Intressen in knaagdieren pension eindhoven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Knaardierenpension

Ja
8 (15%)
Nee
45 (84%)

Totaal aantal stemmen: 53

CaptainJS

Intressen in knaagdieren pension eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 21:22

Hoi ik en mijn moeder willen een knaagdierenpension opstarten.
Zijn er mensen die er intressen in hebben

Mvg demi

Ik zou ook willen weten wat jullie dan willen in het pension
En wat de prijs is

Murthul

Re: Intressen in knaagdieren pension eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:16

Aangezien het hier over huisdieren gaat verplaats ik je topic van het subforum Leven Zonder Paarden naar Beestenboel.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:19

Ik ben juist benieuwd wat jullie aan willen bieden. Moet ik zelf mijn hok meenemen, en zitten daar dan maximale afmetingen aan? Moet ik zelf strooisel en hooi meebrengen? En hoeveel groenvoer zou je ze willen voeren? En voor welke prijs?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:24

Wat maakt dat jullie beter zijn dan andere pensions? Dat, in combinatie met bovenstaande is wel belangrijk.
Worden de dieren binnen of buiten geplaatst? Op het gras, op stenen, met of zonder uitloop?
Kunnen ze elkaar zien? Moeten dieren geent zijn?

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 11:08

Vjestagirl schreef:
Ik ben juist benieuwd wat jullie aan willen bieden. Moet ik zelf mijn hok meenemen, en zitten daar dan maximale afmetingen aan? Moet ik zelf strooisel en hooi meebrengen? En hoeveel groenvoer zou je ze willen voeren? En voor welke prijs?

Je kan je eigen kooi mee nemen maar wij hebben ook kooien
We hebben ook zelf zaagsel en voer
En we zouden voor de hamsters een klein zakje groenvoer willen voeren maar voor de cavia,s wel wat meer want ligt er wel aan hoeveel de eigenaar voer en dan voeren wij het zelfde maar probeer wel de eigen kooi mee te nemen maar als dit niet kan dan zorgen wij ervoor

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 11:09

Lienie_F schreef:
Wat maakt dat jullie beter zijn dan andere pensions? Dat, in combinatie met bovenstaande is wel belangrijk.
Worden de dieren binnen of buiten geplaatst? Op het gras, op stenen, met of zonder uitloop?
Kunnen ze elkaar zien? Moeten dieren geent zijn?

De dieren worden binnen geplaats en worden een paar uur buiten gezet als het weer dit toe laat en we vragen ook aan de eigenaar hoelang de dieren buiten moeten en of de dieren nog iets speciaals moeten

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:11

Welke opleiding of medische kennis is er in huis?

Zijn konijnen welkom? (Geen knaagdieren :+ )

Hebben ze ruimte, aandacht, verzorging etc.?

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:16

Leuk idee maar ik vrees er voor dat je hier niet van gaat kunnen leven. Als je ook een ander inkomen hebt (via je partner of zelf) en het kan combineren met de zorg voor dieren kan je het proberen. Wie weet komen er toch mensen op af. Zorg ook dat je de juiste opleiding hebt in het kader van zorg voor dieren zodat je niet in de problemen komt.

Staan jullie ook open om andere kleine dieren op te vangen? Zoals vogels? Schildpadden? Konijnen?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:20

Ik zou zelf mijn dieren nooit ergens naartoe brengen waar de verzorging (mede) door een 14-jarige wordt gedaan. De nodige kennis en veel ervaring vind ik heel belangrijk.

Ik ken 2 mensen met een goedlopende vakantie opvang maar zij hebben beide bergen ervaring, studies afgerond en veel cavia's. Daar zou ik mijn dieren met een gerust hart achterlaten :j De prijzen liggen rond de 2 euro per cavia per dag.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:29

Goed opgemerkt Melody. Ik denk dat TS beter iets anders zoekt om te doen :-)

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:53

Zelf zou ook ik het liever naar iemand brengen met meer ervaring.
Kijk eens op Wikipedia ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... ar_familie ) Hoeveel verschillende soorten er zijn.
Als je een knaagdieren opvang wilt open sta je in principe open voor al deze soorten, de kennis over het verzorgen en de eerste hulp over al deze soorten is dan ook gewenst als je ze toelaat.
Je ziet wel vaker dat er een cavia opvang is of een konijnen opvang. Meer gericht op een soort :)

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 12:06

Sokje_6 schreef:
Welke opleiding of medische kennis is er in huis?

Zijn konijnen welkom? (Geen knaagdieren :+ )

Hebben ze ruimte, aandacht, verzorging etc.?

Mijn moeder is vroeger verpleegster geweest en konijnen kunnen we wel aannemen maar dan komen ze wel binnen te staan en gaan ze naar buiten hoelang de eigenaar wil

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 12:07

melody7 schreef:
Ik zou zelf mijn dieren nooit ergens naartoe brengen waar de verzorging (mede) door een 14-jarige wordt gedaan. De nodige kennis en veel ervaring vind ik heel belangrijk.

Ik ken 2 mensen met een goedlopende vakantie opvang maar zij hebben beide bergen ervaring, studies afgerond en veel cavia's. Daar zou ik mijn dieren met een gerust hart achterlaten :j De prijzen liggen rond de 2 euro per cavia per dag.

