Mijn vriendin is verdwaald

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linn1502

Mijn vriendin is verdwaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 08:53

Althans, dat hoop ik. Of toch weer niet.

Hoi bokkers,

Sinds gisteren word mijn kat vermist. Dit is mijn eigen schuld. De deur zat niet op slot,in het slot. Is dus is in de nacht open gewaaid en is ze naar buiten gelopen.

Ze is al 17 jaar bij mij en komt niet buiten. Doordat ze zo oud is hoort ze wat minder goed.

Ik ben er helemaal onderste boven van. We zoeken voordurene. Hebben haar al aangemeld bij verschillende fb sites en amivedi. Ook hebben we flayers opgehangen. Bij de voor deur ligt haar kleedje met wat brokjes.

Momenteel voel ik me vrij radeloos en heb ik geen idee wat ik nog zou kunnen doen.

Iemand tips?

Bloemetje75

Re: Mijn vriendin is verdwaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:55

Ga bij de mensen in de straat langs en vraag of je in de garage en schuur of tuinhuisje mag kijken met die mensen en roepen.
Ik heb donderdagavond mijn kat terug gekregen die al sinds vrijdag daarvoor vermist was. Zat ook opgesloten.... en die was gewend buiten te zijn!

Succes met zoeken! Neem ook contact op met dichtstbijzijnde dierenartsen en vraag of je daar flyer mag hangen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:55

Familie/vrienden optrommelen en de buurt uitkammen? Ik roep maar wat?

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 08:57

Heb trouwens ook de dieren ambulance al gesprokeb. Zo maar de dieren arts bellen. Kan online namelijk niet echt dierenasielen in de buurt van putten vinden.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:14

Of het echt helpt weet ik niet, maar ik las laatst ergens de tip om de kattenbak buiten te zetten omdat ze deze goed zouden kunnen ruiken en hun weg naar huis daarmee terug kunnen vinden. Ik hoop dat je vriendinnetje gauw weer thuis is.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 09:24

Ja hoorde ik ook al. Ga ik zo proberen. Wel in een wat kleinere versie om dat anders haar broer geen wc heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:28

Mijn binnenkat is 2x ontsnapt. Die was zo overdonderd dat ze bang wegkroop onder pallets met hooi. Dus in kleine hoekjes zoeken kan heel zinvol zijn.

Een wildcamera lenen is ook nog een idee. Dan kan je zien of ze op stille tijdstippen wel tevoorschijn komt.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:37

Heel veel kan je niet doen. Regelmatig gaan zoeken, roepen, buren op de hoogte brengen,...
Mijn kat is een stuk jonger en nog in prima gezondheid, maar ze is een tijd geleden ook weggeweest. Ze is het gewend om buiten te zijn, maar komt eigenlijk elke dag wel om te eten en te slapen. Toen is ze twee volle weken weggebleven. We vreesden het ergste want in onze buurt zijn vele katten vermist en nooit teruggevonden (ook niet na jaren). Na twee weken stond ze heel onverwachts toch terug aan de deur, gelukkig. Ik hoop voor jou dat het bij jou ook zo goed afloopt.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 09:37

safina schreef:
Mijn binnenkat is 2x ontsnapt. Die was zo overdonderd dat ze bang wegkroop onder pallets met hooi. Dus in kleine hoekjes zoeken kan heel zinvol zijn.

Een wildcamera lenen is ook nog een idee. Dan kan je zien of ze op stille tijdstippen wel tevoorschijn komt.

Dit had ik gelezen maar nieuw zijn die over de 1000 euro. Weet niet hoe ik er anders aan kan komen dan nieuw. Heeft u enig idee?

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 09:38

pateeke schreef:
Heel veel kan je niet doen. Regelmatig gaan zoeken, roepen, buren op de hoogte brengen,...
Mijn kat is een stuk jonger en nog in prima gezondheid, maar ze is een tijd geleden ook weggeweest. Ze is het gewend om buiten te zijn, maar komt eigenlijk elke dag wel om te eten en te slapen. Toen is ze twee volle weken weggebleven. We vreesden het ergste want in onze buurt zijn vele katten vermist en nooit teruggevonden (ook niet na jaren). Na twee weken stond ze heel onverwachts toch terug aan de deur, gelukkig. Ik hoop voor jou dat het bij jou ook zo goed afloopt.

