Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
blokje schreef:Ik wil sowieso niet deze periode beslissen. De teven waren vaker loops en dan ging het prima maar het is nu erge geworden. Hij is idd niet ongewenst gedrag aan het vertonen qua dominantie, agressief etc.
Idd onrust in zijn lijfje. Super sneu. Iets wat we natuurlijk niet heel zijn leven gaan aankijken. Maar ik dacht misschien dat opvoeding er wel wat aan kan doen.
Vind het zo typisch. Mijn eerste hond had werkelijk nergens last van. Maar sammie vertoond verder ook geen rij gedrag. Hij heeft een keer er proberen op te springen maar durfde niet echt. Hij geeft verder nog geen ongeremde paringsdriften. Dan gaat zijn zaakje er direct af. Ik heb reuen gezien die niet te houden waren dat is echt niet aan de orde. Aan de riem is hij rustig en loopt hij netjes.
Los en in de tuin is hij onrustig. Ik weet dat niet castreren ook gezondheidsproblemen kan veroorzaken. Mijn man heeft meer moeite met castreren dan ik heb.
ingeb0rg schreef:Wil je hem laten dekken bedenk je dan dat het zomaar vele malen erger kan worden. Ook in gedrag naar andere reuen in dat geval.
_Alarm_wlkp schreef:Heb nog eens gereageerd in een ander topic en ook paar pb's over gehad.
Betreft het een hond met stamboom?
Hier moet alles intact blijven voor de sport.
Dit is door verschillende redenen opgelegd van de vereniging.
tengeltje11 schreef:e
het is juist omgekeerd.
heel wat teven krijgen een baarmoederonsteking bij intact blijven.
mamatumoren bij ongeholpen teven komen enorm vaak voor!
dus waarom zou je niet steriliseren?
_Alarm_wlkp schreef:kiwitje, ik stelde deze vraag omdat er van TS's kant uit gesproken werd over sporten en evt wedstrijden.
Vandaar
Hier nergens last van dus ja ik heb dat geluk.
Heb het al van heel dichtbij zien fout gaat waar teven geholpen worden want oei oei ze moesten maar eens baarmoederontsteking krijgen of dergelijke en die niet meer rond kunnen lopen wegens complicaties van de operatie. Verschillende DA's en de verschillende methodes.