Hond heeft het aan de stok met andere honden in het bos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Hond heeft het aan de stok met andere honden in het bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 15:51

Tja, wie weet weet bokt raadt...

Sinds kort heeft mijn schattige fluffy Little miss Murphey het aan de stok met andere honden in het bos, vooral op zondag morgen, want dat is het er erg druk met honden.
Het is een leuk losloopbosje (eigenlijk gewoon parkje), dus alle honden lopen daar eigenlijk niet aan de lijn en eigenlijk alle honden zijn lief, vriendelijk en sociaal.
Mijn hondje loopt daar ook altijd los, hier op bokt zijn natuurlijk al talloze topics langs gekomen over het al of niet aanlijnen van honden in een losloopgebied, maar wat nu? Ik wil ook geen ruzie met de andere honden eigenaren.

Spoiler:
Afbeelding Afbeelding

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:55

Hoe oud is ze nu?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Hond heeft het aan de stok met andere honden in het bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:58

Oef sjolvir, die is fanatiek zeg. Nee dit verandert niet meer denk ik. Doet ze dit bij jou ook? :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 15:58

Ze is nu 1 1/2 heb haar een jaar...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 15:59

Gypsy schreef:
Oef sjolvir, die is fanatiek zeg. Nee dit verandert niet meer denk ik. Doet ze dit bij jou ook? :')

Nee, eigenlijk niet... dat is het rare...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:01

Nou dat lijkt me een kwestie van tijd hoor, met dit gedrag op die leeftijd. Ik zou maar oppassen als ik jou was. >;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 16:02

@Gypsy, Ja, ik vind het ook wel wat eng, je hoort toch wel eens van die verhalen... en ben bang dat het niet over gaat, maar juist erger wordt, ze deed dit namelijk niet.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:02

Lijkt mij nu een fase waarin ze haar 2e pubertijd ingaat.
Kijk hoever ze kan gaan bij andere honden, rangen en standen bepalen ed.
Heeft ze nu echt haar leeftijd naar :j
Ik denk dat ze het tot op zekere hoogte goed onderling op kunnen lossen maar soms, als je het ziet aankomen kan jij haar ook bij je roepen zodat ze even uit die standvastige houding gehaald wordt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 16:04

Ianrowan2009 schreef:
Lijkt mij nu een fase waarin ze haar 2e pubertijd ingaat.
Kijk hoever ze kan gaan bij andere honden, rangen en standen bepalen ed.
Heeft ze nu echt haar leeftijd naar :j
Ik denk dat ze het tot op zekere hoogte goed onderling op kunnen lossen maar soms, als je het ziet aankomen kan jij haar ook bij je roepen zodat ze even uit die standvastige houding gehaald wordt.

Hmmm, dat is wel een idee, maar weet niet of het werkt, als ze bv een haas ziet of zo, is mijn goed luisterende hondje ook ineens oostindischchinees doof (maar ja, ze is ook Roemeen, dan kan je ook geen chinees...).
Tot nu toe kan ik haar wel bij me reopen, maar als ik haar dan vrij geef, dan heeft ze het meteen weer aan de stok met andere honden, vaak ook nog meer dan 1.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:04

Oh nee :( Ik ben bang dat het 24/7 in de bench wordt.. Gewoon wat kranten neerleggen. Kan prima!

Spoiler:
:') :') :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 16:05

Selka schreef:
Oh nee :( Ik ben bang dat het 24/7 in de bench wordt.. Gewoon wat kranten neerleggen. Kan prima!

Spoiler:
:') :') :')

Dat vind ik dan ook weer wat sneu, vandaar dat ik een oplossing zoek waarbij ze nog wel mee naar buiten kan.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:11

Mmm ik zou vooral uitkijken als ze dit met kleinere hondjes gaat doen.. Hebben ze vliegles. En klapkaken... tja als je het daarmee aan de stok krijgt die laten niet eens echt los. Toch altijd maar zorgen dat je reservestok hebt, scheelt dat je in het bos loopt :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 16:13

joyce83 schreef:
Mmm ik zou vooral uitkijken als ze dit met kleinere hondjes gaat doen.. Hebben ze vliegles. En klapkaken... tja als je het daarmee aan de stok krijgt die laten niet eens echt los. Toch altijd maar zorgen dat je reservestok hebt, scheelt dat je in het bos loopt :P

