Misschien zijn er nog wel bokkers met Cocker Spaniëls en het leek me leuk deze te verzamelen!
Ik zal die van mij eens even voorstellen

De jongste: Royal Tan (maar bij ons gewoon Bluts

Naam: Bluts (genoemd naar onze Rotweiler van toen ik nog een baby'tje was)
Leeftijd: 1,5 jaar
Kleur: Black & tan
Karakter: prettig gestoord
Bluts is het hondje van mijn ouders

Rechts van haar staat Norah
Norah is van mijn zusje
Leeftijd: +/- 3 jaar (dat weet zuslief beter dan mij

Kleur: zwart
Karakter: hyperactief maar superlief
Norah hebben we, met te weinig achtergrond kennis helaas, gekocht bij iemand
waarvan we achteraf denken dat het geen 100% zuiver persoon was.
Hoewel we op de normale dingen wel gelet hebben (moeder aanwezig, geen andere rassen, normale omgeving) denken we toch dat het om een broodfokker ging. Ik ben dan ook in de veronderstelling dat zij niet 100% Cocker Spaniël is.
Geleerd uit onze fouten, zijn we Bluts dus bij een rasfokker gaan halen en zagen daar dus meteen het verschil, zo kan het dus ook.
Zijn huis hangt vol prijzen, bekers, lintjes en foto's van zijn Cockers op keuringen in Nederland en Engeland, hij trimt ze en vangt ze op als baasjes op vakantie gaan, het RUIKT er naar hond haha en hij heeft maar 2 à 3 nestjes per jaar, is sterk met bloedlijnen bezig en fokt op kwaliteit.
Maar goed, Norah is bij ons en wij houden van haar. Ze heeft geen rare ziektes dus ik denk dat we net 'geluk' hadden.

En om in schoonheid af te sluiten, mijn eigen gouwe ouwe

Naam: Murphy
Leeftijd: 8 jaar (??)
Kleur: Ruby
Karakter: rustig, dankbaar, extreem aanhankelijk
Weetje: Murphy heeft geen staart meer! Dit was al zo toen ik hem uit het asiel haalde.
Murphy heb ik 3 jaar geleden uit het asiel gehaald.
Ons vorige hondje, een Cavalier King Charles, was gestorven na een trap van een paard

en omdat mijn zusje op internaat zat en mijn ouders altijd werkten, is het altijd eigenlijk meer 'mijn' beesje geweest. Toen hij er niet meer was en ik in een leeg huis thuis kwam, ben ik naar het asiel gegaan.
"Gewoon kijken".
Ik heb er mijn verhaal gedaan en mevrouw zei dat ze nog een goudgoede Cocker had, maar hij was wel een uitbreekkoning. Ik zou hem nooit los kunnen laten lopen want dan was hij weg.
Hij is dezelfde dag nog mee naar huis gegaan. We gaan naar het strand waar hij los kan rennen, hij breekt niet uit en hij is zoooo lief en dankbaar. Ik heb wel aanhankelijke honden gekend maar geen enkele zo erg als hem. Hij is mijn goudklompje

Ben heel benieuwd naar die van jullie!
Ik hoop dat we elkaar hier kunnen helpen, tips geven, vragen stellen over verzorging, training, karakter en alles wat je maar kunt bedenken