Rottweiler vervoeren in sedan auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Rottweiler vervoeren in sedan auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 20:06

Beste bokkers.
Vanaf mei ongeveer (pup moet nog geboren worden) ben ik in het bezit van een rottweiler (als het goed is een teefje, het is afwachten wat het allemaal word natuurlijk :D )

Maar nu zit ik met het volgende. Ik mag en kan de hond mee nemen naar mijn werk (trainingsstal, lekker hele dag buiten samen met andere honden), maar dan moet ik hem meenemen op de achterbank omdat ik een sedan heb. Kofferbak word het echt niet. Mijn vriend zijn auto zou ik soms mee kunnen nemen, dat is een BMW x5 , dus een grote kofferbak met hondenrek. Ik wil iets simpels waarmee de hond wel vast zit in een soort van gordel maar waar ik niet lang mee aan het prutsen ben. Heb hem dagelijks nodig, ook naar puppycursus en bijv wandelen in het bos.

Wie weet iets handigs? En betaalbaars!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:08

Vast aan gordel en of hondenrek achter je voorstoelen?

Voor die gordel dingen zijn gewoon hondedingen te koop is een tuig met daarbij een ding dat in de gordel sluiting kan.

Oh even nog kanttekening, die ik bij een JR ook kan maken, maar bij een ongeluk met je hond in de auto (JR zie ik eventueel iemand ook al is ie nijdig om dat het ZIJN auto is waar ze inbreken) dan is het wel handig als je Rotweiler niet helemaal los zit, voor geval de hulpdiensten je moeten komen redden.
(ik heb dan een fluf, maar het is ook echt HAAR auto!!! :D, takke teefje :D :Y) <3 )
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 01-03-17 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 20:10

Sjolvir schreef:
Vast aan gordel en of hondenrek achter je voorstoelen?

Voor die gordel dingen zijn gewoon hondedingen te koop is een tuig met daarbij een ding dat in de gordel sluiting kan.

Mijn bedoeling was idd vast in de gordel op een oft andere manier. Hondenrek achter de voorstoelen lijkt mij niet zo.

En het is tegenwoordig verplicht toch? Zon gordel . Meende ik ergens te lezen

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:10

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 20:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:11

Wij gebruiken gewoon een hondengordel, gewoon eentje die vast kan aan de hond zijn halsband/ketting/tuig of wat dan ook en die je zo in de gordel opening ding kan doen. :+

Gewoon gekocht bij de Jumper, prijs weet ik zo niet maar was niet duur.
Bij ons zit hij standaard in de auto dus als we ergens heen gaan kan de hond in de auto springen, ik klik m vast en dan is het al klaar.

Edit: wij gebruiken geen tuig, gewoon een losse gordel.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 20:12

Believe schreef:
Wij gebruiken gewoon een hondengordel, gewoon eentje die vast kan aan de hond zijn halsband/ketting/tuig of wat dan ook en die je zo in de gordel opening ding kan doen. :+

Gewoon gekocht bij de Jumper, prijs weet ik zo niet maar was niet duur.
Bij ons zit hij standaard in de auto dus als we ergens heen gaan kan de hond in de auto springen, ik klik m vast en dan is het al klaar.

Ben vandaag nog in de jumper geweest en er om gevraagd. Deze hadden ze niet meer en zie je eigenlijk ook niet weer. Die vrouw zei als je een ongeluk krijgt bezorg je de hond een whiplash

Edit. Want daar zocht ik eigenlijk om
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 01-03-17 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:12

Wij doen de honden altijd los in de kattebak, dus zelf geen ervaring mee haha

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:13

Ik heb zo'n gordel gehad, werkte bij mijn vorige hond wel (niet deze exacte trouwens), echter ze kunnen niet helemaal gaan liggen zoals ze willen omdat ze vast zitten ik gebruikte hem dan ook iets anders dan ze bedoeld waren.

Ding moest in autogordel klipding, ik had hem altijd vast aan de gordel zelf die ik dan dicht had in autogordel klip ding. Zo kon hond wel fatsoenlijk links of rechts gaan liggen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 20:15

jasmijn16 schreef:

Ik zie je onderschrift. Maar past een rottweiler-bernersenner in een kattebak? :+

Sjolvir daar zit ik ook mee. Met die gordel van bol.com kunnen ze niet liggen of dergelijk lijkt mij? Maar volgens een medewerker van de jumper krijgen honden een whiplash van die dingen die je van halsband naar gordelopening vastzet. Kan ze ook nergens vinden...

Sjolvir

Re: Rottweiler vervoeren in sedan auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:22

Ik had een brede is dan soort tuig, en had dan de gordel door het rugstuk lopen, ja ehh, als je ongeluk krijgt en vol moet remmen dan krijgt je hond hoe dan ook een klap..

Ooit had Paul de Leeuw sketch van een hondje op de hoedenplank en wat er gebeurde als je ineens moest remmen, oeps..

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:23

Kabayo schreef:
jasmijn16 schreef:

Ik zie je onderschrift. Maar past een rottweiler-bernersenner in een kattebak? :+

Sjolvir daar zit ik ook mee. Met die gordel van bol.com kunnen ze niet liggen of dergelijk lijkt mij? Maar volgens een medewerker van de jumper krijgen honden een whiplash van die dingen die je van halsband naar gordelopening vastzet. Kan ze ook nergens vinden...

De kattebak, achterkant van de auto, en ja haha, er passen er zelfs 2 in de kattebak van een renault twingo. Dat kennen ze precies, ze springen er in en schuiven tegen de bank aan gaan zitten en de klep gaat dicht. Dan hebben ze ruimte zat hoor!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 20:24

Sjolvir schreef:
Ik had een brede is dan soort tuig, en had dan de gordel door het rugstuk lopen, ja ehh, als je ongeluk krijgt en vol moet remmen dan krijgt je hond hoe dan ook een klap..

Ooit had Paul de Leeuw sketch van een hondje op de hoedenplank en wat er gebeurde als je ineens moest remmen, oeps..

Jaa je hebt gelijk haha maar je gaat toch twijfelen :P
Heb je toevallig een foto van hoe je het had? En waar had je m weg?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:26

Nee geen foto's van zijn mijne heb ik geloof ik ooit bij de boerenbond gekocht merk was volgens mij een Adori...
Als je hem gewoon door gordel stak kon hond gewoon liggen en of zitten wel met rug naar de leuning uiteraard.

Oh, ik had ook altijd het gat voor de benen tussen voor en achterbank helemaal dichtgestopt zodat ie daar niet in kon vallen (paardendekens heel geschikt).

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 20:28

Sjolvir schreef:
Nee geen foto's van zijn mijne heb ik geloof ik ooit bij de boerenbond gekocht merk was volgens mij een Adori...
Als je hem gewoon door gordel stak kon hond gewoon liggen en of zitten wel met rug naar de leuning uiteraard.

Oh, ik had ook altijd het gat voor de benen tussen voor en achterbank helemaal dichtgestopt zodat ie daar niet in kon vallen (paardendekens heel geschikt).

Ah handige tip! Ik zal nog even rondsneupen

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:41

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 20:43

XxDiandraxX schreef:
Ik heb deze:

http://m.zooplus.nl/shop/honden/benches ... dels/20672

Alleen nooit (!) aan de halsband doen maar aan een tuig.

Was ik ook niet van plan haha, arme nek lijkt mij :o

Dankjewel! Die is echt goedkoop! Kan dan altijd nog zon officiele gordel halen mocht dit niet werken

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:43

Je kunt van die zakken kopen.
Je maakt zak met klipje en riempjes en elastieken, vast aan de voorstoelen en aan de achterstoelen.

Het beschermd de bekleding van je stoelen en je hond zit daar maar heeft wat meer bewegingsruimte.

Heb wel een oud groot ligkussen tussen de voor en achterstoelen gedaan om te voorkomen dat met het remmen hij er tussen valt.

Gekocht bij de Boerenbond en was ergens tegen de 20 euro.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:46

Zo'n automat heb ik ook (lidl 14,95) terwijl mijn hond in bench zit, maar is meer ter bescherming van mijn auto voor haren en natte blubber hond. (want tja, schoon zijn ze niet echt altijd)

Dat gordel stuk gebruikte ik dus juist niet, daar zit niet zoals in een autogordel een veerdeel in, ik had dus de autogordel door het autogordel tuig rugdeel, dan heb je nog wel de remfunctie van de gordel zelf. Wel altijd waardeloos als je hond veel draait... Dan heb je hoe dan ook hond in knoop met stuk gordel.

yvje86

Mijn border collie ligt zelfs languit in de "kattenbak" van mijn suzuki alto :j
Dan moet jouw hond toch wel in een sedan passen :=

Kaus

Van de tuigjes die je aan de gordel vast maakt zijn puur om te voorkomen dat je hond door de voorruit vliegt bij een ongeluk (en dat je hond gaat lopen tijdens het rijden). Een hond gaat sneller door met zo'n tuigje dan zonder.

Wil je je hond een grotere overlevingskans geven bij een ongeluk, kun je hem beter in een bench doen als dat past. En anders een net spannen tussen de achterbank en jouw gedeelte.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:47

Kan helaas niet filmpje vinden van de sketch van Paul de Leeuw, jammer.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:48

Kabayo schreef:
XxDiandraxX schreef:
Ik heb deze:

http://m.zooplus.nl/shop/honden/benches ... dels/20672

Alleen nooit (!) aan de halsband doen maar aan een tuig.

Was ik ook niet van plan haha, arme nek lijkt mij :o

Dankjewel! Die is echt goedkoop! Kan dan altijd nog zon officiele gordel halen mocht dit niet werken

Zoiets heb ik gehad. Aussie pup had 10 minuten nodig en toen was hij volledig door...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:49

Ik vind die tuigjes aan de gordel echt levensgevaarlijk. Kijk maar eens naar dit filmpje, brrrr.

https://youtu.be/2pMuQA28Dqs

Ik zou gaan voor een rek achter de voorstoelen, en de beenruimte opvullen. In mijn hatchback heb ik de achterbank eruit gehaald en een varikennel geplaatst. Eerder zat ze op de achterbank en later in de kofferbak, maar dit is veruit de beste oplossing.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:52