Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:Ik ben daar zo realistisch mogelijk over.
Mijn werkhond is nu rond de acht jaar. Er zijn niet veel vol inzetbaar boven de tien ( als ze dat al halen).
De oplossing haal ik deze week op; een volgende pup
Nynke1 schreef:Ja hier nog iemand en mijn hond is pas 2. Ik heb een beetje hetzelfde als jou TS. Ik heb zo'n bijzondere band met dat dier en hij is zo speciaal voor mij, ik ga dat nooit meer met een andere hond zo krijgen (ik heb er nog 1) en het idee dat dat ooit stopt maakt me nu al erg verdrietig. Helaas mankeert hij nogal het een en ander dus ik ga er niet van uit dat ik hem nog tien jaar bij me heb, dus geniet van elk moment met hem. Daarbij is houden van ook loslaten, zoals anderen ook al zeggen. En als hij maar mag blijven "tot het niet meer gaat" en niet door een ongeluk of iets dergelijks er ineens niet meer zou zijn. Dat lijkt me vreselijk.
Maar, voor nu zijn ze er nog dus lekker van onze beestjes genieten en niet teveel over nadenken
MoppieFilou schreef:Nynke1 schreef:Ja hier nog iemand en mijn hond is pas 2. Ik heb een beetje hetzelfde als jou TS. Ik heb zo'n bijzondere band met dat dier en hij is zo speciaal voor mij, ik ga dat nooit meer met een andere hond zo krijgen (ik heb er nog 1) en het idee dat dat ooit stopt maakt me nu al erg verdrietig. Helaas mankeert hij nogal het een en ander dus ik ga er niet van uit dat ik hem nog tien jaar bij me heb, dus geniet van elk moment met hem. Daarbij is houden van ook loslaten, zoals anderen ook al zeggen. En als hij maar mag blijven "tot het niet meer gaat" en niet door een ongeluk of iets dergelijks er ineens niet meer zou zijn. Dat lijkt me vreselijk.
Maar, voor nu zijn ze er nog dus lekker van onze beestjes genieten en niet teveel over nadenken
Haha. Ja, dat denk ik bij onze pup ook soms...
Wat als ze er niet meer is? Maar ze is nog maar vier maanden.
Palmera schreef:Kuggur schreef:Ik ben daar zo realistisch mogelijk over.
Mijn werkhond is nu rond de acht jaar. Er zijn niet veel vol inzetbaar boven de tien ( als ze dat al halen).
De oplossing haal ik deze week op; een volgende pup
Maar wat doe je dan met de oude? Mag die wel blijven? En hoezo "als ze dat al halen"?
Sorry, je hebt me nieuwsgierig gemaakt
Kuggur schreef:Een hond die mij jarenlang heeft geholpen de schapen van het hoogland te halen heeft het volste recht op pensioen.
Ik merk wel dat ik mijn honden sneller inslaap dan de gemiddelde bokker (als de wel of niet inslapen topics een maat zijn daarvoor).
Wat betreft de opmerking "als ze dat al halen", die is vrij letterlijk bedoeld, ik zie hier om me heen niet veel tienjarige honden die nog genoeg uithoudingsvermogen hebben hele dagen te werken, laat staan meerdere achter elkaar. Ze zijn er, maar zeldzaam.
.