Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
secricible schreef:Hier zijn onze honden godzijdank verzekerd, maar zelfs daarmee nog een hoop kosten gehad.
Onze eerste kreeg in augustus neurologische uitvalsverschijnselen en uiteindelijk na lange antibioticakuren, foto's maken doorgegaan naar Utrecht. Daar neurologisch onderzoek, orthopedisch onderzoek en een MRIscan. Uiteindelijk met voor 80e per maand aan medicatie levenslang naar huis gegaan.
De verzekering betaalt 80% van het verhaal en de MRI voor 50%. Uiteindelijk denk ik dat wij 800euro kwijt waren. En dit is een hond die altijd wat heeft en aardig wat medicatie er doorheen werkt.
In November begon onze andere hond met een vermoeden van blaasontsteking. 2 antibioticakuren, echo en rontgenfotos verder ook door naar Utrecht. Daar eerst een echo en urologe. Het bleek nierkanker en van daaruit een CTscan en daarna een operatie om de nier te verwijderen met een nachtje blijven, pathologisch onderzoek en consulten met de oncoloog. Uiteindelijk 8 chemokuren. Dat plaatje zal rond de 5500euro hebben gekost, waarvan 1500zelf betaald.
Uiteindelijk dus met 2 honden in een half jaar ruim 2k er doorheen gewerkt.
Hier is geen speciaal hondenpotje. Er is een spaarpot en als de honden daar gebruik van moeten maken gebeurt dat. Ik beslis niet obv een spaarpot welke behandeling ze krijgen maar obv mijn volledige spaarrekening.
En soms heb je geluk en hebben ze nooit wat. En een andere keer heb je pech met een hond die alles tegelijk heeft.
Amaranth7 schreef:Ja, het ligt er maar aan hoe ver je wil gaan. Ik zie mijn dieren doodgraag maar chemokuren of een MRI zou ik echt niet doen.
Ik heb niet echt een potje, evt dierenarts kosten gaan gewoon van de spaarrekening
Leffroi schreef:Amaranth7 schreef:Ja, het ligt er maar aan hoe ver je wil gaan. Ik zie mijn dieren doodgraag maar chemokuren of een MRI zou ik echt niet doen.
Ik heb niet echt een potje, evt dierenarts kosten gaan gewoon van de spaarrekening
Die mening over chemo deelde ik ook altijd. Maar de DA vertelde dat het voor dieren lang niet hetzelfde effect heeft zoals mensen die hebben. Dan nog heb ik er geen ervaring mee, maar dit veranderd voor mij wel het e.e.a. Maarja, ik hoop dat die tijd nooit zal komen.
secricible schreef:Het moeilijke vind ik dat waar je vooraf je grens legt op dat moment ook ineens heel anders kan zijn. Onze grenzen zijn in deze situaties (jonge hond met hele zeldzame kanker en een hond met hele heftige onverklaarbare klachten die niet levensbedreigend waren, over beide loopt wel een topic hier ergens) wel heel erg verschoven. Met een oudere hond of duidelijker beeld zou ik ook nu nog steeds niet voor kiezen. We hebben gewoon de pech gehad met beide honden in een heel bizar zeldzaam circuit te zijn gekomen.
Yonker schreef:Ent jij je katten niet dan???
Hier gewoon een bedrag wat op de spaarrekening blijft staan voor meerdere "onverwachte" kosten. Daar zit ook in als 1 van mijn katten naar de dierenarts moet![]()
Al die "potjes" zie ik het nu niet zo van in. Als er maar gewoon een bepaald bedrag op de spaarrekening staat is het goed.