Ik hoop het ook. Ze is heel schichtig maar ik kan er alles mee.
Ben echt zo verdrietig. Nog mijn eigen schuld ook

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:41

Je kan het beste niet roepen als je buiten loopt, gewoon rondjes lopen en normaal praten, dan herkent ze je het best.

Je kan ook de vulling van de kattenbak door de wijk strooien zodat ze dit als een soort spoor kan volgen als ze echt de weg kwijt is.

Verder inderdaad aan buren vragen of ze in de schuren/garages willen kijken, daar willen katten zich ook nog vaak verstoppen.

Ik ben mijn kat ook eens 11 dagen kwijt geweest, het was een hel! Uiteindelijk stond hij een ochtend gewoon voor de deur.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 10:12

Naast dat je kunt gaan zoeken, is mijn ervaring dat flyers ophangen heel goed werkt. Katten blijven vaak in de buurt van de plek waar ze 'ontsnapt' zijn. Zo was mijn kat ontsnapt bij een ritje naar de dierenarts. Drie maand later werden we opgebeld door iemand die een flyer die ik daar in de buurt had opgehangen had gezien en mijn kat had herkend, hij kwam wel eens bij haar in de tuin. Dat was vlak bij de plek waar mijn kat ontsnapt was(hij was dus niet begonnen met naar huis lopen). Ik heb meerdere keren in die buurt gezocht, maar had hem niet gevonden. Dankzij de flyers is hij teruggekomen.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 11:34

Oh je kat kwijt zijn is vreselijk :-( maar de meeste katten komen weer terug is de ervaring, en ze zitten in de tussentijd dichterbij dan je denkt.
Zo te lezen heb je er al heel veel aan gedaan om haar te vinden. Ik denk enige wat je nog kunt doen is in de schemering/donker te zoeken en zachtjes roepen. Als een kat bang is komt hij sneller tevoorschijn in het donker dan in het licht. Hoop van harte voor je dat ze heel snel terug is!

(Wil je niet ontmoedigen maar kijk ook in sloten en langs de weg... overreden of verdronken -mijn oude kat vond ik bij de buren in de sloot- weten dat je kat overleden is is erg maar onzekerheid waar ze is is nog erger is mijn eigen ervaring. Maar voor nu uitgaan dat ze gewoon weer terugkomt hoor!)

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 12:16

stefje schreef:
Oh je kat kwijt zijn is vreselijk :-( maar de meeste katten komen weer terug is de ervaring, en ze zitten in de tussentijd dichterbij dan je denkt.
Zo te lezen heb je er al heel veel aan gedaan om haar te vinden. Ik denk enige wat je nog kunt doen is in de schemering/donker te zoeken en zachtjes roepen. Als een kat bang is komt hij sneller tevoorschijn in het donker dan in het licht. Hoop van harte voor je dat ze heel snel terug is!

(Wil je niet ontmoedigen maar kijk ook in sloten en langs de weg... overreden of verdronken -mijn oude kat vond ik bij de buren in de sloot- weten dat je kat overleden is is erg maar onzekerheid waar ze is is nog erger is mijn eigen ervaring. Maar voor nu uitgaan dat ze gewoon weer terugkomt hoor!)

Nee kijk indd overal.. maarja je hebt geen idee.. Ze kan overal zitten. Hopelijk word dit ook een succes verhaal.. maar ik heb geen idee..

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 19:19

Ondertussen is het al weer bijna avond en nog geen enkel spoor.

Pff vind het zo moeilijk wat ik doen moet

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:21

Sterkte en ik hoop dat ie snel weer gevonden wordt en of dat ie ineens ergens bij jouw huis opduikt.......

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:32

linn1502 schreef:
safina schreef:

Dit had ik gelezen maar nieuw zijn die over de 1000 euro. Weet niet hoe ik er anders aan kan komen dan nieuw. Heeft u enig idee?

Alfred camera app! Oude mobiel met camera en flits buiten zetten met de app erop en je goede binnen met de app erop, inloggen via Gmail op beide mobiele en je hebt beeld.
Nachtzicht en bewegingsmelder​!

