Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
safina schreef:Mijn binnenkat is 2x ontsnapt. Die was zo overdonderd dat ze bang wegkroop onder pallets met hooi. Dus in kleine hoekjes zoeken kan heel zinvol zijn.
Een wildcamera lenen is ook nog een idee. Dan kan je zien of ze op stille tijdstippen wel tevoorschijn komt.
pateeke schreef:Heel veel kan je niet doen. Regelmatig gaan zoeken, roepen, buren op de hoogte brengen,...
Mijn kat is een stuk jonger en nog in prima gezondheid, maar ze is een tijd geleden ook weggeweest. Ze is het gewend om buiten te zijn, maar komt eigenlijk elke dag wel om te eten en te slapen. Toen is ze twee volle weken weggebleven. We vreesden het ergste want in onze buurt zijn vele katten vermist en nooit teruggevonden (ook niet na jaren). Na twee weken stond ze heel onverwachts toch terug aan de deur, gelukkig. Ik hoop voor jou dat het bij jou ook zo goed afloopt.
stefje schreef:Oh je kat kwijt zijn is vreselijk :-( maar de meeste katten komen weer terug is de ervaring, en ze zitten in de tussentijd dichterbij dan je denkt.
Zo te lezen heb je er al heel veel aan gedaan om haar te vinden. Ik denk enige wat je nog kunt doen is in de schemering/donker te zoeken en zachtjes roepen. Als een kat bang is komt hij sneller tevoorschijn in het donker dan in het licht. Hoop van harte voor je dat ze heel snel terug is!
(Wil je niet ontmoedigen maar kijk ook in sloten en langs de weg... overreden of verdronken -mijn oude kat vond ik bij de buren in de sloot- weten dat je kat overleden is is erg maar onzekerheid waar ze is is nog erger is mijn eigen ervaring. Maar voor nu uitgaan dat ze gewoon weer terugkomt hoor!)
linn1502 schreef:safina schreef:Mijn binnenkat is 2x ontsnapt. Die was zo overdonderd dat ze bang wegkroop onder pallets met hooi. Dus in kleine hoekjes zoeken kan heel zinvol zijn.
Een wildcamera lenen is ook nog een idee. Dan kan je zien of ze op stille tijdstippen wel tevoorschijn komt.
Dit had ik gelezen maar nieuw zijn die over de 1000 euro. Weet niet hoe ik er anders aan kan komen dan nieuw. Heeft u enig idee?
linn1502 schreef:safina schreef:Mijn binnenkat is 2x ontsnapt. Die was zo overdonderd dat ze bang wegkroop onder pallets met hooi. Dus in kleine hoekjes zoeken kan heel zinvol zijn.
Dit had ik gelezen maar nieuw zijn die over de 1000 euro. Weet niet hoe ik er anders aan kan komen dan nieuw. Heeft u enig idee?
safina schreef:safina schreef:Mijn binnenkat is 2x ontsnapt. Die was zo overdonderd dat ze bang wegkroop onder pallets met hooi. Dus in kleine hoekjes zoeken kan heel zinvol zijn.
linnie050 schreef:Bij ons in de buurt zie ik op fb echt zoveel berichten van katten die vermist zijn
Ze zijn allemaal op stap lente in hun koppie.
Hoop dat je kat weer snel thuis komt.
Amivedi inlichten en daar kan je ook posters printen.
Er zijn op fb meerdere katten vermist paginas.
Ook vaak bij jou in de buurt.
Wij hebben bv 0341 vermiste en gevonden dieren.
Kengetal van de plaats staat er dan voor.
Al denk ik dat jou kat daar al op staat.
Staat ook een 17 jarige op en je zegt het al in de bericht.
Succes en heel veel sterkte!
jibberjabber schreef:Zeer sneu voor jullie allebei. Ik wens haar snel bij je terug.
Uit ervaring wil ik je graag deze tip meegeven: Neem een stoel, warme kleren aan en de favoriete brokjes bij de hand en ga in je tuin zitten. Zo tegen schemertijd en roep dan voortdurend zachtjes haar naam. Grote kans dat ze toch dicht in de buurt zit maar zodanig angstig is dat ze liever blijft zitten waar ze zit.
Heel veel succes.
RaafSmits schreef:Mij is dit ook een maand of wat geleden gebeurt.......totale paniek.
Druk doende met verbouwen thuis en ondanks alle voorzorgsmaatregelen ontsnapt er één van de 7.
Ex straatkat, 13 +, -8 buiten.............
Mijn geluk en hóóp voor jou is dat ze niet ver uit de buurt zal zijn.
Een kat die opeens in de grote buitenwereld staat zal het in de meeste gevallen niet meteen op een rennen zetten......die verstopt zich.
Profiteer daar van.
Ga ook midden in de nacht naar buiten, omdat het dan juist rustig is, en ze mogelijk op jou stem af durft te komen.
Als je alleen maar weet wáár ze zit ben je al erg geholpen.
Mijn Trijntje liet zich in een flits telkens even zien en zat onder een zeecontainer, nog geen 50 meter van mijn huis af.
Ik voerde haar daar, en had ook wat ontlasting van haar én mijn andere katten rond de container gelegd.
Om andere zwerfkatten op afstand te houden en inderdaad óók om haar het gevoel te geven dat ze daar toch vooral moest blijven zitten en veilig was.
Twee en een halve dag ben ik haar kwijt geweest.
Toen zat ze opeens vóór de container en kon ik haar iets benaderen.
Gauw voer gehaald en heb haar zo voetje voor voetje naar binnen kunnen loodsen ( Trijntje was érg bang!)
Het heeft wel 3 kwartier geduurd vóór ik haar eindelijk in huis had........maar ik hád ze.
Ik wens je héél véél sterkte!!!!
Hopelijk loopt jou verhaal ook goed af, ik duim voor jullie.![]()
![]()
Maartje1990 schreef:Ts als je op "voorbeeld" klikt kun je vervolgens heel makkelijk meerdere posts quoten indezelfde reactie