Castratie chihuahua

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

banditlove

Castratie chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 18:45

Hoi allemaal

Ik heb net mijn chihuahua opgehaald bij de dierenarts hij is gecastreerd maar zit nog half in zijn narcose hij is wel wakker maar nog erg duf hij valt om kan niet staan etc. Is dit normaal dat je een hond zo mee krijgt?

Goof

Re: Castratie chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:47

Een narcose is bij het ene dier sneller uitgewerkt dan bij het andere. Heel gek is het niet hoor, hij trekt vanzelf bij.

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 18:49

Hij is vanochtend geopereerd en volgens mij hebben ze hem in narcose gehouden of gewoon zelf uit laten komen maar nu nog steeds erg buiten westen

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:49

Gewoon laten uitslapen. Hou hem lekker warm, door de narcose kan hij zelf zijn lichaamstemperatuur niet zo goed regelen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:51

banditlove schreef:
Hij is vanochtend geopereerd en volgens mij hebben ze hem in narcose gehouden of gewoon zelf uit laten komen maar nu nog steeds erg buiten westen

Ja. Nogmaals; dat is niet heel gek. Hij komt vanzelf bij.

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:56

Kan best hoor, onze hond is er zelfs de dag erna nog sloom van geweest. Is natuurlijk ook niet niks zo'n narcose dat moet weer even uit het lijfje.
Idd gewoon lekker rustig bij laten komen, komt goed :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:57

Hij is vanochtend al geopereerd en kan nu nogsteeds niet lopen? Nee, dat is zeker niet normaal. Mijn zus heeft op meerdere klinieken gewerkt en een hond moet gewoon kunnen lopen als hij naar huis gaat.
Zij zegt, even contact op nemen, zeker als hij vanochtend al geopereerd is en nu nog niet kan lopen.

Een beetje sloom en zwabberig kan, maar niet kunnen staan en omvallen, zeker niet.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:58

Hier is het dat je de hond pas mee krijgt als hij kan plassen.
Ze blijven wel lang suf maar als je twijfelt gewoon even bellen.
Ik weet niet of dit bij kleine hondjes anders is dan bij middelmaten.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:00

Onze kat had hetzelfde. Een beetje sneu is het wel, maar het gaat vanzelf over.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:03

Daphne__ schreef:
Hij is vanochtend al geopereerd en kan nu nogsteeds niet lopen? Nee, dat is zeker niet normaal. Mijn zus heeft op meerdere klinieken gewerkt en een hond moet gewoon kunnen lopen als hij naar huis gaat.
Zij zegt, even contact op nemen, zeker als hij vanochtend al geopereerd is en nu nog niet kan lopen.

Een beetje sloom en zwabberig kan, maar niet kunnen staan en omvallen, zeker niet.

Dit is écht onzin.
Zeker bij die kleintjes valt een narcose vaak zwaarder uit.
Goed warm houden TS, als het goed is moet het binnen 24 uur goed zijn weggetrokken.
Mijn kat is na narcose ook ruim 16 uur nog wankel en instabiel en die zal qua gewicht gelijk zitten.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:09

Wildgirl schreef:
Daphne__ schreef:

Dit is écht onzin.
Zeker bij die kleintjes valt een narcose vaak zwaarder uit.
Goed warm houden TS, als het goed is moet het binnen 24 uur goed zijn weggetrokken.
Mijn kat is na narcose ook ruim 16 uur nog wankel en instabiel en die zal qua gewicht gelijk zitten.

Klopt, mijn zus heeft er helemaal geen verstand van, die banketstaaf alleen maar onzin als er mensen bij de kliniek komen :j

Maargoed, als eigen ervaringen meer waard zijn; Ik heb een chihuahua, die is 3 keer geopereerd, 3 keer lopend naar huis (Naja auto en daarna in huis). Ik heb 3 katten die allemaal geholpen zijn, allemaal goed wakker en kunnen lopen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:11

Omdat je vraag over een hond gaat verplaats ik je topic naar [BB] Beestenboel.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:12

Dat zeg ik niet Daphne maar zeggen dat het ''niet normaal'' is, is ook wat overdreven en kan ook paniek uitlokken bij TS.
Het hangt er volledig vanaf voor hoeveel ze hem gesedeerd en weer ''wakker gespoten'' hebben.
Niet iedere DA doet dit zoals het hoort, klopt niks van natuurlijk maar...dat is een andere discussie ;-)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:22

Zijn temeratuur meten goed warm houden en regelmatig op andere zij leggen. Op tijd proberen te laten plassen en het lopen stimuleren.

