Daarom kwam het idee om misschien toch een hobbywei met o.a 2/3 schapen te gaan inrichten.
Echter hebben wij zelf nooit eerder schapen van ons zelf gehad.... ( wel geiten )
Onze voorkeur gaat naar de wat apartere rassen en dan eigenlijk de devon and cornwall longwool.

Ik heb al een volwassen dame op het oog . Maar ik vind het als groentje in de schapen lastig om tot aanschaf over te gaan.
Hebben jullie tips en tricks waar ik absoluut op moet letten bij de aanschaf van een schaap ?
Uiteraard heb ik google ook al geraadpleegd maar ervaringen en tips uit eerste hand zijn vaak toch het fijnst.
verder moet je ontwormen en bekappen net als bij je paardjes, verder zijn oormerken verplicht en moet je ze registreren
Zeker wanneer het om een klein aantal schapen gaat is het makkelijk zelf bij te houden. 

Ik wil er wel nog even wat aan toevoegen. Dit schapenras lijkt leuk met al die wol, maar maakt het eigenlijk heel lastig houden in dit Nederlandse klimaat. Zorg dat je ze echt nog een keer scheert deze zomer! In juni/juli ongeveer. Als er teveel wol zit, gaan de vliegen er eitjes in leggen en daarom komen maden van (miases) en is heel moeilijk behandelbaar. Producten die echt goed werken, zijn in Nederland bijna niet verkrijgbaar. Wij hebben het hier weleens gehad, een lam net te laat geschoren. De maden eten je schaap letterlijk op, niet fijn om te zien