Super simpel te installeren. Gewoon volgen wat hij aangeeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:39

linn1502 schreef:
safina schreef:

Helaas heb ik de mijne net uitgeleend. Maar dan nog zit ik ver uit jouw buurt. Maar ze zijn niet zo duur hoor...
http://www.supermarktaanbiedingen.com/a ... -per-stuk#

Maar die app doet het misschien ook wel heel goed.

Kan je 's nachts de deur op een kiertje houden?

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:39

Zeer sneu voor jullie allebei. Ik wens haar snel bij je terug.
Uit ervaring wil ik je graag deze tip meegeven: Neem een stoel, warme kleren aan en de favoriete brokjes bij de hand en ga in je tuin zitten. Zo tegen schemertijd en roep dan voortdurend zachtjes haar naam. Grote kans dat ze toch dicht in de buurt zit maar zodanig angstig is dat ze liever blijft zitten waar ze zit.
Heel veel succes.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:48

Bij ons in de buurt zie ik op fb echt zoveel berichten van katten die vermist zijn :(

Ze zijn allemaal op stap lente in hun koppie.

Hoop dat je kat weer snel thuis komt.

Amivedi inlichten en daar kan je ook posters printen.

Er zijn op fb meerdere katten vermist paginas.
Ook vaak bij jou in de buurt.
Wij hebben bv 0341 vermiste en gevonden dieren.
Kengetal van de plaats staat er dan voor.
Al denk ik dat jou kat daar al op staat.
Staat ook een 17 jarige op en je zegt het al in de bericht.

Succes en heel veel sterkte!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:56

Mij is dit ook een maand of wat geleden gebeurt.......totale paniek.
Druk doende met verbouwen thuis en ondanks alle voorzorgsmaatregelen ontsnapt er één van de 7.
Ex straatkat, 13 +, -8 buiten.............

Mijn geluk en hóóp voor jou is dat ze niet ver uit de buurt zal zijn.
Een kat die opeens in de grote buitenwereld staat zal het in de meeste gevallen niet meteen op een rennen zetten......die verstopt zich.
Profiteer daar van.
Ga ook midden in de nacht naar buiten, omdat het dan juist rustig is, en ze mogelijk op jou stem af durft te komen.
Als je alleen maar weet wáár ze zit ben je al erg geholpen.
Mijn Trijntje liet zich in een flits telkens even zien en zat onder een zeecontainer, nog geen 50 meter van mijn huis af.
Ik voerde haar daar, en had ook wat ontlasting van haar én mijn andere katten rond de container gelegd.
Om andere zwerfkatten op afstand te houden en inderdaad óók om haar het gevoel te geven dat ze daar toch vooral moest blijven zitten en veilig was.

Twee en een halve dag ben ik haar kwijt geweest.
Toen zat ze opeens vóór de container en kon ik haar iets benaderen.
Gauw voer gehaald en heb haar zo voetje voor voetje naar binnen kunnen loodsen ( Trijntje was érg bang!)
Het heeft wel 3 kwartier geduurd vóór ik haar eindelijk in huis had........maar ik hád ze.

Ik wens je héél véél sterkte!!!!
Hopelijk loopt jou verhaal ook goed af, ik duim voor jullie. :(:) :(:) :(:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:10

Warm voer buiten zetten, dit was tip die ik gelezen heb van een kattenopvang.

Is zs verder wel gchipt en geregistreert?

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 20:16

safina schreef:
safina schreef:

Helaas heb ik de mijne net uitgeleend. Maar dan nog zit ik ver uit jouw buurt. Maar ze zijn niet zo duur hoor...
http://www.supermarktaanbiedingen.com/a ... -per-stuk#

Maar die app doet het misschien ook wel heel goed.

Kan je 's nachts de deur op een kiertje houden?[/quote]

Poort staat open. Maar is ontsnapt uit de voordeur. Die wel afgelopen vrijdag hele dag open gelaten maar heb er nog een dus kan hem ook niet voordurend open laten

Die link die stuurt is indd niet duur. Enige is wel.dat oude advertentie is.. Maar hier kan ik wel op verder zoeken

linnie050 schreef:
Bij ons in de buurt zie ik op fb echt zoveel berichten van katten die vermist zijn :(

Ze zijn allemaal op stap lente in hun koppie.

Hoop dat je kat weer snel thuis komt.