Oh, kleinere hondjes, nog niet over nagedacht dat zou echt problematisch worden, gelukkig zijn de meeste honden in dit bos groter dan mijn hondje of dezelfde maat.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:17

Ik snap helemaal wat je bedoeld.
Dat niet luisteren als er net iets interessanters voorbij komt is echt pubergedrag.
Of, nog even snuffelen aan dat ene bosje voordat ze echt komt... Heerlijk frustrerend, maar gaat over. Alleen is het slim om eens te kijken waar zij echt heel erg gek mee is. Een speeltje, geluidje koekje. Iets wat haar aandacht volledig bij jou krijgt. En datgene dan ook alleen gebruiken met uitlaten en verder niet in huis. Dan blijft het iets speciaals en dus interessant genoeg :)

En als ze zo gefixeerd blijft nadat je haar hebt geroepen, is het dan niet mogelijk hetgeen waar het om gaat, is dit geval die stok, weg te halen? Want blijkbaar is die stok de enige stok voor al die honden die de moeite waard is. Of, er meerdere stokken bij halen.
Ik denk dat je hond erg veel moeite heeft met het delen van speelstukken. Normaal gezien wordt dat door honden onderling vaak goed aangeleerd, maar soms kan het tot een escalatie komen en dat kan vaak met veel kabaal gaan met weinig echt acties maar als het tever doorslaat... Dan zou ik hetgeen waar het op dat moment om draait verwijderen.

EDIT:
Wacht :') :') ik zie nu die foto's pas!!
Fijn zo'n telefoon _O- _O- _O-

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:20

Ianrowan2009, ik vond je antwoorden heel schattig haha

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 16:20

@Ianrowan2009, lasting hoor, ze vind niets interessant, ze is nog al een dwarrelende vlinder, geen enkel speeltje, kunt van alles gooien, maar moet je dan ook fijn zelf gaan ophalen. Voor eten doet ze veel, maar niet niet achter een haas aangaan :D :+ die is namelijk leuker dan alles wat de baas maar kan verzinnen.
Andere stok is ook kansloos, die is niet leuk, stok is alleen leuk als andere hond hem ook heeft :Y) Nu hebben wel al triootjes die met elkaar aan de stok gaan... Waar eindigt dit???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:20

Erg herkenbaar!

[FOTO]

[FOTO]
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-19 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's verwijderd op verzoek

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 16:21

Dat laaste is gewoon een boom!!! :+ Heel handig als ze van achteren naderen in gallop.. en je niets vermoedend op het bospad wandelt, had mijn vorige hond ook handje van. (die had wel zelf passie voor spelen met bal, stok, hele boom...)

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:21

Selka schreef:
Ianrowan2009, ik vond je antwoorden heel schattig haha

Nou he :=
Ik kan er ook smakelijk om lachen hahaha

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:22

Sjolvir schreef:
@Ianrowan2009, lasting hoor, ze vind niets interessant, ze is nog al een dwarrelende vlinder, geen enkel speeltje, kunt van alles gooien, maar moet je dan ook fijn zelf gaan ophalen. Voor eten doet ze veel, maar niet niet achter een haas aangaan :D :+ die is namelijk leuker dan alles wat de baas maar kan verzinnen.
Andere stok is ook kansloos, die is niet leuk, stok is alleen leuk als andere hond hem ook heeft :Y) Nu hebben wel al triootjes die met elkaar aan de stok gaan... Waar eindigt dit???

:)* wacht dacht je van een octopus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:25

Ja en dan vooral als ze van achter komen als je net op een smal bruggetje loopt en je nergens heen kan springen om te ontwijken! :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 16:26

Ianrowan2009 schreef:
Sjolvir schreef:

:)* wacht dacht je van een octopus :D

Die hadden we.. is dood.. Het is een echte killer in sommige opzichten.
Hier leefde die nog... later niet meer, pas op schokkende foto's... ingewanden zijn er gewoon uit.
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 16:27

Ashleydk schreef:
Ja en dan vooral als ze van achter komen als je net op een smal bruggetje loopt en je nergens heen kan springen om te ontwijken! :j

Oh, ja, die is erg en als het bij jezelf is nog tot daar aantoe, maar soms rennen ze ook wel eens achter anderen aan. :')

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:32

Ag jeetje! Heftig :wow: waardig bestaan heeft okkie dus niet gehad bij B-engeltje Murphey :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:33

Als Nero zijn stok niet wil kwijt raken 'verstopt' hij hem gewoon.... Heel handig!

Afbeelding
Afbeelding