. Onze tuin is mega en half verwilderd, daar ga ik geen drolletjes in zoeken }:0

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:11

Hier ook 's morgens en 's avonds een rondje lopen en verder ligt ze binnen te slapen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:15

Hier geen maatregelen.
Hier doen de honden het ook in de tuin.
Oh die is wel 32.000 groot.

Er is altijd wel een schaduw plek te vinden.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:18

Hier net terug van hondjes uitlaten en zometeen naar mijn paard. Vind het hier heerlijk. :D
Als dit de warmste dag is mag het wel vaker deze temperatuur zijn. :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:21

Ja de 23 van den helder is beter dan de 35 hier in het zuiden.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:22

bruintje123 schreef:
Ja de 23 van den helder is beter dan de 35 hier in het zuiden.

Met een heerlijk briesje wind. :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:24

Over de wind mag ik hier nu ook niet klagen. Het waait best wel wat.
Dus tot nu toe vind ik het beter dan gisteren. :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:34

Wij doen ook niet veel extra met dit weer. Nou is mijn hond een zwarte labrador van ruim 12 dus die slaapt vooral :D.

Lekker de markiezen dicht, en ze kan koel in de woonkamer liggen. Kleine rondjes lopen doen we sowieso wel. Eventueel 's ochtends of 's avonds met de auto naar het park (lopend redden we niet meer). Dan stapt ze meteen in het water :))

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:35

Ik vind het wel bizar om te zien dat er nog steeds mensen midden op de dag met dit weer gaan fietsen met de hond ernaast -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:39

Die van ons (boxer) ligt de hele dag op de tegelvloer in de kamer. Poepen doet ze in de tuin niet dus we zijn eigenlijk verplicht om een klein stukje (200 meter) met haar te lopen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:13

Geen extra maatregelen. Net terug van uur bos. Vanochtend vroeg ook half uur gelopen. Om 13 uur nog plas aan overkant en daarna ga ik werken. Dan liggen ze binnen met alke ramen open tm 22 uur dan kom ik weer thuis ;)

Als ik vrij geweest was hadden we lekker gaan zwemmen in de zee nu gaat dat niet ivm mogelijk water binnen krijgen en zo lang alleen zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:16

Ik heb een arbeidershuisje uit 1883.... isolatie is dus 0.
Gordijnen zitten dicht, evenals de ramen (gaan vanavond weer open). Wandelen doen we niet. Er staat een schelp met water in de tuin waar ze af en toe even in stapt.

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:35

Korte rondes en zo min mogelijk laten spelen etc. ook staat de ventilator aan voor ze en daar genieten ze heerlijk van! :)