Je kan belken of hij een middel.gehad heeft om de narcose op te heffen maar hij zal.er gewoon doorheen moeten.

Heb mijn honden altijd vanaf de operatietafel mee naar huis genomen. Onder volledige narcose en dan werden ze thuis wakker. Nu van dierenarts gewisseld dus andere regels en krijgt de hond een tegen middel. Zodra hij op zijn poten kan staan gaat hij mee ik blijf wachten.

Zo lang de lichaamstemperatuur redelijk blijft zou ik mij geen zorgen maken en lekker de narcose uit laten werken. Ik nam ze altijd onder volledige narcose mee want vond vervoer dan makkelijker bovendien werden ze dan thuis rustig wakker.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:23

De beste oplossing is even je dierenarts bellen!

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:47

Ik had wel eens gehoord dat klein hondjes een laag bloedsuiker kunnen krijgen dan zou beste wat suiker oplossen in water en kijken of de hond het wil drinken

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:09

Hier een eigenaar van een chihuahua kruising ze weegt 2,5 kg en moet helaas geregeld onder narcose vanwege haar slechge gebit.

Mijn hondje word slapend op schoot gelegd en krijgt dan haar wakker word prikje. Als ze weer helder rond kijkt (duurt een minuut of 15) mogen we pas naar huis.

Bij aankomst thuis is ze nog slaperig maar kan ze prima lopen als dat moet. Binnen een uur a twee uur wil ze weer eten, lopen en de bank op en af springen.

Vind het dus helemaal niet kloppen dat jou hondje nog zo ontzettend suf is terwijl het al een halve dag geleden is dat hij onder narcose was.
Klinkt alsof er of te veel narcose is gegeven of er is geen prikje gegeven om wakker te worden.

Ik persoonlijk zou niet meer langs deze dierenarts gaan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:28

Het kan ook enorm per hond wisselen. Zo reageert mijn reu enorm heftig, bij hem maakt 'wakker' spuiten of slapend mee krijgen niet uit. Hij heeft nog nooit meteen kunnen lopen als we hem meekregen. Als we hem slapend mee kregen dan kon hij een aantal uur later nog amper lopen en de rest van de dag deed hij het eigenlijk niet uit zichzelf. Als hij wel liep was hij enorm wankel. De 2 teven is een compleet ander verhaal, oudste kreeg veel meer narcose dan voor haar gewicht nodig was omdat ze maar niet in slaap viel. Zonder wakker te spuiten was zij al bij toen ze van de tafel af kwam. Zij was wankel maar kon met hulp wel lopend naar de auto. Half uurtje later wilde ze al rondspringen na de operatie. Andere teef kon niet lopend naar de auto(niet wakker gespoten), maar was wel vrij snel weer aan het lopen daarna. Wel wankel, maar dat vind ik niet gek. Máár dat zijn grote honden en bij zo'n kleintje vind ik het wel spannend.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:59

Hier een assistente gewoon even je dierenarts bellen. Dat is het beste. die kent de hond, de narcosemiddelen die gebruikt zijn en de hoeveelheden. enz

Sommige honden kunnen prima bijna een dag geheel onder zijl zijn of voelen zich gewoon nog niet fit om op te staan. Even in de handen klappen en iets animeren helpt dan vaak.

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 15:08

Hij is er weer bovenop alleen werd ik vanochtend wakker en is de buitenste hechting eruit hij heeft ook binnenste hechting. Ik heb de dierenarts gebeld en die zei als de wond niet verder openstaat dan 5 a6 MM kan het ook zelf helen. Alleen ik vind het moeilijk te bepalen hoeveel MM ertussen zit, wat vinden jullie ervan wij twijfelen er erg over of dit zo zelf dichtgroeit?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:09

Als je twijfelt ga je toch gewoon eventjes terug? :)

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 15:11

Ja maar het is een eindje rijden en nu in weekend alleen voor spoed vandaar dat ik twijfel omdat ik niet zeker weet of dit echt een spoedgeval is

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 15:12

En de dieren arts zei dat hij zich er geen zorgen om maakt. Maar hij ziet de wond niet door de telefoon dus vandaar de twijfel en ik heb er geen verstand van ik ben geen dierenarts

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:14

Ja dat is moeilijk wij zien het ook niet. Maak anders even een foto en plaats die hier wellicht dat mensen je hier dan wat kunnen geruststellen. Hondje dat ik ken en ook gecastreerd is die had ook zelf een aantal hechtingen eruit gehaald maar dat is erg netjes genezen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:14

Kun je een foto naar je dierenarts appen of mailen?