Ik bedoel wat doe je met de eigenaar van de hond etc.
Mijn hond is vanochtend aangevallen en gebeten in de losloop en omheinde speelweide, ik was hier zelf niet bij maar mijn vriend wel.
Hij vertelde dat hij met een aantal andere mensen + honden in de weide was. En later kwam de aanvallende hond (een Akita, mijn hond is trouwens een middelmaat zwerfhond iel van bouw) er bij. Onze hond lag in de zon bij mijn vriend in de buurt en deed niets. De andere rond liep wat rond op het veld tot hij redelijk in de buurt van mijn vriend en hond stil ging staan en ging grommen. Mijn hond stond toen op en heeft ook wat gegromd waarna de andere hond meteen in de aanval ging. Mijn hond lag op zijn rug en heeft verder niet veel gedaan. Gelukkig hebben mijn vriend en andere honden eigenaren de hond er af kunnen trekken. De eigenaar van de hond leek niet onder de indruk van wat er gebeurde. Mijn vriend heeft haar contact gegevens en heeft toen meteen mij gebeld en wij zijn naar de dierenarts gegaan.
Gelukkig valt het relatief mee, hij is niet in levensgevaar en hij hoefde ook niet onder narcose. Wel heeft hij een vijftal bijtwonden. Hij is redelijk diep in zijn bil gehapt en heeft er daar twee. Aan beide flanken een, eentje aan zijn keel, en een kleintje aan zijn penis

Het vel zit wel los maar volgens de DA niet heel erg. AB en pijnstillers meegekregen, wondjes 3 dagen open houden, schoonmaken, lampenkap op, etc.
En toen? Ik vind het verschrikkelijk om mijn vriendje zo te zien maar dat is even niet anders.
We gaan nog contact met de eigenaar opnemen en ik hoop toch minstens wel op een excuus en dat onze dierenarts kosten vergoed worden. Sta ik hier in mijn recht? Of is dit niet reeël? We hebben toch wel 170 euro aan kosten gemaakt.
Verder geven mensen nu veel tips over wat we moeten doen. En wij zelf weten het niet zo goed..
Mijn vriend heeft eerder ook al een bijt/vecht incident meegemaakt met de aanvallende hond. Echter was de hond hier niet echt de partij die 'begon'. Echter was de eigenaar ook hier erg tam in haar reactie. Oók vind ik het zeer kwalijk dat de eigenaar haar hond loslaat in een spéélweide terwijl deze hier niet geschikt voor is.
Er was geen aanleiding, Viktor was niet lomp met de hond aan het spelen waardoor deze misschien zou kunnen uitvallen. Dit was echt een aanval.
Ik gun het niemand dat dit ook met hun hond gebeurt of misschien wel veel erger. Of misschien stel ik me wel aan want mijn hond is er toch goed vanaf gekomen? Dus mijn vraag, wat doe je nou wanneer je hond is aangevallen? Doe je aangifte? Wat gebeurd er dan? Ik bedoel van mij hoeft die hond echt niet ingeslapen te worden ik ben namelijk ook van mening dat dit bij de eigenaren ligt.
We gaan sowieso nog contact met ze opnemen vandaag om te vertellen hoe het met onze hond is en wat de DA kosten zijn. Maar dan, kaart je dan verder nog wat aan? Omtrent in losloopvelden komen/muilkorven. Ik weet het echt allemaal niet. Zijn er instanties waar melden nut heeft?
Ik wil geen bitch zijn, maar ik wil ook niet dat zoiets nog een keer gebeurt.
Tips of ervaringen zijn dus zeer welkom!