Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kabouter123 schreef:Wilawander, ik ga gelijk opzoeken. Van Hills bestaat ook een variant met vezels, maar dit is een dieetvoeding, terwijl mijn hond echt 5 kilo te mager is. Bovendien zijn er weinig voedingen die compleet zijn voor een jonge hond in volle groei. Is die High fiber geschikt voor een pup?
Kabouter123 schreef:Geerke, ik heb hier een goede site gevonden Easy Barf, ken jij dit? Ik wil de complete maaltijden proberen. Wel heel duur, maar op die manier kan ik alvast aanvoelen of het een verbetering is. Nadien zou ik dan zelf meer gaan samenstellen indien ze het er goed op doet. Dan zakt de prijs gelijk. Geef jij alleen die karkassen?
Kabouter123 schreef:WIllemYntjee, in het geval van de Fiber voedingen is dit spijtig genoeg wel het geval. Deze voedingen zijn o.m. gemaakt om obese honden te laten afvallen, en daardoor is het momenteel niet geschikt voor haar. HIlls WD bevat ook veel vezels, maar is dieetvoer in de letterlijke zin, dus aangewezen voor honden met overgewicht. Het is ook zo dat mijn hond ij volle groei is en deze types voeding dus niet ok zijn voor haar momenteel. Het feit dat een stukje dunne darm is weggenomen is eigenlijk niet het probleem. Het ergste is het verwijderen van Ileocaecale valve, dat is de oorzaak van deze miserie. Haar stoelgang raast nu veel te snel door van dunne naar dikke darm. Bovendien dient deze Valve ook voor de opname van vitamine B12, dus dat kan mogelijk ook nog problemen geven op termijn.