Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NinaCharlie schreef:Je moeder ervan overtuigen dat een telefoontje naar de DA niets kost?
Believe schreef:Misschien ontsteking aan zijn gewrichten? Heeft mijn hond ook gehad, maar die liep toen helemaal niet meer omdat hij niet omhoog kon komen van de pijn.
Zou wel zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan, weet niet waarom je moeder niet heen wil maar desnoods aanbieden om de kosten zelf te betalen ofzo?
StonedRomy schreef:Toch je moeder overhalen en zelf laten voelen. Zelf even de arts bellen en vragen hoe lang je het moet aankijken ( bv tot morgen of tot maandag ). Desnoods zelf naar de arts gaan en zelf betalen.
Vreemd dat er geen foto's zijn gemaakt trouwens...
LoveGlove schreef:NinaCharlie schreef:Je moeder ervan overtuigen dat een telefoontje naar de DA niets kost?
Ze zei net: Ja dan kan ik net zo goed mijn hele inkomen naar de DA sturen. Ik zei: Dat is wel zo, maar het gaat hier om een levend beestje waar je van houdt. De HA is ook niet goedkoop. Zelfde verhaal.
StonedRomy schreef:Ik ga normaal ook niet zo snel naar de dierenarts met een dier wat mank loopt ( anders had ik er zeker iedere twee weken gezeten met een van mijn honden ) maar zeker een dier wat amper op kan staan, al ouder is en artrose heeft zou bij mij meteen de dierenarts voor gebeld worden.
StonedRomy schreef:Ik ga normaal ook niet zo snel naar de dierenarts met een dier wat mank loopt ( anders had ik er zeker iedere twee weken gezeten met een van mijn honden ) maar zeker een dier wat amper op kan staan, al ouder is en artrose heeft zou bij mij meteen de dierenarts voor gebeld worden. Oke, vaak kan een dierenarts dan niet veel meer doen als ze echt niet meer op willen staan... maar dan liever in laten slapen dan ' even wachten tot na het weekend.'
Kan je de dierenarts niet gewoon zelf even bellen voor advies? Bellen is hier gewoon gratis en mijn dierenarts kan een hele goede inschatting maken of ik moet komen of dat er iets is wat ik zelf kan proberen voordat ik een afspraak maak.
StonedRomy schreef:wat je nog kunt doen is ze vertellen dat in het weekend ze altijd meer tellen voor een consult en anders gewoon tegen je ouders zeggen: ' mam, dit is niet goed. Ik kan hierdoor niet slapen vannacht. Ik ga nu gewoon bellen en vragen of er iets is wat we kunnen doen. Misschien dat een huis tuin en keukenmiddeltje werkt, maar misschien moeten we er wel langs.'
Maar je zegt dat zijn poten nooit recht hebben gestaan? Kan het niet ook zijn dat hij ' gewoon' een ontsteking heeft en dat dat bot altijd al zo heeft gestaan zonder dat je het hebt gemerkt?
HorseTopShop schreef:Vorig jaar foto's laten maken. Mijn oude reu heeft HD.
Met de juiste supplementen en trainingen ging het tot zover goed. Echter heeft hij afgelopen zondag van 11:00 uur tot zeker 16:00 uur staan kotsen. Misselijk, loom, niet blij, veel slapen.
Maandagochtend gelijk naar de dierenarts gegaan. Geen afwijkende waardes in de urine en bloed gevonden. Wel 8,3 kg afgevallen in 10 dagen!
Mogelijk verergerde HD of Artose. Rimadyl mee en het gaat nu super!
Hij is dus gewoon letterlijk ziek geweest van de pijn. Over 2 dagen stoppen we met de pijnstillers om te kijken of hij een terugval krijgt. Zoja, dan laat ik gelijk opnieuw foto's maken.
TS, ik vind echt niet dat je je hond zo kan laten lopen. Zeker niet tot na het weekend. Dat duurt nog 4 dagen!
Als je een dier in huis neemt hoor je ervoor te zorgen. Niet alleen door elke dag zijn poepje/plasje te laten doen en eten te geven. Maar ook door de juiste maatregelen te nemen als dat nodig is.
Ja, een hond kost nou eenmaal geld. Dat weet je als je eraan begint.
Maar een hond met pijn rond laten lopen vind ik echt niet kunnen.
Zoe_97 schreef:Schandalig zulke mensen (je moeder dan). Als je dieren neemt ben je daar verantwoordelijk voor. Wil je de kosten niet neem dan geen dieren.
Hey beestje ligt Ocharme al een dag af te zien en moet nog 3 dagen wachten met enorme pijn. Eerlijk gezegd kan het beestje beter sterven dan nog verder af te zien en medische ondersteuning gewieigerd krijgen...
van dit soort topics wordt ik altijd zo kwaad
DanielleB schreef:Heb je zelf de middelen om heen te gaan? Vervoer/geld?
Anders zou ik gewoon zeggen dat je het onderzoek dan wel zelf betaald en als het echt mis is en er iets moet gebeuren je het pas na overleg doet