Mjn moedér werk als administratie en mijn vader als bergen dus geld komen we niet te kort

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:14

Pearls14 schreef:
melody7 schreef:

Mjn moedér werk als administratie en mijn vader als bergen dus geld komen we niet te kort

Daar gaat het mij toch ook niet om? Ik wil iemand met veel ervaring die kwalen meteen herkent en in kan schatten welke hulp van belang is.
Jullie hebben dus alle drie niet heel veel ervaring met verschillende diersoorten? Dan zou ik er niet aan beginnen.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 12:14

We hebben wel ervaring met veel dieren we hebben hinden vissen en nog een pasrd hamsters

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 12:17

En niemadn ter wereld kan alle kwallen voor dieren herkennen

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:21

Een paar dieren als huisdier hebben zie ik eerlijk gezegd niet als heel veel ervaring en je wilt dus ook dieren opvangen waar je zelf nooit mee te maken hebt gehad?

Ik vind het echt geen goed idee nu. Ga je er in verdiepen, doe veel ervaring op en denk er dan over een jaar of 4 nog eens over na :)

De veel voorkomende kwalen moet je imo kunnen herkennen. Evenals een ziek dier, bij die kleintjes is het heel belangrijk dat je snel ingrijpt en dus de eerste seinen van niet lekker voelen er meteen uit pikt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:22

Pearls14 schreef:

Nee dat is waar. Maar als jij een professionele opvang begint ga ik er wel vanuit dat jij in kan schatten of mijn cavia een keer niest of proest omdat ze net hooi heeft gehad waar nog wat stof in zit, of dat ze dat doet omdat ze een longontsteking heeft. Ik verwacht dat je het herkent als ze lusteloos is en in kan schatten of dat is omdat de nieuwe omgeving misschien wat eng is, of dat ze dat doet omdat ze ziek is.

Jij wordt verantwoordelijk voor andermans huisdier, voor andermans maatje. Dan moet je wel zo veel kennis hebben dat je weet wanneer je ze mee moet nemen naar de dierenarts bijvoorbeeld.

Dat je moeder verpleegster is geweest is natuurlijk ontzettend mooi, maar niet echt relevant.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:23

Denk er ook om dat er mensen zullen zien die hun dieren bij je dumpen, daar moet je dan ook iets mee.
Ik denk ook dat je gebrek aan ervaring je klanten zal kosten met een beetje pech.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 12:31

Vjestagirl schreef:
Pearls14 schreef:

Nee dat is waar. Maar als jij een professionele opvang begint ga ik er wel vanuit dat jij in kan schatten of mijn cavia een keer niest of proest omdat ze net hooi heeft gehad waar nog wat stof in zit, of dat ze dat doet omdat ze een longontsteking heeft. Ik verwacht dat je het herkent als ze lusteloos is en in kan schatten of dat is omdat de nieuwe omgeving misschien wat eng is, of dat ze dat doet omdat ze ziek is.

Jij wordt verantwoordelijk voor andermans huisdier, voor andermans maatje. Dan moet je wel zo veel kennis hebben dat je weet wanneer je ze mee moet nemen naar de dierenarts bijvoorbeeld.

Dat je moeder verpleegster is geweest is natuurlijk ontzettend mooi, maar niet echt relevant.

Ik kan wel horen als een huisdier kuch en ik snap dat jullie zo doen warn het is wel je maatje maar ik ga meer dingen kezen boeken maar heb al wel veel kennis

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 12:32

Azmay schreef:
Denk er ook om dat er mensen zullen zien die hun dieren bij je dumpen, daar moet je dan ook iets mee.
Ik denk ook dat je gebrek aan ervaring je klanten zal kosten met een beetje pech.

We gaan planningen maken als de huisdieren bij ons hebben en wat de eigenaar wil wat we ermee doen en hoeveel voer ze krijgen en het licht er wel aan hoelang ze bij ons blijven wat we met ze gaan doen ze komen wel vaak uit de kooi om lekker te mogen spelen en rennen en bewegen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:35

Pearls14 schreef:
Azmay schreef:

We gaan planningen maken als de huisdieren bij ons hebben en wat de eigenaar wil wat we ermee doen en hoeveel voer ze krijgen en het licht er wel aan hoelang ze bij ons blijven wat we met ze gaan doen ze komen wel vaak uit de kooi om lekker te mogen spelen en rennen en bewegen

Maar wat als mensen ze wel brengen maar niet ophalen?
Of dat ze gehoord hebben dat jij dieren opvangt en er ineens 3 konijnen in een doos voor je deur staan?

Leren over knaagdieren kan nauwelijks uit een boek, je moet daar echt gevoel en oog voor ontwikkelen.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 12:36

Pearls14 schreef:
Azmay schreef:

Maar wat als mensen ze wel brengen maar niet ophalen?
Of dat ze gehoord hebben dat jij dieren opvangt en er ineens 3 konijnen in een doos voor je deur staan?

Leren over knaagdieren kan nauwelijks uit een boek, je moet daar echt gevoel en oog voor ontwikkelen.[/quote]

Als er dieren voor de deur staan dan verzorgen we ze en gaan we kijken of ze een chip hebben en bregnen we ze naar de dierenopvang

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 12:38

We gaan wel eerst een proef maand draaien of we de druk wel aan kunnen denk het wel want we hebben veel tijd en als die maand goed gaat en we klanten hebben dan gaan we door en ik bedoel uit boeken leze om meer informatie te hebben

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:42

Pearls14 schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik kan wel horen als een huisdier kuch en ik snap dat jullie zo doen want het is wel je maatje maar ik ga meer dingen kezen boeken maar heb al wel veel kennis

Ik snap dat jij het kan horen als een dier kucht. Maar hoe bepaald jij of je dat nog een uurtje / dagje aankijkt of dat je het nu oppakt en naar de dierenarts gaat?

Er zijn zo veel voorbeelden geven van ziektes bij die ukkies die je lastig ziet, maar wel direct actie vereisen.

Daarnaast: zou je misschien leestekens willen gebruiken in je posts? Dat leest een heel stuk makkelijker.