Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tieme schreef:De mijne krijgen als hoofdvoer KVV. Waarom? Ze doen het hier gewoon super op. Geen granen en toegevoegde rotzooi. Ze verharen nauwelijks nog en hebben geen hondenlucht bij zich.
Palmera schreef:Tieme schreef:De mijne krijgen als hoofdvoer KVV. Waarom? Ze doen het hier gewoon super op. Geen granen en toegevoegde rotzooi. Ze verharen nauwelijks nog en hebben geen hondenlucht bij zich.
Wellicht een hele domme vraag, maar wat mankeert er aan verharen?![]()
Mijn honden verharen, imo normaal, 2 keer per jaar. In het voorjaar (verlies wintervacht) is het het ergst, in de herfst zijn het wat haren. Naar mijn mening hoort verharen er nou eenmaal bij, het zit in het systeem van de hond.
Ik ben dus oprecht benieuwd naar de theorie waarom het goed zou zijn als een hond, al dan niet door voeding, nauwelijks meer zou verharen.
Bravura schreef:Kiwiwitje, dat vele malen ontlasten door een hele jonge pup is meestal. Gemiddeld 5 a 7x per dag/nacht. Maar diarree, zoals mijn ervaring met de Hills, mag niet. Het moet wel vast zijn.
Boemklatsch schreef:@kiwiwitje: volgens mij ben jij hier laatst de dogmeat op komen halen!
Hier voer ik mijn pup van 9 maanden KVV, daar is hij op afgespeend en doet hij het gewoon erg goed op.
We zijn begonnen met Carnibest, alleen zit daar toch nog de rijst in die imo weinig toevoegt en de ontlasting bleef ook wat aan de zachte kant. Dogmeat was pure ellende, dat spoot er net zo vlug weer uit aan de achterkant. Nu voeren we hoofdzakelijk Alaska en af en toe Kiezebrink en dat gaat super. Tevens krijgt hij 1 keer per week een rauw ei met schil, dagelijks zalmolie over de brokken en schapenvetbonbons.
Nu aan het oriënteren voor een goede brok, zodat we voor dagjes weg/vakanties/oeps-momentjes altijd iets achter de hand hebben.