Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Enjoyx2 schreef:GamblersCup schreef:Misschien voelt deze kat zich veel meer op haar gemak met een maatje.
Zou inderdaad ook een optie kunnen zijn. Hoewel ik toch wel denk dat dit uit angst of stress komt...
Yank schreef:Heeft ze het hele huis tot haar beschikking?
Ik werk als vrijwilliger bij het dierenasiel en daar hebben ze de ervaring dat schuwe katten snel bijtrekken in hokje daar dan thuis bij gastgezin waar ze zich overal kunnen verstoppen. Principe van ze meer dwingen hun angsten aan te gaan.
Jis_ schreef:Feliway verdamper? Bach bloesems voor katten? Kijken of je daarmee de scherpe randen er af kan halen zodat ze meer vertrouwen kan krijgen in jou.
Over de verdamper hoor ik in ieder geval positieve verhalen.
The_Cat schreef:Jis_ schreef:Feliway verdamper? Bach bloesems voor katten? Kijken of je daarmee de scherpe randen er af kan halen zodat ze meer vertrouwen kan krijgen in jou.
Over de verdamper hoor ik in ieder geval positieve verhalen.
Die verdamper gebruiken wij ook voor onze kat, bij onze kat helpt het om de stress te verminderen. Ik zou het alvast toch wel eens proberen bij een kat die zoveel angst heeft.
Misschien moet je eens proberen of je een soort schuilplaatsje kan maken voor haar bv op een kast ofzo waar ze aankan? of een hoge krabpaal met een huisje. Katten houden ervan om dingen vanuit de hoogte te kunnen bekijken, en zal haar ook een veiliger gevoel geven
GamblersCup schreef:Dan zal er eentje weer weg moeten, Wat wil je dan doen, zo door laten gaan?