Amivedi inlichten en daar kan je ook posters printen.

Er zijn op fb meerdere katten vermist paginas.
Ook vaak bij jou in de buurt.
Wij hebben bv 0341 vermiste en gevonden dieren.
Kengetal van de plaats staat er dan voor.
Al denk ik dat jou kat daar al op staat.
Staat ook een 17 jarige op en je zegt het al in de bericht.

Succes en heel veel sterkte!

Ja dat is de mijne! Ollie heet ze.
Heb haar indd in die fb staan.

Amivedi al gedaan en flayers ook. Morgen daar verder mee

jibberjabber schreef:
Zeer sneu voor jullie allebei. Ik wens haar snel bij je terug.
Uit ervaring wil ik je graag deze tip meegeven: Neem een stoel, warme kleren aan en de favoriete brokjes bij de hand en ga in je tuin zitten. Zo tegen schemertijd en roep dan voortdurend zachtjes haar naam. Grote kans dat ze toch dicht in de buurt zit maar zodanig angstig is dat ze liever blijft zitten waar ze zit.
Heel veel succes.

Goede tip.. las ook dat binnen katten meestal binnen 150 meter zitten... meestal.

Ga het proberen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-04-17 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:20

Ts als je op "voorbeeld" klikt kun je vervolgens heel makkelijk meerdere posts quoten indezelfde reactie :)

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 20:23

RaafSmits schreef:
Mij is dit ook een maand of wat geleden gebeurt.......totale paniek.
Druk doende met verbouwen thuis en ondanks alle voorzorgsmaatregelen ontsnapt er één van de 7.
Ex straatkat, 13 +, -8 buiten.............

Mijn geluk en hóóp voor jou is dat ze niet ver uit de buurt zal zijn.
Een kat die opeens in de grote buitenwereld staat zal het in de meeste gevallen niet meteen op een rennen zetten......die verstopt zich.
Profiteer daar van.
Ga ook midden in de nacht naar buiten, omdat het dan juist rustig is, en ze mogelijk op jou stem af durft te komen.
Als je alleen maar weet wáár ze zit ben je al erg geholpen.
Mijn Trijntje liet zich in een flits telkens even zien en zat onder een zeecontainer, nog geen 50 meter van mijn huis af.
Ik voerde haar daar, en had ook wat ontlasting van haar én mijn andere katten rond de container gelegd.
Om andere zwerfkatten op afstand te houden en inderdaad óók om haar het gevoel te geven dat ze daar toch vooral moest blijven zitten en veilig was.

Twee en een halve dag ben ik haar kwijt geweest.
Toen zat ze opeens vóór de container en kon ik haar iets benaderen.
Gauw voer gehaald en heb haar zo voetje voor voetje naar binnen kunnen loodsen ( Trijntje was érg bang!)
Het heeft wel 3 kwartier geduurd vóór ik haar eindelijk in huis had........maar ik hád ze.

Ik wens je héél véél sterkte!!!!
Hopelijk loopt jou verhaal ook goed af, ik duim voor jullie. :(:) :(:) :(:)

Jeetje. Dat is ook wat.

Ze zeggen dat binnen katten zeker in korte tijd vaak niet heel ver gaan.

Maar ik heb echt geen idee waar ze zit. Al heb ik gisteren een hint gehad. Maar dit bleek haar niet te zijn.

Kreeg zojuist weer bericht. Dat er een heel schuw katje gezien was... Aan de andere kant van die straat van de vorige tip.

Misschien is het de zelfde. Maar ij twijfel. Die kat die ik gisteren zag is heel rustig en zie ik steeds in zijn tuin of net naast se heg. Rent verder niet weg.

Die vrouw van vandaag zei dat die weg schoot onder een auto.

Pff lastig. Net gaan kijken maar buiten die ene rode die dus weer ij zijn tuin af. Nikt te bekennen

Maartje1990 schreef:
Ts als je op "voorbeeld" klikt kun je vervolgens heel makkelijk meerdere posts quoten indezelfde reactie :)

O ga het proberen. Doe dit niet zo heel vaak en doe het vanaf mn telefoon.

Maar om op je andere bericht terug te komen. Antwoord is nee.
Ik dacht altijd van wel. Maar sinds kort is gebleken van niet. Helaas:(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-04-17 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken