Natural answer vlooienpoeder alternatief voor Bravecto en co

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Willemina_L

Natural answer vlooienpoeder alternatief voor Bravecto en co

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 09:20

Hoi Bokkers,

Ik wil graag een goed alternatief voor de hond met vlooienallergie. Hij heeft ze helaas na bijna een jaar vlo vrij. Bravecto durf ik niet en advantix of frontline werken niet. Een band zie ik niet zitten omdat hij heel veel speelt met een andere hond.

Nu las ik op http://www.natuurlijkvlooienmiddel.nl een goed alternatief en dat spreekt me aan. Maar is dit een betrouwbare website? Ik kan er verder googelend niets over vinden.... Iemand ervaring toevallig?

truus1970

Re: Natural answer vlooienpoeder alternatief voor Bravecto en co

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:28

ik lees mee. Een band is hier ook geen optie meer omdat pupbeest steeds in de halsband gaat hangen. Ook al is pupbeest al 10 mnd. Krijg het niet afgeleerd. De andere vlooienband ligt helaas ergens in het bos. We konden hem niet weer vinden.
Ben dus ook zoekende naar een veilige antivloo.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:31

Ik bestel practic via agradi. Deze is ook bij de dierenarts te koop. Na van alles geprobeerd te hebben is dit diegene die bij onze beesten wel werkt.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 09:45

Zucht... echt ellendig die beesten en het tekenseizoen begint bijna weer voor ons. Ik heb hem net weer eens helemaal ingespoten met Frontline spray, de pipet helpt niet. Hoop echt dat ik via bokt een goed alternatief kan vinden.

@Smit Ilse bedankt voor de tip!

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:54

@willemina: graag gedaan. Ook voor teken werkt de practic top. Mijn vorige hond had geregeld een teek. Nadat ik practic ging gebruiken nooit meer 1 teek gehad

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:56

Ik haal altijd Stronghold. Niet in de dierenwinkel te koop maar bij de dierenarts. Op overgestapt toen frontlinie etc niet meer werkte....

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 10:26

Stronghold heeft meen ik een ivermectine stof erin en kan gevaarlijk zijn voor honden met het dmr gen toch? Niet dat ik daarmee kamp maat toch het vernoemen waard door de dierenarts lijkt me.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:31

Ik geb geen flauw idee wat het dmr gen is, dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 10:40

Iets wat collie achtigen hebben. Daarom is sommige wormpasta voor paarden ook erg gevaarlijk voor deze honden. Het fijne weet ik er ook niet van hoor maar dit vertelde de eigenaresse van de natuurlijke voeding voor dieren winkel hier in het dorp.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:48

Er zijn nog veel meer merken.
Idd stronghold.
Advantage
Advocate.

Gewoon ff verschillende dierenartsen bellen.
Heb je zo het antwoord.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 12:05

Ik wil graag een natuurlijk alternatief ALS dat echt bestaat en WERKT. Daarom dit topic met de vraag of iemand ervaring heeft met de webshop van natuurlijkvlooienmiddel.nl

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:14

Over het middel zelf durf ik niks te zeggen, over de webwinkel heb ik wel de nodige twijfels. Het volledig ontbreken van andere contactgegevens dan het contactformulier en het afwezig zijn van algemene voorwaarden maken dat ik er niks zou bestellen.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 12:20

Lalidan schreef:
Over het middel zelf durf ik niks te zeggen, over de webwinkel heb ik wel de nodige twijfels. Het volledig ontbreken van andere contactgegevens dan het contactformulier en het afwezig zijn van algemene voorwaarden maken dat ik er niks zou bestellen.

Dat gevoel kreeg ik er ook bij. Ik hoop dat iemand anders er eventueel wel goede ervaringen met bestellen heeft, zou het graag eens proberen op de hond. Maar wat je zegt, ik durf er niet zonder referenties te bestellen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:24

Ach het mooie van vlooienmiddelen is dat je er rap achter komt of het wel of niet werkt en je dan altijd nog wat anders kan geven toch?

Al zou ik het liever in een fysieke winkel kopen dan online.

Kan de natuurlijke dierenvoeding winkel in je dorp het niet bestellen?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:26

Er is een FB groep voor, vaccin vrij oid, kan m wel even opzoeken als je wil, daar worden veel natuurlijke middelen gegeven voor teken en vlooien etc.
En er is nog een losse groep ook, Natuurlijke vlooien en tekenbestrijding!

Dus als je iets natuurlijks zoekt kijk daar even rond :)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 12:30

Ik zal zeker nog eens proberen via eiland van meier in Axel inderdaad, helaas zit ik niet op Facebook. Was gewoon erg nieuwsgierig naar dit middel. Bedankt voor alle tips!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:25

Als je één ding maar niet gaat proberen.

Knoflook....

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:26

Na veel denken en net weer bespreken met mijn dierenarts gaan wij wederom voor bravecto. Vorig jaar alle 6 1x 1 tablet en dat was het voor de rest van het jaar qua bestrijding. Hier werkt het super goed met de elke dag in het bos lopende en veel zwemmende honden. Heb wel roedel van 6 die veel spelen. Banden om nek werkt niet. Pipetten en zwemmen dan blijven we bezig en vacht reageerd enorm op de pipetten. Andere tabletten dan bravecto kan maar werken toch wel minder dus gezien vorig jaar 6x nul problemen na bravecto dit jaar weer

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:29

Ik gebruik tegen de vlooien altijd practic en tegen teken een band. Mijn hond zwemt ook veel en loopt veel in struiken en bos, maar heeft nooit vlooien en ook eigenlijk nooit teken. In vijf jaar heb ik misschien twee teken van mijn hond moeten halen. De hond van mijn ouders is ziek geweest van bravecto, daarom heb ik het nooit gegeven aan mijn eigen hond.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 18:54

maralyn schreef:
Als je één ding maar niet gaat proberen.

Knoflook....

Nee zo stom ben ik gelukkig niet :D

Bravecto durf ik echt niet aan! Vorig jaar een hond verloren aan epilepsie en dat is nog steeds moeilijk te verteren ook al was dat een genetisch defect. Maar dat ik er eventueel zelf schuldig aan zou zijn door mijn eigen gemakzucht om een pil toe te dienen die maanden werkt toevallig... nee echt niet. Met liefde ben ik bereid om ze desnoods dagelijks uit te kammen of wat dan ook maar no way Bravecto!

En dat het Russische roulette is met dat spul vind ik met mijn honden onacceptabel. Het lijkt zich bovendien te gedragen als stapelgif. Pas na een tweede of derde keer krijgen sommige honden pas vergiftigingsverschijnselen. En ja, een band kun je nog af doen. Een verteerde pil is onomkeerbaar.....

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:24

Daarom ook nooit zomaar wat in je hond stoppen. Bravecto zie je zo dat veel langer werkt dan 3 maanden dus waarom herhalen omdat het op de verpakking staat? Dat is net zoiets als 4x per jaar ontwormen omdat dat kennelijk hoort.....

Mijn epileptische hond heeft vorig jaar gewoon bravecto gehad zonder 1 nadelig effect. Daar voor pipetten gehad en steeds huidproblemen daar waar het spul gegeven was werd het helemaal kaal. Een band verdroeg hij niet.

Gemakzucht is het hier absoluut niet!!! Wel enigste goed werkende en voor onze honden veiligste optie. Wij geven bravecto ook alleen. In de maand er voor en er na komt er geen ander iets in het lijf qua entingen ontworming enz.7

Juist die idiote combinaties die men WEL uit gemakzucht doet geeft zoveel problemen. Niet puur de bravecto maar en jaarlijkse enting met L4 enting en eventueel kennelhoest en/of rabies entingen. Gelijk maar ontwormen en behandeling tegen teken en vlooien. Liefst op 1 dag of anders misschien 3 dagen er tussen laten.

Hond wordt ziek of gaat zelfs dood? Dat is vast puur en alleen bravecto want dat middel is vrij nieuw..... ondanks dat L4 enting van bepaalde fabrikanten ook echt geen schatje is.....

Door onze gemakzucht zitten wij zeker 2x per jaar bij de dierenarts want dat kost niet zoveel tijd en geld als alles in 1x laten doen. Wij spreiden dus alles qua entingen en laten zo min mogelijk zetten. Onteormen nooit preventief en tegen teken pas als we er veel vinden en dus zo min mogelijk. Vlooien specifiek nooit behandeld nooit nodig gehad maar gaat wel tegelijk met teken behandeling want zit in 1

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 19:39

Inmiddels heb ik persoonlijk contact met http://www.natuurlijkvlooienmiddel.nl en dat is echt heel erg positief! Ik ga het bestellen en houd jullie op de hoogte. Het is dus niet zo schimmig als het leek... Ze hebben de website zelfs al wat aamgepast! Als het werkt zoals men claimt (met 30 dagen niet goed geld terug) dan is het een uitkomst voor elke hond zonder de noodzaak van gif als Bravecto.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 19:45

dierenfan schreef:
Daarom ook nooit zomaar wat in je hond stoppen. Bravecto zie je zo dat veel langer werkt dan 3 maanden dus waarom herhalen omdat het op de verpakking staat? Dat is net zoiets als 4x per jaar ontwormen omdat dat kennelijk hoort.....

Mijn epileptische hond heeft vorig jaar gewoon bravecto gehad zonder 1 nadelig effect. Daar voor pipetten gehad en steeds huidproblemen daar waar het spul gegeven was werd het helemaal kaal. Een band verdroeg hij niet.

Gemakzucht is het hier absoluut niet!!! Wel enigste goed werkende en voor onze honden veiligste optie. Wij geven bravecto ook alleen. In de maand er voor en er na komt er geen ander iets in het lijf qua entingen ontworming enz.7

Juist die idiote combinaties die men WEL uit gemakzucht doet geeft zoveel problemen. Niet puur de bravecto maar en jaarlijkse enting met L4 enting en eventueel kennelhoest en/of rabies entingen. Gelijk maar ontwormen en behandeling tegen teken en vlooien. Liefst op 1 dag of anders misschien 3 dagen er tussen laten.

Hond wordt ziek of gaat zelfs dood? Dat is vast puur en alleen bravecto want dat middel is vrij nieuw..... ondanks dat L4 enting van bepaalde fabrikanten ook echt geen schatje is.....

Door onze gemakzucht zitten wij zeker 2x per jaar bij de dierenarts want dat kost niet zoveel tijd en geld als alles in 1x laten doen. Wij spreiden dus alles qua entingen en laten zo min mogelijk zetten. Onteormen nooit preventief en tegen teken pas als we er veel vinden en dus zo min mogelijk. Vlooien specifiek nooit behandeld nooit nodig gehad maar gaat wel tegelijk met teken behandeling want zit in 1

Dan zou ik dit even volgen als ik jou was. Wellicht is Bravecto dan niet eens meer nodig en vermijd je een groot risico! Een chemische insecticide in de bloedbaan die tot een jaar werkzaam is vind ik erg zorgwekkend voor de lange termijn. Los van sommige entingen en ontwormingen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:21

HUH? Ontwormingen en entingen in het lijf zijn niet zorgwekkend? Een tekort aan wormen doet een lijf veel kwaad hoor!

Met 6 grote honden met dikke dubbele vachten lijkt mij dat poeder erg duur en niet geschikt. Zie maar bij de huid te komen.... kan er niet in geloven ;) en ja ik ben wel voor homeopathische middelen

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 22:42

dierenfan schreef:
HUH? Ontwormingen en entingen in het lijf zijn niet zorgwekkend? Een tekort aan wormen doet een lijf veel kwaad hoor!

Met 6 grote honden met dikke dubbele vachten lijkt mij dat poeder erg duur en niet geschikt. Zie maar bij de huid te komen.... kan er niet in geloven ;) en ja ik ben wel voor homeopathische middelen

Ik denk dat wij elkaar niet helemaal duidelijk begrepen hebben, sorry daarvoor. Ik bedoelde los van chemische stoffen zoals Bravecto zijn ook entingen en ontwormingen zeker WEL zorgwekkend en de mate waarin dit zo gemakkelijk wordt toegediend. Maar dat is een hele andere discussie en heeft niets met mijn oorspronkelijke bericht te maken over eventuele ervaringen met dit poeder van natuurlijk vlooienmiddel.

Ik weet natuurlijk niet wat voor honden je hebt en hoe evident zo'n poeder voor jou zou zijn. Maar persoonlijk (en dat bedoel ik dan ook precies zo, voor mij als hondenbezitter met mijn 3 grote honden) heb ik wekelijks poederen desnoods ervoor over om geen Bravecto te hoeven geven. Dat komt er gewoon niet in. Punt.

Gezien de slechte werking tot nu toe voor de derde hond van Advantix en Frontline wil ik graag een alternatief. En als dat op natuurlijke wijze echt kan dan omarm ik dat meteen! Vooral omdat dit middel de vlooien en teken echt doodt in plaats van enkel afweert. Ik ben gewoon erg benieuwd en ben blij met het contact met de verkoper. Ik ga het bestellen en houd de lezers hier op de hoogte.

Het is geen kruistocht en wat een ander wel of niet doet aan anti vlo en teek dat moet ieder voor zich weten.