Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
secricible schreef:dees_daan schreef:Je hebt ook vallen die de muis laten leven, die zou je kunnen proberen als je hem niet dood wil hebben.
Het nare daaraan is dat als je ze te dicht bij huis los laat, ze terug komen. Als je ze verder weg zet verhongeren ze omdat ze de omgeving niet kennen...
Macs schreef:Geur van een kat loslaten in huis (dmv dekentjes of even los laten lopen).
Doordat onze bovenburen nu een kat hebben, hebben we geen muis meer gezien.
musiqolog schreef:Bij mij in de buurt barst het van de katten. Net zaten er nog twee in mijn tuin. Maar ja, om andermans kat nou te ontvoeren terwijl je niet eens weet of ze wel muizen vangt...
Macs schreef:musiqolog schreef:Bij mij in de buurt barst het van de katten. Net zaten er nog twee in mijn tuin. Maar ja, om andermans kat nou te ontvoeren terwijl je niet eens weet of ze wel muizen vangt...
Ik doelde ook op geur, dat schrikt vaak ook af. Werkt voor korte duur wel, want als ze merken dat er geen gevolgen zijn komen ze vast terug.
Ersina schreef:Macs schreef:Geur van een kat loslaten in huis (dmv dekentjes of even los laten lopen).
Doordat onze bovenburen nu een kat hebben, hebben we geen muis meer gezien.
Op een kat passen van vrienden, omdat zij op vakantie gaan?
@Dees_Daan....Egel eet graag insecten. Zelden een muis. Bovendien is een egel beschermd en mag je die niet als huisdier houden.
lisa_xxx schreef:Ik heb een muisje in huis. Maar ik moet dus maar gewoon mijn witbuikegel loslaten![]()
Voor mensen wel op ideeën komen. Het is goed mogelijk dat zo'n muisje ergens gif heeft gegeten (al dan niet in je eigen huis maar ergens anders) dus laat nooit je egel een muisje opeten
dees_daan schreef:lisa_xxx schreef:Ik heb een muisje in huis. Maar ik moet dus maar gewoon mijn witbuikegel loslaten![]()
Voor mensen wel op ideeën komen. Het is goed mogelijk dat zo'n muisje ergens gif heeft gegeten (al dan niet in je eigen huis maar ergens anders) dus laat nooit je egel een muisje opeten
Als je leest, lees dan de sarcasme regel ook even