Onze hond heeft een bult die flink groeit. De da heeft hier 2x geprobeerd een punctie uit te halen maar komt op bloed na niets uit. Wel heeft het een gevoel alsof je de naald door zand schuift.
Hond zelf lijkt er geen last van te hebben (let op lijkt).
Weghalen is voor de da eigenlijk geen optie, mede gezien zijn andere medische problemen.
Gaat om een Franse Bulldog van bijna 9 jaar.
Zijn tegens:
* Korte snuit (problemen bij narcose bij eerdere operatie) al heeft hij geen ademhalingsproblemen, geen knorrend varkentje.
* Zijn ervaring is dat de bult 99 van de 100 keer daarna weer open gaat (rot plek). Dit gaat lang duren voordat dit uiteindelijk weer dicht gaat.
- Het is een neuroot die we dan echt met minimaal 2 personen in de houdgreep moeten nemen om te behandelen.
* Heeft al een niet te opereren vernauwing aan het ruggenmerg/hernia.
- Wat momenteel met niet al te veel wandelen/beweging goed gaat.
Hij eet, drinkt verder super en is een blije vrolijke hond.
Maar goed die tumor word groter en groter. Als hij loopt zie je hem heen en weer slingeren.
Mijn man is van "laat hem maar weg halen". Als we echt willen dan haalt de da hem weg, maar is geen voorstander vanwege bovengenoemde. Mijn man is heel nuchter (soms te). Ik heb meer van, wat ga ik hem aandoen, plus de stress en problemen als die wel opengaat.